|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MadManMingo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 253 |
![]() Sendt: 09-Marts-2006 kl. 13:29 |
Ups! Fik viste postet denne her inde unde "tilbehør" tidligere. Prøver lige, om der er mere respons ved at ligge den her. Jeg har lige købt en portion på 50stk af Verbatim DVD-R 8xspeed,pearl white fra www.burnalot.dk Men jeg har ikke haft nogle problemer med dem. Tværtimod har de virket meget tilfredsstillende. Er det nogle få der har været uheldige med en dårlig sending, men som bare har råbt meget op og skabt dårlig omtale af pearl white skiver? Eller er det et mere bredt problem? Umiddelbart forstår jeg ikke kritikken af Pearl White... Men jeg kan selvfølgelig også bare have været heldig. |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
Der er tre problemer med Pearl White medierne, men først lidt baggrundsinformation. Verbatim får produceret de fleste medier der sælges under Verbatim navnet hos underleverandører, men dette sker med teknologi udviklet af Mitsubishi Chemical Corporation (MCC - Verbatims moderselskab) og med særlig kvalitetssikring. Verbatim inklusive deres underleverandører har skiftet al produktion af DVD+R og DVD-R medier fra 4x og 8x certificerede medier over på de nye 16x certificerede medier. Men der er stadigvæk et marked for 8x medier, og det marked vil Verbatim ikke gå glip af, og de har derfor lavet aftaler med bl.a. CMC og Ritek om at markedsføre deres medier under Verbatim navnet med Verbatim branding på både skiver og indpakning. Dette er de såkaldte Pearl White medier. Og nu til problemerne:
Punkt 3 er nok det værste, da det dukker op som lyn fra en klar himmel - medmindre man konstant tjekker sine medier. Jeg har endnu ikke specifikt set problem #3 rapporteret med Verbatim Pearl White medier produceret af Ritek, men jeg har set det rapporteret med en lang række andre mærker der bruger de samme Ritek medier, inklusive Riteks egne varemærker. Især RITEK G05 som er et 8x DVD-R medie skulle være meget slem. Hvis medierne virker for dig, så tillykke med det. Men hvis du har Ritek producerede skiver, så skulle du måske tjekke dem efter en måneds tid for at se om de holder. Man kan f.eks. bruge Nero CD-DVD Speed til at se media code (MID) på sine medier. Programmet er en del af Nero suiten, men det kan også hentes gratis her. Her er et eksempel, hvor jeg har fremhævet MID på et TDK 8x ScratchProof DVD+R medie: Redigeret af DrageMester |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Perfektionist ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
Dragemester Hvilket kanongodt og yderst relevant svar. Er man ikke konstant opmærksom på kvalitet i junglen af fejlbehæftede medier (og dem er der mange af), så kan man meget hurtigt ønske sig tilbage til VHS tiden. perfektionist
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |