recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV3+ HD... eller hvad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV3+ HD... eller hvad?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Emne: TV3+ HD... eller hvad?
    Sendt: 06-Februar-2010 kl. 17:43
Nu har 3+ HD været i luften i et stykke tid, men er jeg den eneste der føler mig lidt snydt? Jeg har endnu ikke set en eneste udsendelse, som tilnærmelsesvist kunne siges at være i HD-kvalitet. Fair nok - kanalen sender en hel del lort fra USA, som er optaget for 10 år siden, men selv de film de viser er tydeligvis enten voldkomprimeret eller også er det blot opskaleret SD materiale.

Jeg har ikke noget imod, at man har en HD kanal, hvor man ikke kan fylde sendefladen med HD-materiale, men må sende en del SD også. Men så må de dælme være ligeså konsekvente som TV2 Film og fjerne deres "HD" logo! Jeg var på kanalen fra kl. 17 til 22 i går og på intet tidspunkt viste de noget der kunne tangere HD.

Jeg bruger Samsung-boksen og et kalibreret Kuro-TV, blot så bedømmelsesgrundlaget er fastlagt...

Hvad siger I andre? Sidder man med en lidt sur mine, eller er dette blot hvad man kunne forvente sig af Viasat?

Edit: Jeg kan se på deres hjemmeside, at det kun er fodbold, der sendes i HD i øjeblikket, men de angiver, at logoet skulle ændre sig ved opskaleret TV. Det har jeg ikke oplevet her.

Redigeret af T-Ras - 06-Februar-2010 kl. 17:47
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 17:54
Måske skulle de bare kalde den TV3minusHD
mvh Christian
Til top
Willum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-December-2008
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 18:29
Synes i ikke at i burde slappe af. Viasat har fra første sekund fortalt at det kun er sport som sendes i HD i starten. Fra maj vil mange serier og film også blive sendt i HD. Så de gør blot som annonceret. Første HD-udsendelse vil være superbowl natten til mandag. Herefter er næste HD-udsendelse Champions League om 1½ uge.

Med hensyn til mærkning ved opskaleret tv frem for HD, så tør jeg godt garantere at logoet ændres i HD-udsendelser. Pt er logoet i farver, men skriften med HD er i sort/hvid. Når der sendes i HD vil logoet blive ændret så alt er i farver.

I min verden er dette langt bedre end en kanal som TV2 Sport HD som sender genudsendelser konstant. Så er opskaleret tv langt bedre.
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 18:34
Du har naturligvis en pointe i, at logoet der vises nu kunne være indikatoren for at det ikke er HD. Det ændrer jo sagen lidt.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 12:39
Nu har jeg ikke Viasat lige Pt men har haft det i mange år . Men da vi er tilsluttet fiber via Profiber har vi valgt Canal Digital med FAMILY MIX + Canal + Film ( Pris 100 kr grundpakke + 179 kr + 179 kr +35 kr Servise afgift = 493 kr pr måned . Som jo også er mange penge men her er så 8 Hd kanaler .

Blev i forgårs ringet op af Viasat Som igen gav mig et tilbud på den store Danmarks pakke til 179 Kr måned . ( Ca 359 kr normal ) Skal man have Hd kanaler hos Viasat skal man vel Betale 99 Kr ekstra pr måned eller hvad ? Ved ikke lige med TV3+ Hd .

Så hos Profiber ville det koste 100 Kr grundpakke + 359 kr + 100 kr hdpakke = 558 Kr + 2 Gange Adminstrations gebyr ( Har 2 Hd bokse )  = 691 kr måned

En ganske høj pris !!! Så nej tak Lige Pt
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu