|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jokkemokke ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() Sendt: 07-Marts-2006 kl. 21:23 |
Lige enddnu et spørgsmål om MCE: hvordan tænder og slukker man?
Kan man både tænde og slukke computeren med fjernbetjening eller lignende, eller er man nødt til at gøre det på computeren, som man altid har gjort? Hvad med timer optagelse? Kan man få computeren til at vågne op, når en optagelse skal gå i gang, således at den ikke behøver at stå tændt en hel uge og sluge strøm, bare fordi man skal optage noget mens man er på ferie? Kræver dette noget specielt af strømforsyningen? Ingen af de computere jeg har ejet gennem tiden har kunnet lukke ordenligt ned når man sætter dem i standby. Det er kun skærmen og harddiskene der lukker ned. Alle blæserne incl. den i strømforsyningen står stadig og køre. Kan dette undgås? |
|
![]() |
|
blackmce ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Hej, Det kommer an på dit setup, der er nogen kabinetter hvor der følger en fjernbetjening med, og disse kan man selvfølgelig tænde og slukke med. Mht. Timer optagelse kan der være visse problemer, igen alt efter hardware, der er en standby tilstand der hedder s3 hvor man kan få sin mce til at gå i dvale og kun sende strøm til ram'en, og så skulle den tænde når man har sat et program til at optage og slukke bagefter. Det er et af mine fremtidige projekter at få det til at virke. Du kan læse mere om s3 her |
|
![]() |
|
Apu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2005 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
Jeg kører det på en IBM Netvista maskine, der er et par år gammel. Den kan finde ud af at lukke ned. Blæserne kører et stykke tid indtil den er kølet ned. Har valgt "quiet mode" i BIOS, vil tro at det er derfor.
Den finder også ud af at starte op igen når noget skal optages, men desværre ikke altid at slukke igen. Efter at have læst beskederne i linket, skal jeg vist lige se hvad det er som kan trigge power on. |
|
![]() |
|
blackmce ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Kan du ikke sætte den til at gå i "quiet mode" når der ikke har været aktivitet i et stykke tid?
|
|
![]() |
|
jokkemokke ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() |
Nu fandt jeg ud af det. På min virkede det, når jeg ændrede strømforsyningsmodellen til minimal strømforsyning i egenskaber for strømforsyning.
Den kan godt nok ikke vågne op igen ved tryk på tastaturet, selvom jeg har aktiveret det i bios, men tror det er fordi jeg har en switchbox til min mus og mit tastatus. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Nu skal det lige på det klare: Ældre maskiner er ikke gode til Standby, de må i Dvale (Hibernate) Man kan differntiere mellem "ældre" og nyere maskiner ved at Standby på de nye maskiner er FULDSTÆNDIG lydløst. Er der blæsere der stadig kører ved standby, så bør man benytte Dvale (Hibernate) Dvale (Hibernate) er: Gem hele rammen på harddisken og hent det igen når brugern starter mig igen. Du kan slukke maskinen, men jeg husker at jeg skal hente raminholdet tilbage hvis jeg bliver tændt igen. Så er jeg der hvor jeg var! Standby er: Behold alt indhold i Rammen og sæt min CPU til at fungere på laveste niveau. Hvis nogen slukker for strømmen så er det forfra Fordele ved Dvale: Virker også gamle maskiner. Vågner for det meste hvis MCE vil igang med noget, f.eks. optagelser eller EPG hentninger Bruger minimal strøm i Dvale tilstanden Hvis strømmen bliver taget kommer man alligevel tilbage til hvor man var. Bagdele ved Dvale: Tager lang tid at starte op og lukke ned Fordele ved Standby: Vågner altid når MCE vil igang med noget De nye maskiner tager ca. 1-2 sek. så er de nede og oppe når der tændes Bagdele ved Standby: Ryger strømmen så er det forfra Bruger mere strøm en Dvale da CPUen og Ram stadig bruger strøm Fælles for det hele er desværre at ingen af modellerne kan lukke ned efter MCE er færdig med at gøre det den skal (optage, hente EPG etc.) Redigeret af MCenterFreak |
|
![]() |
|
![]() |
Har ikke selv forsøgt endnu, men ifølge det her link, skulle problemet løses vha. et plugin. Der er vejledning og download på siden. |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
For at du kan tænde på fjernbetjeningen kræves mindst 5 ting:
1) Din bios skal understøtte det. Opdater til den nyeste. 2) Din motherboard skal levere strøm til USB portene selv når PC'en er i standby. Dette skal måske indstilles med en jumber. Check manualen. 3) Du skal installere et registry fix til usb. Hedder noget i retning af usbfix men jeg har det ikke lige her. Google har nok svaret. 4) Du skal ind i system settings og sikre dig at alle ehome devices har lov til at styre stand by (under powermanagement settings). 5) Held. Mit virker... nogengange. Andre gange lyser lampen i modtageren men skidtet starter ikke. |
|
![]() |
|
keriksens ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Jeg har fået mit til at virke perfekt. Her er guiden jeg fulgte (med USB reg fix): Her er et fix der gør at maskinen slukker efter optagelse: Jeg har et par enkelte gange oplevet at maskinen ikke optager.
|
|
![]() |
|
![]() |
Godt at høre, vil når jeg får tid vil jeg prøøve efter samme opskrift.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |