|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MichaelK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2004 Status: Offline Point: 18 |
![]() Sendt: 04-Februar-2010 kl. 21:50 |
Hej
![]() Har fulgt med i forumet herinde, da jeg søger en NAS server. Men syntes de fleste NAS servere herinde har for mange funktioner. Søger en så simpel og enkel NAS server, som opfylder følgende krav: 1. Stille og med et lille strømforbrug. 2. Mulighed for automatisk/løbende backup af min bærbar 3. Firefly/iTunes server funktion. 4. Forbindelse til netværk enten gennem LAN eller WLAN Umiddelbart syntes jeg, at Lacie Space opfylder mine krav bedst. Nogen der kan anbefale et bedre bud? Mvh Michael K |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
synology (lidt billigere)... qnap (dyrere løsning).
måske du skulle prøve og gøre dig overvejelser om datamængder... kunne du finde på at streame film-musik-fotos.... og hvad kan du producere af data om året.... hvad med backup.... og hvilken datasikkerhed ønsker du (NAS med 2-4-6 diske?)...
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
MichaelK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2004 Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Ønsker at streame mp3 fra firefly server til min pinnaple soundbridge. Ønsker at bruge NAS serveren som løbende backup (fx en gang i timen) af min bærbar. Så det er ikke de vilde datamængder, der produceres eller skal transporteres rundt. Mvh Michael K |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jamen så syntes jeg sådan en her http://www.synology.com/enu/products/DS209+II/index.php kunne være et godt bud.. den har mulighed for 2 diske så du kan slå en vis grad af datasikkerhed til i form af raid 1 (ikke at forveksle med backup!!) den har en pæn performance og rækker godt ud i fremtiden når datamængderne ikke er så store.. så er det bare at sætte nogle diske i med feks 1tb i.
mulighed for testdrive af deres system 2.3 som er lige på trapperne her http://www.synology.com/enu/products/demo/index.php (minder meget om det der allerede er i)
kabinet set til omkring 2500,- kr http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DS209%2bII&sp=all&pid=534850
harddiske kunne være disse 1tb http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=478925
alternativt disse 2tb http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=495525 afhængig af behov.
![]() Redigeret af rhsin - 04-Februar-2010 kl. 22:48 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Alternativt til en DS-209+II er en DS-209 som koster omkring 1.750kr, har næsten samme performance, men blot ikke håndterer mange brugere lige så pænt som DS-209+II. Ved dog ikke om du overhovedet har behov for så dyre løsninger - de kan en del mere end du efterspørger.
EDIT: Havde ikke set ovenstående ændringer med grafer for performance - de tal jeg har set på SmallNetbuilder har dog ikke så store forskelle som der ses ovenfor. Redigeret af tipsen - 05-Februar-2010 kl. 10:28 |
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
![]() |
Alternativt kig på qnap ts-210 turbo nas, kan også en del mere end hvad du spørger om, men mange af funktionerne kan slåes fra.. Og hvis du skulle have interesse, så har jeg tilsalg, jeg har behov for flere diske..
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Hvor skal du have den stående henne? Principielt kan den jo stå hvor som helst, hvor der er et netværkskabel, men står den på et opholdsareal - i en stue fx. - så er støj nok et emne, der skal tænkes over.
Når det er sagt, kan du måske gå ind på edbpriser.dk og søge. Langt de fleste NAS'er kan opfylde dine behov. Herinde vil en to-disk-løsning tit blive anbefalet af ovennævnte grunde, og mærket vil oftest være Synology og Qnap, der er gode mærker til prisen, men selve prisen kan let matches af andre mærker ![]() En en-disk-løsning kunne jo godt være det rigtige for dig, og den kan tit fås uden blæser. Dermed vil det kun være selve disken, som du vil kunne høre (slemt nok i nogens øjne). Når det er sagt, så vil jeg anbefale dig at kigge på de muligheder, som en NAS giver dig mht film. Det kan være, at dine behov hurtigt ændrer sig, og så er det ærgerligt ikke at have brugt 3-500 kr mere. Hvis du imidlertid ikke forventer, at dine behov ændrer sig indenfor lad os sige et år, så skal du sikkert bare købe noget billigt og sætte det ind i et skab, så den kan stå der og gøre sig nyttig ![]() Om et år vil også NAS'er være billigere og bedre. De har det på samme måde som computere. Tit glemmer man dog , at dét, som en pc kan, når den bliver købt, det kan den også, når den bliver skiftet ud. Det er kun behovene, der ændrer sig ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
mbk115 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
![]() |
Jeg er kun 1 bruger, så ydelse og hastighede er af mindre betydning i forhold til de andre krav, jeg stiller. Og prisen betyder da også noget. Den Lacie jeg har haft kigget på koster 1250 kr. Mvh Michael K |
|
![]() |
|
mbk115 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
![]() |
Den skal stå under seng i en kasse sammen med router, kabelmodem, iptelefon etc. Så den skal gerne være så lydsvag så mulig. Hælder mest til en 1-disk løsning, da jeg vil bruge NAS server som backup, så mine data både ligger på både bærbar og NAS serveren. Har kigget på Synology og Qnap inde på edbpriser. Vil den billigsted Qnap ( Qbacj-35s til 438 kr) opfylde mine krav? Er der nogen, der har haft erfaringer med Lacie Space. Den fik en god anmeldelse i avisen 24.dk. Mvh Michael K |
|
![]() |
|
BoH ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Hvis du skal lave backup og det skal være simpelt, vil jeg foreslå en Asus EEE Box med Windows Home Server.
Det bliver du glad for
|
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder i mine ører som et rent overkill at skulle have en komplet computer med et komplet styresystem til at stå og køre for at tage backup. Er det virkeligt nødvendigt? Den måde jeg tager backuo i dag er med en 2.5" extern USB harddisk. Så det jeg har brug for, er blot en disk, som mit backupprogram kan få fat i via netværket. Mvh Michael K |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg vil give dig ret i ovenstående - de bud du har fået indtil videre er overkills i forhold til det behov du beskriver. Du kan overveje om nogle af de features som eksempelvis QNAP og Synology tilbyder (streaming af musik, dlna, ftp, web, ekstern adgang osv.) er noget du har eller kan få behov for i (nærmeste) fremtid. Hvis det ikke er tilfældet, synes jeg blot du skal lande nogenlunde i det prisleje du selv foreslår, da det vil være en fin løsning - desværre har jeg ikke noget overblik over NAS'er i dét prisleje og kan ikke komme med alternativer eller anbefalinger til dig - så denne post er blot for at bekræfte din egen opfattelse. :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |