recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lumatron dvdcr-15 - VHS til DVD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLumatron dvdcr-15 - VHS til DVD?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sch01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Marts-2006
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Lumatron dvdcr-15 - VHS til DVD?
    Sendt: 05-Marts-2006 kl. 20:47

Jeg har en Lumatron dvdcr-15 combi dvd/video-recorder.

Den er nu regionsfri, men jeg har endnu ikke fundet en løsning til at gøre den Macrovision fri. 

Når jeg prøver at lave DVD-backup af en af mine Disney VHS-film, nægter maskinen at fortsætte pga Macrovision kodningenOuch.

Er der en der har en løsning til dette apparat (IKKE en ekstern boks).

Til top
sch01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2006 kl. 20:10
Er der virkelig ingen der har det mindste bud på en løsning?
Til top
sch01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2006 kl. 23:43

Nu har jeg set i det en af de nye COOP reklamer at dette apparat faktisk er en camoufleret LG DVD/VHS combi recorder ved navn RC-67223. Det nærmeste jeg kan komme på nettet er en RC-68223 som faktisk ligner den en hel del. Er der en der ved om man kan komme uden om Macrovision (fra vhs til dvd) på en sådan LG combi recorder?

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2006 kl. 00:12

Man kan ikke udefra fjerne Macrovision-kredsløbene med taste-koder e.l.

Da du ikke ønsker en ekstern boks, må du ombygge maskinen eller sætte nogen på opgaven. Den er ikke let uden diagram, det er tvivlsomt om nogen kan, må og vil påtage sig den og spørgsmålet er nok, om ikke du bare skal nøjes med at afspille VHS eller købe filmene på DVD.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
ArneO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Maj-2007
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 11:15

Hej,

Jeg har en Lumatron DVDCR-15, som jeg kan se I i virkeligheden mener er en LG DVD/VHS combi recorder ved navn RC-68223. Jeg har forgæves forsøgt at finde en manual på nettet, men uden held.

Jeg kan ikke få overspilning fra Video til DVD til at virke, g jeg kan se at I her taler om nogle blokeringer, men gælder det alle typer af VHS til DVD? Det er nogle DR videoer fra 1996 som jeg prøver at spille over, men når jeg sætter VCR på afspil og DVD på optag, så optager den bare fra fjernsynet i stedet for.

På forhånd tak for hjælpen 

Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 797
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 11:42
Der behøves måske ingen ekstra boks til at fjerne Macrovision; et scartkabel med indbygget elektronik vil nok kunne klare det.

Redigeret af MortenBby - 01-Maj-2007 kl. 11:44

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 13:20
Hej Arne,

Oprindeligt skrevet af ArneO ArneO skrev:

Jeg kan ikke få overspilning fra Video til DVD til at virke, g jeg kan se at I her taler om nogle blokeringer, men gælder det alle typer af VHS til DVD?

Blokeringerne gælder ikke alle typer af VHS optagelser. Kun visse købe-film (specielt Disney titler) er indspillet med Macrovision blokerings-systemet. Din DR optagelse er derfor helt sikkert ikke beskyttet mod kopiering.

Hvis Lumatron optageren rent faktisk er en LG RC-68223, kan du finde LG manualerne her.

Der beskrives kun i manualen hvordan 'Dubbing' knappen på fj.betjeningen skal bruges til overførsel fra VHS til DVD (se eksempelvis den danske manual side 43).

/Lars
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu