recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PCH A-200 (QNAP 219P + NMT)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPCH A-200 (QNAP 219P + NMT)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2004
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Emne: PCH A-200 (QNAP 219P + NMT)
    Sendt: 04-Februar-2010 kl. 20:52
Hej.

Jeg oprettede vist forkert denne post under annonceringen, så hvis i allerede har læst posten der, beklager jeg. 

Jeg er helt ny ang. NMT og NAS.
Jeg er i fuld gang med at prøve at komme up to date omkring disse ting, da jeg gerne vil anskaffe begge (Dog lidt i tvivl om hvor stor fordel jeg vil have af en NAS pt).

Jeg har kigget markedet igennem, og uanset hvor jeg kigger syntes jeg altid at det ender ud med at PCH er i top. Da de så tilmed lige har sendt denne A-200 på markedet, er jeg af den overbevisning at "Her kan jeg ikke gå galt".
Jeg vil derfor bestille fra komplett når de engang får dem hjem.

Mit spgs er så... Hvilken type harddisk bør jeg bruge til sådanne ting ? Jeg går ud fra at det nok er samme type uanset om jeg kun bruger PCH eller om jeg både har PCH og NAS.

1. Er en 5400rpm disk hurtig nok til 1080p afspilning / streaming, eller bør man vælge hurtigere (NAS / PCH) ?

2. Vil der være nogle ting jeg skal være opmærksom på hvis det er en QNAP TS-219p NAS jeg har kig på ? både i relation til PCH''eren men også på selve NAS'en ?

3. Vi har både TV i stuen og soveværelset, er det nødvendigt med 2 PCH'ere så ? Eller er der en NMT der har 2 HDMI udgange ? Kan det løses på andre måder ?

4. Jeg kan se på popcorns side at Wifi delen(WN-150) bliver solgt separat, hvordan får man fat i sådan en herhjemme ? går ikke ud fra at komplett's a-200 bliver solgt inklusiv sådan en desværre :-(. Kan andre wifi dongles benyttes istedet, isåfald evt hvilke ?

Jeg håber at i vil kunne hjælpe en nybegynder på området med et eller flere af disse spørgsmål. Især nr 4 forhindrer mig pt i at trykke på "bestil" knappen.

Redigeret af psico - 04-Februar-2010 kl. 20:53
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af psico psico skrev:

Hej.

Jeg oprettede vist forkert denne post under annonceringen, så hvis i allerede har læst posten der, beklager jeg. 

Jeg er helt ny ang. NMT og NAS.
Jeg er i fuld gang med at prøve at komme up to date omkring disse ting, da jeg gerne vil anskaffe begge (Dog lidt i tvivl om hvor stor fordel jeg vil have af en NAS pt).

Jeg har kigget markedet igennem, og uanset hvor jeg kigger syntes jeg altid at det ender ud med at PCH er i top. Da de så tilmed lige har sendt denne A-200 på markedet, er jeg af den overbevisning at "Her kan jeg ikke gå galt".
Jeg vil derfor bestille fra komplett når de engang får dem hjem.

Mit spgs er så... Hvilken type harddisk bør jeg bruge til sådanne ting ? Jeg går ud fra at det nok er samme type uanset om jeg kun bruger PCH eller om jeg både har PCH og NAS.

1. Er en 5400rpm disk hurtig nok til 1080p afspilning / streaming, eller bør man vælge hurtigere (NAS / PCH) ?

Jeg vil anbefale dig en NAS som du kan sætte et centralt sted.. det bliver træls at høre på harddiskene larmer når du streamer fra dem... hvis du vil have lidt lager så brug enten en usb stick eller en lille intern 2,5" harddisk, slv blæseren er træls på en a-200 hvis man har et helt stille anlæg og iøvrigt er følsom for blæserstøj... en C-200 er uden blæser... (bare lige så du har det med i overvejelsen)

2. Vil der være nogle ting jeg skal være opmærksom på hvis det er en QNAP TS-219p NAS jeg har kig på ? både i relation til PCH''eren men også på selve NAS'en ?

Det vil køre fint

3. Vi har både TV i stuen og soveværelset, er det nødvendigt med 2 PCH'ere så ? Eller er der en NMT der har 2 HDMI udgange ? Kan det løses på andre måder ?

Sæt din NAS centralt og køb 2 nmt... dog som tidligere nævnt så er der blæser i a-200 som jeg pt undersøger muligheden for at dæmpe.... den er træls i et soveværelse.. så er du advaret.. godtnok kun 18db.. men alligevel.

4. Jeg kan se på popcorns side at Wifi delen(WN-150) bliver solgt separat, hvordan får man fat i sådan en herhjemme ? går ikke ud fra at komplett's a-200 bliver solgt inklusiv sådan en desværre :-(. Kan andre wifi dongles benyttes istedet, isåfald evt hvilke ?

Trådløs er fint op til og med full hd low bit materiale.... men så snart det er i kvalitet som blu ray så er der ikke båndbredde nok til at det afspilles uden hak... du bør derfor overveje et ethernet hvis det er i den kvalitet du gerne vil streame... alm sd/hd samt musik kører fint... dog syntes jeg også ventetid ved foto på trådløst er træls når først man har prøvet at have ledning i....
Den trådløse adaptor som medfølger er ca. samme størrelse som denne http://www.shg.dk/2150913 men om lige den virker tør jeg ikke spå om.. men den er jo ikke så dyr.

Jeg håber at i vil kunne hjælpe en nybegynder på området med et eller flere af disse spørgsmål. Især nr 4 forhindrer mig pt i at trykke på "bestil" knappen.
Mvh

René
Til top
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2004
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 16:40
Jeg kan se at der er en del der har bestilt den fra Tyskland og lign.
Hvis der er nogen af jer der læser dette, hvad har i så gjort ? kommer der en wifi dongle med der ?

Isåfald overvejer jeg at afbestille hos komplett (De har den måske d 14 februar, men kan ligeså godt vare 2 mdr har jeg lært).

Mht at købe andre dongle's f.eks. den som bliver foreslået i ovenstående post, hvad gør man mht til installation af disse ? Ifølge dongle manualen skal der installeres noget software vha noget windows installer, men de ting har man jo ikke mulighed for ude på Popcorn hour'en da man ikke har styresystem / skærm i den ende. Hvordan gør man det ? Eller er det derfor man skal have fat i den dongle fra Popcorn, pga den virker uden installering af andet software ??
Er meget i tvivl om hvordan dette skal foregå... :-(

Redigeret af psico - 05-Februar-2010 kl. 18:32
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu