recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Maximum T-102 generelt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMaximum T-102 generelt

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Emne: Maximum T-102 generelt
    Sendt: 18-November-2009 kl. 12:02

Kan se der er en del herinde der har en Maximum T-102 og tænkte jeg ville oprette en tråd som vi kunne udveksle erfaringer, problemer og andet.

Min egen holdning er at det er en udemærket box til prisen men den har selvfølgelig visse mangler og irreterende punkter.

1) Txt-tv fungere fint(hos mig ihvertfald) men det er træls man ikke kan splitte skærmen så man har både tv og txt-tv på samme tid.
2) EPG er ok men langtfra brugervenligt. Hvorfor kan man ikke få en oversigt over hvad der sendes på alle kanaler istedet for man skal bladre mellem oversigterne på de enkelte kanaler.
Samtidig oplever jeg det problem at EPG ofte viser programmet for en forkert dato. Typisk 2-3 dage frem i tiden.
3) Fjernbetjening er for billig. Den reagerer fint og har en fin precision men man skal f...... trykke hårdt på knapperne.
Men ellers er den simpelt og logisk opbygget.
Har dog købt en Phillips Prestigo fjernbetjening som kan styre alle mine enheder og den har 100% erstattet den der følger med boksen.
4)Den er meget simpelt og nem at installere og kanalredigering og flytning fungerer uden problemer.
5)Billedkvalitet er helt iorden. Kan dog ikke finde ud af om det er min antenne, boksen eller signalerne der er skyld i udfald og hak i billedet. Havde ikke de problemer med min mpeg2 tuner i fjernsynet. Men det er stort set kun på DR's kanaler.
6)Designet er super. Lille og diskret. Passer fint til mit blanke sorte Samsung og fylder altså ikke nævneværdigt op sammen med de andre enheder. Men den røde standbydiode lyser så meget op at den blænder. Har dog bare sat et stykke sort tape med et lillebitte hul foran.
7) Har læst andre steder at nogen har problemer med formaterne(16:9,4:3,auto osv) Har ikke selv oplevet det. Dette fungerer fint dog er der enkelte programmer på Ramasjang og DR K som får bjælker i siden men det er vel den måde de bliver sendt ud på. Så kan man diskuttere om boksen selv skulle tilpasse eller ej. Synes selv det er fint nok den ikke gør så billedet ikke bliver skåret helt åndsvagt.
8) Håber der kommer en opdatering der kan løse nogle af disse problemer og evt. tilføjer en PVR funktion som der kom til Maximum T-1300, så man kan tilslutte en extern harddisk via USB.

Håber andre vil dele deres oplevelser med boksen. Det kunne jo være der er nogen der allerede har en løsning til nogle af de punkter ovenfor.

Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 09:44
Slet ingen der vil byde ind???
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 11:07
Må indrømme at jeg ikke har brugt den så meget,den står i soveværelset,så jeg har ikke så meget at tilføje,ikke andet end at jeg har de samme oplevelser med den,som duSmile.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 11:52
Jeg har også afprøvet Føtex' Maximum T-120 i et par dage. Og selv om billedegengivelsen fra boxen ganske vist var fin nok på plasmaskærmen, så syntes jeg alligevel ikke helt at det var godt nok, til også at kunne bruges sammen med en projektor og et lærred. Og det var jo primært dér, den skulle tages i anvendelse i min bolig. Så dén boks var jeg derfor ikke helt tilfreds med. Men til f.eks. fladskærms-brug er den sikkert ok. Smile

Jeg kom så også igennem forskellige andre DVB-T bokse fra AGK, Segam og Triax (ja, også dén dumpede i sidste ende på billedegengivelsen - men jeg er nok også lidt hysterisk på dét punkt Wink ), inden jeg endelig nåede frem til Strong's model SRT-8100HD, der føltes som en sikker vinder oppe på lærredet. Desværre var fjernbetjeningen til apparatet utrolig retnings-følsom, så SRT-8100HD røg også retur - og blev erstattet med Strong's lidt dyrere model SRT-8410, som har en væsentlig bedre fjernbetjening, og som yderligere kan opgraderes til Boxer-TV, hvis man skulle ha' behov for det.

Redigeret af musicus - 30-November-2009 kl. 11:58
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Tønder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-November-2009
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 01:50

Hej Mads,

er helt ny i dette forum, så jeg håber, at jeg melder mig det rigtige sted med mine erfaringer, og ikke mindst mine spørgsmål, som jeg håber I/nogen kan hjælpe en "amatør" med Smile

Som så mange andre snuppede jeg også en T-102 FTA i Bilka, da jeg til min skræk opdagede, at mit 2½ år gamle Sony 40" fladskærms-TV ikke havde MPEG4 Cry

Sammen med fjensynet købe jeg i sin tid Bose 38 IV, og har også haft stor glæde af lyden fra Bose surround sound når vi har set TV. Dette virkede fint, også med de "gamle" digitale kanaler, indtil jeg koblede T-102 ind for også at få de nye MPEG4 kanaler!
Ved samme lejlighed købte jeg et HDMI-kabel for at kunne få det optimale ud af DR HD, hvilket i første omgang gav efterfølgende ændring af det eksisterende "forkabling":
- Antennekabel til T-102 istedet for til TV
- HDMI kabel fra T-102 til TV
- Ingen ændringer mellem Bose og TV

Dette gav et umiddelbart godt billede fra T-102, men desværre ingen lyd fra Bose som tidligere Ermm
Fik herefter at vide, at der skulle et digital-coax-kabel til for også at kunne få overført digital lyd, så jeg har nu prøvet at forbinde et sådan fra T-102 til div. "Audio IN" bag på Bose.
Stadig "kun" lyd fra TV og ikke fra Bose, som det var tilfældet tidligere.

Nu til mit/mine spørgsmål:
1. Er det evt. noget i indstillingen af T-102, som jeg gør forkert, eller er det min "forkabling" som er forkert eller mangelfuld? - manualens "fejlfinding" er ikke til meget hjælp!
2. Nogen der har forstand på Bose, og hvordan jeg kobler T-102 mest optimals?
3. Årsagen til #2 er, at T-102's fjernbetjening ikke er "noget at skrive hjem om", så derfor ville jeg om muligt gerne bruge min Bose fjernbetjening istedet, men Bose's "System" kræver indtastning af "Enhed", "Mærke" og "Kode", og disse forefindes p.t. ikke i Bose's software! - Nogen som kender til dette problem?

Bortset fra ovennævnte mener jeg, at T-102 er "OK til prisen" - Da vi stod og skulle bruge en mere blev konen sendt i Bilka igen, og kom hjem med en AGK10359 Censored - Lader til, at de fungere ens ... har efterfølgende kunne læse, at indmaden formentligt er ens, så det er måske forklaringen?
Hvis nogen har noget nyt vedr. evt. SW-opdatering, så er dette selvfølgelig også velkommen.

På forhånd tak for hjælpen.
Tønder

Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 10:09
Citér
Nu til mit/mine spørgsmål:
1. Er det evt. noget i indstillingen af T-102, som jeg gør forkert, eller er det min "forkabling" som er forkert eller mangelfuld? - manualens "fejlfinding" er ikke til meget hjælp!

Du skal evt. ind i maximumens menu og kigge lidt på indstillingerne for lydoutputtet.

Citér
Hvis nogen har noget nyt vedr. evt. SW-opdatering, så er dette selvfølgelig også velkommen.

Der ligger en opdatering til T-102 på "producententes" hjemmeside http://www.kjaerulff1.com/ men det ser ikke ud til, at den ikke rigtigt gør noget, så jeg har ikke lagt den ind.
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 18:42
Kan den vise undertekster fra DR, DR K og DR HD? DR er igen begyndt at sende DVB subs istedet for faste tekster.
Mvh Hansemand
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Kan den vise undertekster fra DR, DR K og DR HD? DR er igen begyndt at sende DVB subs istedet for faste tekster.
Ja det kan den godt. Og hvis den enkelte udseendelse ikke har DVBsubs har boxen et glimrende txt-tv til samme. (side 399)
Og det er ret enkelt med en tast på fjernbetjeningen som giver dig mulighed for at vælge om du vil have DVBsubs eller fra Txt-tv.
Har fået parabol fra CD og deres box med harddisk og hele svineriet(koster normalt 6495.- for boxen) og txt-tv fra denne box er tilbage til stenalderen.

Til top
thomas pedersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Januar-2010
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 18:50

jeg har købt en maximum t-102 fta digital tuner

1. skal man virkelig købe seperat digital tuner til HHD optager (Sony) for at kunne optage nadet end det der vises i TV (Samsung med mpeg 2)
  2. er der nogen der kender maximums kode til indtastning i Samsungs fjernbetjening, så jeg slipper for flere betjeninger?
  3. hvad skyldes vertikale sorte streger på fjernsynet?
  4. er der forskel på hdmi-kabel og scartkabel?

på forhånd tak

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 19:00
1. Ja
2. Nej
3. At det er i stykker
4. Ja. Scart er analogt og HDMI er digitalt
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 19:04

1. Nej det behøves ikke hvis der anskaffes en PVR modtager. 3. Baskriv nærmere. 4. Udover Component er det som bekendt kun HDMI der kan bruges til HD.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
thomas pedersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Januar-2010
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 19:37
tak for det hurtige svar

jeg vil anskaffe en digital tuner mere.

kan optage problemet løses ved at købe et TV med mpeg 4?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu