|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Heidemann ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2010 Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 02-Februar-2010 kl. 13:54 |
Hej allesammen :)
Håber virkelig på, at nogle kan hjælpe mig! Har netop modtaget nogle dvd'er fra USA, og jeg ved at jeg skal være opmærksom på regionskoder. Jeg har nemlig fundet et hjemmeside, hvor jeg kan "cracke" regionskoden på min dvd afspiller, nemlig http://www.videohelp.com/dvdhacks?dvdplayer=Denver+826&hits=50. Men ved nogle om jeg så stadig kan se europæiske dvd'er? Desuden er jeg lidt i tvivl om billedformaten, eller hvad det hedder. På mine dvd'er står der nemlig: NTSC? Er det et problem for min danske dvd afspiller?
Håber I vil hjælpe!
Mvh. Sofie.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis den er Regionsfri, så er det jo ikke noget problem at afspille alle DVDer. Sagt på en anden måde, man kan da ikke leve med en afspiller uden at den er Regionsfri.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Heidemann ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2010 Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Okay, og så er det fuldstændig ligemeget med det der NTSC eller hvad? :)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det har intet med det at gøre, det kan alle PAL afspillere klare uden problemer, men kun R0, medmindre de er Regionsfri.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Okay, tusind, tusind, mange tak!
|
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Det er vigtig at dit TV kan vise NTSC, da NTSC er det format som film ligge i og hvis du har et TV som kun kan vis PAL, ville du få et problem, det samme gælde for din DVD afspiller, den skal nemlig være en menu, hvor der står PAL, NTSC, Auto (eller multi), her skal den sættet på den sidste, hvis dit TV kan vise NTSC.
Så NTSC er skam ikke ligemeget. Det ville selvfølgelig hjælpe hvis vi viste hvilken TV du har. Redigeret af Startrek - 02-Februar-2010 kl. 14:16 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det har jeg netop fundet, og rettet. :)
Men, når jeg forsøger at gøre som jeg skal i ovenstående link for at ændre koden, lader det ikke til at det virker? Der står at jeg skal trykke 9735, og så skal jeg kunne vælge region 0, men det kan jeg altså ikke??
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Helt præcist er der to ting som skal være opfyldt, hvis der er tale om analog overførsel med SCART 1) DVD afspilleren skal kunne spytte NTSC eller PAL-60 ud (NTSC er bedre end PAL-60) 2) TV'et skal kunne modtage NTSC eller PAL-60 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Okay, nu ved jeg jo så, at dvd afspilleren kan - hvordan finder jeg ud af, om mit TV kan?
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Så er det fordi du skal bruge et andet trick til at gøre afspilleren regionskodefri. Man kan sagtens forestille sig at det er ændret undervejs i produktionen af din Denver afspiller. Prøv og kig på nogle af de andre Denver modeller på videohelp.com og se hvad der står der. Måske virker denne tastekombination på din afspiller. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Ja det er rigtig at din DENVER DVD-826 kan vise PAL/NTSC. For bedste bilde på TV skal du finde ud af om TVet kan modtage NTSC. Hvilken TV har du ?? Redigeret af Startrek - 02-Februar-2010 kl. 14:20 |
|
![]() |
|
![]() |
Prøver afspilning. ![]() Men.. langt de fleste TV som er solgt i Danmark i de sidste 10-15 år kan modtage PAL60 og/eller NTSC. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |