recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Efter Win7 mister jeg tit NAS-forbindelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEfter Win7 mister jeg tit NAS-forbindelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Emne: Efter Win7 mister jeg tit NAS-forbindelse
    Sendt: 15-Februar-2010 kl. 21:25
....jeg har netop erhvervet en PC med Windows 7 - og nu savner jeg Vista og XP! 

med jævne mellemrum mister Windows 7 kontakten med mine 2 NAS'er (de vises i 'Computer', men kan pludselig ikke tilgås). Når jeg i den situation alligevel dobbeltklikker på netværksharddisken, ser jeg bare på en cirkel, der drejer og drejer og drejer... Hvis jeg så prøver at genstarte, er festen forbi - computeren hænger, og der er kun én vej - at kappe strømmen...

derfor 1: Windows 7 spiller tydeligvis ikke sammen med mine NAS'er (en Qnap og en Maxtor) - at det bryder ned et par gange hver dag er uholdbart.

derfor 2: Skal jeg drosle ned til Vista el. gode gamle (altid-fungerende) XP og slippe for Windows 7? Dér virker det nemlig upåklageligt med NAS-adgangen!

jeg har nu afbrudt forbindelsen til mine NAS'er, da jeg ikke orker dette tænd-sluk-show hver dag. suk...

nogen der kan hjælpe...?

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 21:35
Nu er Windows 7 på ALLE områder netværksmæssig både XP og Vista overlegen. Vista var (kunne være) et hop nedad iforhold til XP, men her er Win 7 så hoppet dobbelt forbi XP, så nej det kan næppe være Win 7 der er årsagen.

Jeg har en QNAP TS-439 og den virker som en drøm hver dag, uden undtagelser.

Tror det er et netværksmæssig problem. IP adresser?

(Jeg har Win 7 Ultimate)
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 21:47
....tak. jeg har premium 64 bit... jeg har fortsat perfekt forbindelse fra min datters Vista-maskine, så jeg forstår jo ikke, hvad der foregår.

win7-maskinen finder fint mine NAS'er, og det spiller så fint et par timer - hvor forbindelsen så ryger... hm... oven i købet er forbindelsen trådet, da min Win7 PC er lige ved siden af min router - måske jeg skulle gøre den trådløs og se om det hjælper?! 

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu