recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV eller antenne problem?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV eller antenne problem?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Emne: TV eller antenne problem?
    Sendt: 01-Februar-2010 kl. 09:13

Jeg oplever at min Philips fladskærm, låser periodisk når jeg ser TV via min antenne. Der opstår peioder på 5-10 sekunder hvor tvet slet ikke reagerer, jeg kan ikke skifte kanel, lydstyrke eller noget som helst. Samtidig skruer kontrasten op/ned. Jeg har endda oplevet at se på tv2 billedet men hører DR lyd. Selve billedet fryser ikke, men der kommer typisk en mindre hakken i billedet, før tvét låser. Bort set fra det står billedet fint.

Umiddelbart skulle man jo mene at tvét er defekt, men grunden til jeg poster her er at dette aldrig sker ved DVD, Blue Ray, PS3 eller tv kigning gennem play tv på PS3. Så kan det være min antenne der foråsager dette, eller er det mere sandsynligt tuner delen i tvet der er kaput? Min antenne kører i en boks der så forstærker og splitter signal til plav tv/tv. Jeg har dog også prøvet at kører signalet direkte i TV uden boks, uden nogen synderlig forskel.
Til top
rasmuskrogh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-November-2009
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 09:22
har du tjekket at der ikke er kommet en opdatering af firmwaren?
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 09:53
Hvis du har mulighed for det, så lån et andet Tv eller en modtagerboks, og tilslut på det bestående antennekabel, så vil du ihverfald teoretisk få opklaret om det er dit tv eller antenneinstallationen som den er gal med
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Hvis du har mulighed for det, så lån et andet Tv eller en modtagerboks, og tilslut på det bestående antennekabel, så vil du ihverfald teoretisk få opklaret om det er dit tv eller antenneinstallationen som den er gal med
Altså min PS3 (play tv) og mit sony har ingen problemer med signalet fra samme antenne.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af rasmuskrogh rasmuskrogh skrev:

har du tjekket at der ikke er kommet en opdatering af firmwaren?
Nej, men det var en udmærket ide.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu