|
Kabler - mens vi venter på DR-MH30. |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7885 |
Emne: Kabler - mens vi venter på DR-MH30. Sendt: 06-Juli-2004 kl. 23:25 |
|
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
FordPrefect
Bruger Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 137 |
Sendt: 06-Juli-2004 kl. 23:30 | |
Hej Thorvald Gerne - jeg skal godt nok bare forbinde et tv til recorderen (indtil videre), men dine overvejelser omkring kabelvalg skal være velkomne. |
||
Hilsen FordPrefect
|
||
Niels
Bruger Oprettet: 05-November-2003 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 76 |
Sendt: 07-Juli-2004 kl. 00:03 | |
Hej Thorvald og alle I andre! Jeg kan varmt anbefale følgende Tech+Link HQ 68080 scart, 1½ m til 299,- til at forbinde DVD til TV, se test her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 600&zoneid=3 Som lydkabel har jeg valgt Vivanco med guldbelægning til ca. kr. 700.-, kan købes i HI-FI Klubben og flere andre steder. Specielt scartstikket giver virkelig en stor forskel på skærmbilledet. Farverne bliver meget mere rene og skarpe end med et scartstik til kr. 50,-. Her skal ikke spares! Ellers går jeg bare og venter på vores JVC optager! MVH
Redigeret af Niels |
||
Panasonic 50VT30 Panasonic BDT 300
Panasonic DMR E67 Teufel LT6 THX Select Denon AVR-3311 Pioneer CD S602 Samsung 3126 |
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 07-Juli-2004 kl. 00:26 | |
Hej Alle Thorvalds afhandling omkring kabelsetup kan nu hentes af interesserede her: Kabelopsætning og ProfiGold kabler /Lars Redigeret af Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
Thorvald
Sendt: 07-Juli-2004 kl. 08:02 | |
|
||
Thorvald. |
||
JACA
Ny bruger Oprettet: 25-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
Sendt: 08-Juli-2004 kl. 16:47 | |
Hej Allesammen Jeg har lige bestilt en JVC DR-MH30 og overvejer nu hvilke kabletyper og mærker jeg skal anvende til tv - DVD tilslutning. Hvad er den kvalitetsmæssigt bedste løsning til forbindelse af TV med DVD optageren? scart kontra component video, composite video og S-video. Lyden fra separat anlæg er pt ikke så vigtig da jeg ikke har investeret i en receiver endnu - men jeg er på udkig efter en der kan anbefales i mini/micro format - så på det felt modtager jeg også meget gerne input! Mvh Jacob
|
||
Søren Højvang
Ny bruger Oprettet: 27-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
Sendt: 08-Juli-2004 kl. 18:23 | |
Hej Alle Jeg har læst de forskellige indslag ang. SCART kabler og er lidt i tvivl. I manualen for mit fjernsyn, et PANASONIC TX-29AD3F, kan jeg se at AV1 har R.G.B indgang mens AV2 er S-VHS. Hvad er da bedst. Et fuldt SCART kabel via AV1 som er med R.G.B eller via AV2 som er S-VHS ? Er længde af kablet vigtigt fx. 0,7 eller 1,5 meter Jeg har tænkt på at købe. TARA LABS PRISMSTS til 399 kr.- eller BANDRIDGE PGV781 til 299 kr.- begge fra Hifi klubben. Mvh
.Søren
|
||
Thorvald
Sendt: 09-Juli-2004 kl. 08:02 | |
|
||
Thorvald. |
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Sendt: 09-Juli-2004 kl. 08:16 | |
Hvis det SKAL være småt, så måske de små Pioneer receivere i slimline design. De har også 4 scart-stik bagpå, så der kan skiftes mellem 3 indgange. Du kan se dem på www.pioneer.dk Mvh. KB |
||
Thorvald
Sendt: 11-Juli-2004 kl. 17:07 | |
Med hensyn til min kabelopsætning, så glemte jeg faktisk et kabel. Jeg skal have et scart-kabel mellem DR-MH30 og HM-HDS1, så jeg kan overspille fra den ene til den anden. Derforuden kommer antennekabler, se også: Antennekabler.
Redigeret af Thorvald |
||
Thorvald. |
||
ksj
Ny bruger Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
Sendt: 13-Juli-2004 kl. 19:24 | |
Jeg har en del problemer med at finde udad hvilke kabler jeg skal bruge for at få Min TV DVD . Jeg har følgende komponenter: Plasma LG RZ-42PZ70 med indbygget tuner og 2 scart stik samt RGB og Component. HDD/Recorder JVC Dr-MH30 Sourround forstærker Denon AVR1604 uden scartstik tilslutning for lyd.
For at se DVD via plasma og Sourround : Komponent indgangen i TV forbindes ned i komponent udgangen i DVD. DVD til Souround forstærker med Digital Coax Kabel. For jeg så den bedst løsning ?
For at se TV med lyd igennem Sourround forstærker.
Håber der er nogen som har tid til at hjælpe mig. |
||
KSJ
|
||
Kaiser
Junior bruger Oprettet: 29-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
Sendt: 13-Juli-2004 kl. 19:54 | |
Hej, Hvornår får I JVC MH30'eren fra fællesindkøbet? (jeg er bare nysgerrig...) Og Thorvald, jeg må spørge: Hvad skal du med en DVD-afspiller oveni MH30'eren - var der for meget luft under TV'et? Ellers fint skema - forventningens glæde skal man ikke undervurdere!
MVH/Kaiser |
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |