|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mollekas ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
![]() Sendt: 10-Februar-2010 kl. 09:19 |
Hej alle
Jeg har nu samlet et nyt mediecenter bestående af følgende: Bundkort: Zotac F-series Ram: 2x2 GB Kingston valueram PC-6400 DVD-drev: Samsung DVD slim drive SN-S083C Kabinet: Silverstone Lascala LC09S Harddisk: Kingston 128 GB SSD Tunerkort: Venter på Terratec i2400 og har ikke fået det leveret endnu. Mine erfarringer indtil videre er følgende: - Kabinettet blev bestilt hos shopITonline og jeg fik desværre tilsendt et brugt kabinet. Dog var der kun synlige skrammer indvendigt. - Jeg kan ikke finde noget sted at montere kabinetblæseren ... så nu prøver jeg uden. - Power led i kabinettet matcher ikke manualen. Benene på motherboardet til power led sidder lige ved siden af hinanden men stikket fra kabinettet er et trebens stik. Jeg blev derfor nødt til selv at ødelægge stikket og lave min egen løsning. - Til DVD drevet følger der desværre ikke et SLIM SATA kabel med så jeg kunne ikke færdig installere systemet. Jeg har nu bestilt et særsklit SLIM SATA kabel der bliver leveret i morgen. Vender tilbage med flere erfarringer når jeg får installeret WIN7. Jeg har et spørgsmål omkring tuneren ... I spec på tunerkortet står der at det kræver minimum en 2,0 GHz cpu ... så nu bliver jeg helt i tvivl om tuner kortet vil fungere fornuftigt med mit mediecenter? Nogen der har nogle erfarringer her? / Kasper |
|
![]() |
|
mollekas ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
![]() |
Jeg fik kablet i går og har nu installeret WIN 7 på maskinen.
WIN 7 kører forbavsende godt og afspilning af musik, video og billeder foregår uden problemer, men her hører det idylliske så også op. Jeg havde også forventet at det ville være i stand til at afspille Internet TV (dr.dk og sputnik.tv2.dk) ... men det går kun godt de første 30 sekunder ... så begynder billedet at hakke ![]() Er der nogen som kører med ca. samme setup som har erfarringer med Internet TV ??? / Kasper |
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Kunne forestille mig at det er flash den har problemer med. prøv at installere VLC og så brug det direkte link (som dr i hvert fald har).
edit: Du behøver ikke vlc. bare wmediaplayer :) (jeg har linux på min) Redigeret af Briam - 12-Februar-2010 kl. 08:25 |
|
![]() |
|
![]() |
hej igen
jeg har nu prøvet at indlæse de nyeste drivere, sætte den dedikerede grafikhukommelse op til 512 MB og køre windows update. Jeg har stadig de samme problemer med at afspille sputnik og dr.dk. CPU'en ligger på ca 50-80 %.
Er der virkelig ikke andre med et IONITX-F bundkort som har erfarringer med Internet-TV?
kan det være en for langsom GPU?
måske andre med et godt råd?
vh kasper
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ikke fordi det hjælper dig ret meget, men jeg sidder netop og ser Livvagterne på DR.dk på et IONITX-D. Jeg har intet specielt gjort. Det kører 100% flydende. Har ikke abonnement til TV 2 sputnik, så den kan jeg ikke prøve
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
lidt flere erfarringer
efter at have installeret adobe flash så kører dr.dk 95% ... det sker stadig ca hvert 10 minut at billedet kort fryser.
På sputnik kan man vælge mellem en gammel og ny afspiller. Den nye kører i silverlight og det fungere rigtig dårligt. Det virker som om at det er cpu'en der ikke kan følge med ... den kører nemlig næsten 100%. Den gamle afspiller kører i små perioder godt men lige pludselig begynder det hakke konstant mens at lyden fortsætter uden problemer.
min konklusion er at man skal holde sig langt væk fra dette ionitx-f bundkort hvis man har planer om at bruge det til Internet tv. Jeg håber dog stadig at der er andre ionitx brugere som har positive erfarringer med sputnik således at det måske er et opsætnings spørgsmål.
Nu er jeg spændt på hvordan det vil håndtere et tunerkort. Er det rigtig forstået at 2400i med to tunere ikke kan bruges i win7 mce til både at optage og se samtidig?
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Med terratec 2400 kan du netop se og optage 2 kanaler samtidigt med 7MC, fordi kortet indeholder dobbelt tuner..
Men ikke som f.eks. dvbviewer optage og se flere kanaler inden for samme MUX med en enkelt tuner... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Har nu prøvet med noget af det der er gratis på Sputnik. Jeg tror dit problem er manglende HW acceleration. Det der sker er, at det hakker voldsomt når jeg ser det i et Browser vindue. Klikker jeg på fuld skærm kører det 100% flydende et stykke tid. Så går det i stort set i stå. Det bundkort vi har, er jo "kun" med en lille Atom processor, så uden HW acceleration går det galt.
Når jeg afspiller Blu Ray i fuld HD, kører det klippestabilt uden så meget som et enkelt lille hak. Men her er jeg også sikker på at HW acceleration er slået til
Så jeg er sikker på det er et opsætningsspørgsmål. Grafikchippen kan det der skal til
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Er det ikke fordi det indhold I har set fra internet, er flashbaseret, og at flash netop ikke har understøttet hardwareacc. før i seneste beta udgave ?
Prøv evt. at hente den her : http://www.adobe.com/devnet/flashplayer/articles/fplayer10.1_hardware_acceleration.html
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
bingoking ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Enig enig, det er flash der er problemet her. Selv alm. hjemmesider som eb.dk og pol.dk loader usædvanligt langsomt og hakker helt vildt, lige til man slår flash fra på siderne.
Blame it on Adobe.
|
|
![]() |
|
![]() |
Venter spændt på at du fortæller mig hvilken opsætning jeg skal ændre :) Derudover kører sputniks nye afspiller silverligt ... silverligt og flash er vel to forskellige ting? / Kasper |
|
![]() |
|
![]() |
Det vil jeg prøve af :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |