Jeg er helt enig med bQvle: iPhone er min klare favorit (eller iPod Touch hvis du ikke ønsker telefondelen, men så mister du også 3g netværk).
Du har skrevet USB tilslutning og Windows Mobile software (som er to ting iPhone ikke kan klare). Hvad er det du ønsker at bruge dem til? Hvis det er nogle programmer du har i tankerne med henblik på windows mobile, så er der en stor chance for at App Store til iPhone har noget lignende.
Alternativt kan du vente på iPad og se hvordan den kommer til at virke. Den er så bare lidt større og derfor ikke helt så mobil, men tilgengæld har den en stor og dejlig skærm, som sikkert bliver rigtigt lækker hvis man skal bruge den meget til at browse websider.
Min oplevelse af windows mobile (jeg har aldrig selv haft en, men prøvet en del) er at det er meget bøvlet, og utroligt grimt og ikke særligt intuitivt interface.
Android er bedre, men interfacet i menuerne er stadig ikke kønt. Det samme med de fleste 3. parts programmer, det ligner altså noget der var pænt var 4-5 år siden (uagtet om funktionaliteten så er god).
HTC's Sense UI ser rigtigt fedt ud (men altså faktisk kun på Homescreen), og selve ideen om at man kan blande widgets og program-genveje er rigtigt god. Eneste problem er bare at for mange widgets clogger hukommelsen og processoren, så telefonen bliver sløv. Dette skulle eftersigende være bedre på de nyere Android telefoner (fx. Nexus One), men jeg har ikke prøvet nogen af dem.