|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() Sendt: 28-Januar-2010 kl. 14:44 |
|
Hej
Jeg har brug for nogle råd vedr. købt af TV-tuner kort til Windows Media Center. Er det rigtigt, at Windows Media Center ikke understøtter DVB-C?
I første omgang har jeg tænkt mig, at teste TV-tuner kortet på min bærbar (så kortet skal have USB-tilslutning). I dag har jeg kabel-tv fra Yousee, men overvejer at droppe Yousee og istedet for få Boxer (hvis man kan dette med et TV-Tuner kort).
Er USB TV-tunere ligeså gode som indsætkort til PC´en? Jeg vil godt have et bud på et godt DVB-T og/eller DVB-C USB Tuner kort (findes der TV-kort som både understøtter DVB-T og DVB-C?). |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
![]() |
|
Terratec H7 understøtter både DVB-C og -T, og kan bruges både til Yousee og Boxer (kræver tillige CA modul). Windows Media Center understøtter ikke umiddelbart DVB-C, men kan "nares" til det ad omveje, som jeg desværre ikke er helt inde i. USB tunere er præcis ligeså gode som PCI. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() |
|
Super. Det er vist et kort lige efter mit behov. Hvordan narrer man Windows Media Center til at køre med et DVB-C TV-kortet? Er det rigtigt forstået, at kortlæser er indbygget? Skal jeg købe et CA modul ved siden af? Hvad skal jeg præcis købe?
Understøtter TV-kortet HE AAC (er det ikke det som bruges?) og undertekster? Hvis jeg vil både se og optage et TV-program, så skal jeg købe to TV-tunere (jeg har hørt, at der findes TV-tunere med dobbelt TV-tuner)?
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
![]() |
|
Der er ikke kortlæser indbygget. Et CA modul er en kortlæser, og der er plads til et CA modul. Hvilket CA modul du skal bruge afhænger af hvilken udbyder du vælger. Spørg dem, da de anvender forskellig kodningsstandard. Det er ikke kortet, men softwaren, der bestemmer om f.eks. HE-AAC lyd understøttes. Og det gør den medfølgende software, tillige med MPEG4 (h.264) video og undertekster. Du kan optage alle de kanaler der ligger på samme mux samtidig og samtidig se en af dem.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Betyder det, at jeg kan et eller flere TV-programmer samtidig med, at jeg se et TV-program live? Hvor mange TV-programmer kan man optage samtidig?
Hvordan ligger TV-programmerne i de forskellige mux?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har fundet ud af, hvordan dan TV-kanalerne ligger i mux på DVB-T.
Hvordan ligger TV-kanalerne i mux hos Yousee?
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Der varierer lidt alt efter hvor i landet man er.
Her er en liste for Hovedstadsområdet: http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm
|
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
![]() |
|
Se mit svar ovenfor - alle på samme mux - og det er som regel 6-8 stykker.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
![]() |
|
Skal det forstås sådan, at hver blok er lig med en mux?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Kan man køre med flere TV-tuner kort, så man kan optage fra flere mux samtidig?
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Ja.
|
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
SSvenSSon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 388 |
![]() |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |