recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der en ny 3D formatkrig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr der en ny 3D formatkrig?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Emne: Er der en ny 3D formatkrig?
    Sendt: 19-Februar-2010 kl. 08:17
Hvordan ser det ud med alle de forskellige 3D tv der rammer markedet i den kommende tid.
Kan de vise de samme film fra de kommende 3D blu-ray afspillere? Eller er det HD-DVD  vs Blu-ray om igen?
Er Panasonics VT-serie 3D TV f.eks. kompitible med noget Samsungs komende C9000 ikke er og omvendt?

Hvis ja - vil der så også være forskellige typer af 3D Blu-ray film og afspillere?

Jeg ved der findes forskellige teknologier inden for 3D. Men om de er kompitible på samme måde som en Blu-ray f.eks. både kan afvikles på en LCD og en Plasma, er jeg mere i tvivl om.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 08:26
Ja, alle 3D tv kan vise 3D Blu-ray film.

Selv om teknologien i skærmene kan være forskellige, er det samme kildemateriale de skal have.
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 08:33
Ok - super.
Skulle bare sikre mig, at man brænder ikke fingrene ved at købe det ene eller andet 3D TV, eller ene eller anden 3D blu-ray afspiller. (vil ikke ende op med en bunke "HD-DVD" film mere).
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 08:33
plus man skal have en afspiller som kan spille 3D, det kan de gamle blu-ray afspiller ikke.
samt måske en forstærker med 1.4 hdmi, ved så ikke om der kommer nogle 1.4 hdmi splitter
producenter vil jo have man skifter tv og udstyr hvert årWink
ikke noget jeg skifter mit tv for, med de par film som kommer.
Men nej ingen ny format krig, Men ens pengepunge bliver mindre.

Hvis man skal skifte tv nu, kan 3D være fint. Men man betaler også for det i starten.

Redigeret af xcardman - 19-Februar-2010 kl. 08:35
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 08:42
Yes - ved at blu-ray afspilleren osv skal være kompitibel også.
Var blot hvis man nu brugte en bunke penge på 3D-udstyr, at man så skal til at skifte det hele næste år igen, fordi at der ikke var enighed om standarten (som med Blu-ray og HD-DVD).

Hele mit setup står til udskiftning her til sommer/efteråret, så ville jeg ikke udelukke 3D udstyr. Måske kun forstærker og afspiller i første omgang. Og så TV senere. Men så skulle tingene jo gerne være kompitible :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu