recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xtreamer Vs. Popcornhour A200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXtreamer Vs. Popcornhour A200

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr.W Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: Xtreamer Vs. Popcornhour A200
    Sendt: 06-Februar-2010 kl. 08:51
Som overskriften antyder, står jeg på kanten til at invisterer i en af ovenståenden apperater. Derfor vil jeg gerne have forummets feedback om hvilken en i vil anbefale.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 09:26
har xtreameren.. køber a200 snart..

Kun pga xtreameren har 100mbit lan port og a200 har 1000mbit lan port..

Når jeg steamer bd-rip med truehd eller dtshd lydspor kan xtreameren ikke følge med og buffer hele tiden..
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Når jeg steamer bd-rip med truehd eller dtshd lydspor kan xtreameren ikke følge med og buffer hele tiden..

Og er du sikker på at flaskehalsen ligger i xtreameren og ikke i din NAS / Computer?
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 09:45
yes.. ligger jeg filmen over på xtreamer harddisken funker det fint..
Computeren kan fint steame den over min nas og ligger jeg filmen over på min computer med SSD harddisk er det samme problem..

Har prøvet stort set alt for at finde flaskehalsen på problemet.. har endag fået skiftet min lan kabler til cat7 bare for at være sikker :)
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

yes.. ligger jeg filmen over på xtreamer harddisken funker det fint..
Computeren kan fint steame den over min nas og ligger jeg filmen over på min computer med SSD harddisk er det samme problem..

Har prøvet stort set alt for at finde flaskehalsen på problemet.. har endag fået skiftet min lan kabler til cat7 bare for at være sikker :)

Kunne teoretisk også være xtreamerens netdriver der ikke spiller godt sammen med din NAS boks..

Men det kunne jeg egentlig godt tænke mig at teste i mit setup..

Du skulle vel ikke ligge inde med det sted hvor eksempler på BD men TRUEHD ligger til download. (Ikke ulovligt download)?

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 11:31
du skal ikke regne med du kan bruge gigalan netværket på din a200... jeg kan ihvertfald ikke... på den samme router kan min c200 dog godt... lidt buggy..

Ikke desto mindre kan jeg ihvertfald godt på min a200 se mine blu ray film der ligger på min NAS også selvom jeg "kun" har sat den til at connecte til netværket med 10/100... sættes den til automatisk går den helt i koma

Bare så du ved hvad du går ind til... men bottom line.. blu ray film kører fint via 10/100 som andre også har nævnt... måske flaskehalsen er et andet sted
Mvh

René
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 11:43
ja  100mb lan kan også fint kalre blu ray iso med HD lyd hos mig  på min c-200 men mener SPAWN sage af c-200 og må også gele for a-200 af de er de NMT der har den beste 100mblan  må være på grund af chipsetet ?
Til top
Mr.W Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 11:57
Synes min tråd er gledet lidt ud af bane. Tak for de energiske indlæg. Vil dog gerne tilbage til udgangspunkt. Hvad skal jeg vælge Xtr. El. Pch
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 12:12
jamen jeg er da glad for min popcornhour c-200 min a-200 kan stortset det samme over netværk... dog er den mindre og der er blæser i (jeg jeg har den i soveværelset... lidt træls)

men en a-200 i en stue hvor der i forvejen er udstyr som giver lidt lyde fra sig... så lægger man ikke mærke til den.. og den løser opgaven... men køn er den ikke Wink der er designet på c-200 bedre.. omend den er dyrere

Redigeret af rhsin - 06-Februar-2010 kl. 12:12
Mvh

René
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Mr.W Mr.W skrev:

Synes min tråd er gledet lidt ud af bane. Tak for de energiske indlæg. Vil dog gerne tilbage til udgangspunkt. Hvad skal jeg vælge Xtr. El. Pch

jeg vile vælge a-200 da den har same chipset som c-200  den kan også afspile blu-ray lite og så vidt jeg har kune se er der en  "bug" som gør den kana fpsile med menuer  iverfal for nolge dage siden men bliver nok fjernetSmile
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 19:41
sorry for at vi lige kom til at overtage din tråd..

har lavet min egen nu så vi kan debatte det videre der :)
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75385&PID=760827#760827

ville stadig vælge a200 nu.. xtreameren er billig men det kan du også godt mærke på den nogen steder..
Til top
Mr.W Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 20:59
Hvilke en har det bedste interface. ??grunden til jeg spørger Er er at udover mig skal min kone og søn bruge den så det vil veje tungt i mit valg hvilken en af maskinerne der har det mest intuitive
interface
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu