recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter film og musik artwork (video)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediecenter film og musik artwork (video)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
degofedal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter film og musik artwork (video)
    Sendt: 31-Januar-2010 kl. 22:52
Hej Alle

Jeg opgraderede for en måneds tid siden, Mediecenteret fra Vista til Windows 7. Efterfølgende oplever problemer med at den, ca. 8 ud af 10 gange jeg vil kigge i "Music" og/eller "Movies", cacher artwork filerne (folder.jpg) inden jeg kan få lov at afspille hhv. musik og film. Maskinen fryser simpelthen 1-2 minutter inden jeg kan få lov at fortsætte.

Jeg kører pt. med Yammm som skalerer alle folder.jpg's til 350px i bredden, så problemet burde ikke ligge i at der er for tunge. Jeg har lavet en lille film der viser og forklarer problemet. Så hvis et par venlige sjæle har 4 minutter til at kigge filmen igennem og evt. kan bidrage med lidt troubleshooting takker jeg mange gange på forhånd.

Se filmen her: http://www.youtube.com/watch?v=maPXujbpxIE

Mvh degofedal
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 01:01
Hvis du har valgt at opgradere fra Vista til Win 7. så har du valgt at opgradere fra Godt til Lort
Den eneste rigitge måde at komme til Win 7 er en clean install
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 08:30
Hej MCenterFreak.

Fejlformulering fra min side. Maskinen er kommet på Windows 7 via clean install.
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-September-2009
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 11:59
det ser underligt ud... har du overvejet at bruge Media Browser? ved ikke om det løser det, eller måske at mce7's egen movie simpelthen er for langsom...
men om ikke andet kan det nok ikke skade at prøve:http://www.mediabrowser.tv/gallery.html

Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 16:13
Windows Media Centers indbyggede filmbrowser er tæt på ubrugelig.
Tilslutter mig Mediabrowser, der præsenterer filmene rigtig flot.
Metadata kan også hentes med Metabrowser og gemmes lokalt.
------

Mvh Kasper

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 22:08
Tak for forslaget. Jeg vil dog give W7 MC en chance før jeg giver helt op. Har før forsøgt mig med forskellige 3. parts mediebrowsere. Jeg synes alligevel at Win 7's simple tilgang til både præsentation og vedligeholdelse af indholdet er at foretrække indtil videre. Men det er dog ret irriterende at skulle vente 1-2 minutter næsten hver gang man har lyst enten at høre musik eller se en film.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu