|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
psico ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-September-2004 Status: Offline Point: 96 |
![]() Sendt: 04-Februar-2010 kl. 20:52 |
Hej.
Jeg oprettede vist forkert denne post under annonceringen, så hvis i allerede har læst posten der, beklager jeg.
Jeg er helt ny ang. NMT og NAS.
Jeg er i fuld gang med at prøve at komme up to date omkring disse ting, da jeg gerne vil anskaffe begge (Dog lidt i tvivl om hvor stor fordel jeg vil have af en NAS pt).
Jeg har kigget markedet igennem, og uanset hvor jeg kigger syntes jeg altid at det ender ud med at PCH er i top. Da de så tilmed lige har sendt denne A-200 på markedet, er jeg af den overbevisning at "Her kan jeg ikke gå galt".
Jeg vil derfor bestille fra komplett når de engang får dem hjem.
Mit spgs er så... Hvilken type harddisk bør jeg bruge til sådanne ting ? Jeg går ud fra at det nok er samme type uanset om jeg kun bruger PCH eller om jeg både har PCH og NAS.
1. Er en 5400rpm disk hurtig nok til 1080p afspilning / streaming, eller bør man vælge hurtigere (NAS / PCH) ?
2. Vil der være nogle ting jeg skal være opmærksom på hvis det er en QNAP TS-219p NAS jeg har kig på ? både i relation til PCH''eren men også på selve NAS'en ?
3. Vi har både TV i stuen og soveværelset, er det nødvendigt med 2 PCH'ere så ? Eller er der en NMT der har 2 HDMI udgange ? Kan det løses på andre måder ?
4. Jeg kan se på popcorns side at Wifi delen(WN-150) bliver solgt separat, hvordan får man fat i sådan en herhjemme ? går ikke ud fra at komplett's a-200 bliver solgt inklusiv sådan en desværre :-(. Kan andre wifi dongles benyttes istedet, isåfald evt hvilke ?
Jeg håber at i vil kunne hjælpe en nybegynder på området med et eller flere af disse spørgsmål. Især nr 4 forhindrer mig pt i at trykke på "bestil" knappen. Redigeret af psico - 04-Februar-2010 kl. 20:53 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
psico ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-September-2004 Status: Offline Point: 96 |
![]() |
Jeg kan se at der er en del der har bestilt den fra Tyskland og lign.
Hvis der er nogen af jer der læser dette, hvad har i så gjort ? kommer der en wifi dongle med der ?
Isåfald overvejer jeg at afbestille hos komplett (De har den måske d 14 februar, men kan ligeså godt vare 2 mdr har jeg lært).
Mht at købe andre dongle's f.eks. den som bliver foreslået i ovenstående post, hvad gør man mht til installation af disse ? Ifølge dongle manualen skal der installeres noget software vha noget windows installer, men de ting har man jo ikke mulighed for ude på Popcorn hour'en da man ikke har styresystem / skærm i den ende. Hvordan gør man det ? Eller er det derfor man skal have fat i den dongle fra Popcorn, pga den virker uden installering af andet software ??
Er meget i tvivl om hvordan dette skal foregå... :-( Redigeret af psico - 05-Februar-2010 kl. 18:32 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |