recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydløs dedikeret musik pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLydløs dedikeret musik pc

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Emne: Lydløs dedikeret musik pc
    Sendt: 08-Februar-2010 kl. 22:08
Jeg kunne godt tænke mig at bygge en dedikeret musik pc. Den skal være så lydløs som muligt. Ydelsen skal være rigtig god. Den skal ikke sluge mere strøm end nødvendigt, så et monster grafikkort der bare guffer en masse strøm, uden at det er nødvendigt skal der så ikke være i. Den skal have 1TB til 2 TB (til at begynde med), og skal selvfølgelig nemt kunne udbygges. Efter hvad jeg har læst på nettet, skulle Asus Xonar Essence STX være et af de bedste lydkort til stereo lyd i øjeblikket. Men, hvad bør jeg bruge som bundkort ect.?

Hvordan ville du/i bygge sådan en dedikeret stereo musik pc (som skal sættes til en forstærker).? Jeg håber på nogle gode forslag, da jeg er en del i tvivl om hvad jeg skal bruge. Både hvad hardware og hvad software angår.

Budget: 3.000 kr. til 7.000 kr. Alle forslag er velkomne, så det behøver ikke koste 7.000 kr. En model der f.eks. koster 4.625 kr. kunne også være det rigtige. Takker på forhånd.

Redigeret af Firebird - 08-Februar-2010 kl. 22:45
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 08:30
Hvis du nu finder et bundkort med digital udgang så behøver du ikke noget lydkort (hvis du da kan bruge et digitalt signal til noget?) Vil mene du skal finde et atom single core bundkort.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Hvis du nu finder et bundkort med digital udgang så behøver du ikke noget lydkort (hvis du da kan bruge et digitalt signal til noget?) Vil mene du skal finde et atom single core bundkort.
PCen skal have et lydkort som også har en DAC. Jeg vil helst have en intern DAC. Asus Xonar Essence STX lydkortet skulle også have en ret god head-amp. Det giver den fordel, at man ikke behøver at tænde for forstærkeren når man kun bruger øre-bøffer. Smile

Redigeret af Firebird - 09-Februar-2010 kl. 15:09

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 17:07
Har tænkt på noget af det samme, da min CD-afspiller er gået død igen og jeg gider ikke skille den ad igen!

Mine overvejelser til en musik-pc i stuen:
- skal kunne spille musik-filer og netradio
- fjernbetjening (det vigtigste)
- passiv køling (jeg hader blæser-støj)
- ekstremt lavt strømforbrug (næsten altid tændt)
- 2.5'' harddisk

Jeg har kigget på flere bundkort/cpu kombinationer og nu hælder jeg mest til en Fit-PC2.
Den har ikke de store muligheder for at blive udbygget, men den bruger kun 6-8W, har ingen blæser, og så fylder den intet. Selvfølgelig kombineret med et ordentligt eksternt lydkort, fjernbetjening og en lille touch-skærm.
Og så lige lidt hjemmebrygget software oven i hatten Smile

Håber det giver lidt inspiration til dit projekt

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 17:29
Jeg vil helst undgå ekternt lydkort og eksterne harddiske. Der skal være mindst 1TB fra starten af.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 18:08
Så er der jo også 
- ITX-bundkort med Atom CPU og passiv køling.
- Mini-ITX kabinet med DC-DC-konverter og ekstern transformator (ups den var ekstern :) - men lydløs).
1.5 TB WD Green Power
PCI/express lydkort

Kig evt ovre på Silent PC Review og mini-itx.com Der er god inspiration at hente der. 

Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 18:19
MB: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=714320 - 744kr.

Kabinettet er faktisk lidt et problem da du ikke har brug for et optisk drev men istedet gerne vil have 2 3,5" pladser. med lidt god vilje kan du nok godt få placeret en harddisk der hvor det optiske drev skulle have siddet i dette kabinet: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=655366

egentlig synes jeg bundkortet er overkill men kan ikke finde et kort med en single core atom og pci-e slot. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

... Egentlig synes jeg bundkortet er overkill men kan ikke finde et kort med en single core atom og pci-e slot. 
Har Zotac ikke lavet et
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 18:26
Hmmm, andre forslag? Lad os sige at PCen skal have STX lydkortet fra ASUS og mindst 1TB. Hvad skal jeg så samlet bruge? Jeg er total amatør på det her område. Jeg har aldrig bygget en PC før. Embarrassed Jeg vil bare bruge den til at lytte til musik jeg har rippet i WAV eller FLAC på harddisken, og nogle gange også surfe lidt på nettet samtidigt. Nogen der kan lave en samlet opstilling af hvad jeg bør bruge?

Redigeret af Firebird - 15-Februar-2010 kl. 18:32

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 18:01
EPIA SN 10000EG
Lavt strømforbrug, passiv køling, PCI express x16, 4x SATA - men prisen er halv pebret
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

EPIA SN 10000EG
Lavt strømforbrug, passiv køling, PCI express x16, 4x SATA - men prisen er halv pebret
Det ser ikke helt tosset ud. Eller gør det? Hmmm......

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 17:19
Næhh... ikke hvis det skal være et lowpower bundkort med pci express - dem er der ikke mange af
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu