|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() Sendt: 08-Februar-2010 kl. 21:33 |
Så nærmer 1. maj sig, og feriepengene ruller snart ind.
Jeg har besluttet at bruge dem på en PC, som skal bruges til tegning i Solid Works / Autocad (CAD), Mastercam X3 og X4 (CAM), og noget til at tegne skilte, fx. Illustrator. Det kræver således et ok grafikkort, men da jeg ikke skal spille, så skal det ikke noget som mindreårige får våde drømme af. Jeg prissætter:
Tastatur Mus Skærm (bliver en Dell U2410, eller en NEC model xxxxxxxx) Harddisk (jeg vil gerne prøve noget SSD; gerne mellem 64 og 128 gb) Kabinet (Jeg laver mit eget) BD-drev, medmindre de er faldet meget i pris.. Styresystem Prisidé: 3000 alt incl. På forhånd tak |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Som en lille service, så er her links til hvad PC'en minimum skal bestå af:
Solid Works http://www.solidworks.com/sw/support/SystemRequirements.html Mastercam: http://www.mastercam.com/Products/SystemRequirements.aspx Illustrator: http://www.adobe.com/products/illustrator/systemreqs/ Corel Draw: http://www.corel.com/servlet/Satellite/us/en/Product/1206653595281#tabview=tab6 Jeg ønsker gerne lidt feedback på harddisken. Der må gerne være fart over feltet, men uden det er intel extreeme ed. Jeg forestiller mig enten 2x 64gb eller 1 x 128 gb. Mærke underordnet. Redigeret af Anima - 08-Februar-2010 kl. 21:47 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Går du efter en SSD-disk, ville jeg KUN vælge en Intel X-25M (mener ikke at det er nødvendigt med en dyrere E-model). Det kører "flyvende". Tag 160 GB versionen, og den nyeste udgave, da den har noget indbygget software, som forbedrer udnyttelsen af disken, specielt når den begynder at blive fyldt op.
M.v.h.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvad med Patriot, er det ikke også et godt mærke? - jeg regner med en til både denne pc og til min bærbar. Med en Intel X25M g2 bliver det 6400 kroner
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Kender ikke Patriot, men eftersom den koster det samme som en Intel, ville jeg vælge en Intel.
Tjek evt. Tomshardware.com, Storagereview.com og lign. sider med test af SSD-diske. Jeg véd at også OCZ laver nogle okay hurtige SSD's.
M.v.h.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok, det er jo fint så..
Har du nogen idé til indmaden til pc'en? - jeg tænkte om eg kunne være tilfreds med et integreret GFX? - jeg spiller jo ikke, så det vil vel være spild at købe noget vildt..? |
|
![]() |
|
![]() |
Det kan du nok. Personligt er jeg overfølsom over for støj, men ønsker stadig at kunne opgradere, så min PC/MediaCenter står hér på bordet, ca. 40 cm fra mit øre, og støjer ikke generende. Jeg valgte et passivkølet ASUS Nvidia 9600GT. Det klarer vist det meste, inkl. spil, hvilke jeg heller ikke gør. M.h.t. CPU ville jeg gå efter en i7 CPU, alternativt en i5. Og så lige 2 sæt 3x2 GB RAM (=12 GB ialt).
M.v.h.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvad koster gode ram nu om dage? - 12 gb virker ret meget når jeg er vandt til kun at have 2 gb i min lenovo T61 bærbare
![]() |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
@ Anima Jeg ved ikke om jeg skal tage dig seriøst eller ej . men de 3K er godt nok ikke mange sure sild værd til en solidworks maskine. Størrelsen af dit grafikkort afhænger også voldsomt af dit 3D kendskab/forbrug. De skriver der skal være openGL certificerede drivere til kortet, og så hedder det typisk et quadro nvs 290 eller lignende som minimum. - pris omkring de 800.
Mobo + cpu - god gedigen men helst core i5/i7 serie eller muligvis en quadcore cpu på lga775 bundkort - minimum 1500 for den del. Ram. minimum 4GB ram = omkring +400 kr. Disk. SSD i 64gb kan fås til omkring 1K af de billigere modeller - en 80gb Intel SSD koster stadig langt over 1K alene. Det er dog en rigtig dum ide kun at have 1 disk i systemet. 1 til OS og 1 til data/scratch. - størrelsen af buffer og hastighed afhænger her af størrelsen af de filer du skal arbejde med. Men en lille velociraptor sparker røv, men er desværre også noget at en støjer. Patriot er nu rent faktisk ganske ok, men udelukkende hvis man vælger en model med sandforce controller. Det samme gælder for OCZ. Kig efter en vertex eller vertex2 (vertex2 har en sandforce men er vist ikke lige kommet endnu, og vertex har en indilinx controller som performancemæssigt kommer langt i forhold til intels modeller) Der er lidt om de nye controllere på SSD'erne her: http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3702&p=1 - Yderst interessant læsning hvis man er til den slags. Jeg ved ikke hvor meget solidworks rent faktisk tjekker hardwaren. Der er desværre nogle highend programmer som kun kører hvis det selv kan identificere certificeret hardware, men det tror jeg nu ikke lige det her gør. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Claus
Som skrevet, så er de 3000 (som prisidé) uden kabinet, mus, skærm, tastatur, harddisk og OS. Jeg skal således kun have CPU, MoBo, DVD-drev, ram og evt. GFX for de 3000. Jeg troede man kunne få meget for sine penge, når ovenstående ikke skal regnes med..? - det er trods alt ikke en gamer-maskine. Pt. bruger jeg en centrino pro maskine med T7500 @ 2,2Ghz, 2 gb ram og NVS140M gfx. Det er ok, men jeg savner lidt mere fart i opstart af programmer, samt noget ram. Jeg er også selv lidt mere til 2 stk. 80 gb istedet for 1 stk. 160 gb, da de 2 diske må være hurtigere i raid 0 end 1 disk med trim. Så vil jeg bruge min eksterne hdd på 1tb til at tage backup. Tager du mig stadig ikke seriøst? |
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Jeg synes dine krav er lidt modsigende. Nu ved jeg ikke hvad du tegner i solid works men jeg vil mene jo mere cpu jo bedre og så går det strømsparende bare lidt af det.
Optisk drev = 200kr. en i7 er udelukket pga. budget så et godt valg ville nok være en amd phenom 965 du spare også lidt på bundkort ved at tage det socket istedet for 1366. det er så 2200 for det så er der 800kr til en lille ssd hvor du kan have det du arbejder med og så smide det over på en ekstern når du ikke skal have hurtig adgang til det. hov jeg har glemt ram :) men 3000 var også kun en idé :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Briam, harddisken er ikke med i de 3000 kroner
![]() Jeg har set lidt om, og er en Core i3 530 ikke en fin cpu? - den holder sig ret godt i svinget, både mht. strømforbrug og pris. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |