recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lys indfald på plasme vs lcd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLys indfald på plasme vs lcd

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
whatslife Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Lys indfald på plasme vs lcd
    Sendt: 18-Februar-2010 kl. 18:03
jeg kunne ikke lige finde noget der dækker mitjeg har ladet mig fortælle at der skulle være problemer med lys reflektion på plasma TV, selv har jeg et pana 46G15

jeg står at skulle købe et tv til mine forældre 42" og de har en lys stue, jeg ville anbefale dem pana 42G15 men ikke hvis der skulle være problemer med sollys osv.

alternativet er sansynligvis et philips LCD 42PFL8404H (er iøvrigt i tvivl om model numre hos philips større er bedre ikke? )

på forhånd tak

Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 18:14
42PFL8404H vil være bedre end en hvilken som helst plasma til dine forældre, især hvis det er en lys stue. ( har selv 50PV600 plasma og 32PFL9604 LCD ).
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 19:11
hvordan bedre?

, de har lige sagt at de hellere vil op i 46"
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 19:21
Med mindre der er DIREKTE sollys på skærmen, vil jeg ikke tøve med at anbefale dem et Panasonic plasma. Selv har een af mine kammerater et 50" x10 som står i en ret lys stue, med ret store vinduer ud til terrasse på den ene side, og et enkelt vindue på den anden. Der er ingen problemer.

Selv har jeg også et 50" plasma, hvor der er to vinduer ret klods op ad, til venstre, da jeg bor i lejlighed. Heller ikke nogen problemer. Jeg mener først det bliver et problem, når vinduerne er bagved skærmen. Og det er heller ikke optimalt ved LCD. lyset fordeler sig bare anderledes - Og man kommer langt med persienner :)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 20:24
Jeg er også ovenud,tilfreds med mit G15, men nu har vi bestilt 46" G15 til dem, fordelene ved plasma er for mig bare det bedre, plasmaet fandt jeg i øvrigt noget billigere end jeg havde regnet med.
Til top
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2007
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 20:32
Ved godt at det er sent, men jeg har selv et px70 (plasma) der er i stuen på første sal - mit tv sidder på en skillevæg mod vest, har vinduer ud til en altan mod syd. Dette er meget problematisk, og jeg kan faktisk ikke se hvad der sker på skærmen hvis der ikke er lukket af for lyset. Jeg har derfor købt nogle forholdsvis billige mørklægnings-plissegardiner i bauhaus, og det duer bare!

Jeg kan derfor ikke helt slutte op om at det kun er et problem når vinduerne er bag skærmen, vil da faktisk mene at det er langt mere problematisk når vinduerne er foran skærmen (og dermed lyset) kommer ind på selve skærmen, frem for at man får solen i øjnene?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 20:51
Jeg har selv et LCD og min søn har et plasma. Der er kæmpe forskel - plasmaskærmen spejler vinduer, lamper og andre lyskilder så det er meget generende, mens jeg med mit LCD kan se TV en sollys sommerdag uden gener.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af jhauerslev jhauerslev skrev:

Ved godt at det er sent, men jeg har selv et px70 (plasma) der er i stuen på første sal - mit tv sidder på en skillevæg mod vest, har vinduer ud til en altan mod syd. Dette er meget problematisk, og jeg kan faktisk ikke se hvad der sker på skærmen hvis der ikke er lukket af for lyset. Jeg har derfor købt nogle forholdsvis billige mørklægnings-plissegardiner i bauhaus, og det duer bare!

Jeg kan derfor ikke helt slutte op om at det kun er et problem når vinduerne er bag skærmen, vil da faktisk mene at det er langt mere problematisk når vinduerne er foran skærmen (og dermed lyset) kommer ind på selve skærmen, frem for at man får solen i øjnene?

Det er selvfølgelig også bag personen jeg mener ;)

Jeg kan slet ikke forstå folk syntes genskin er et problem. Ikke mere end det er på LCD.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 11:47
Tilfældigt billede fra min stue, hvor der er mørkt udenfor - men, så kan man se alle mine lamper ! ;)

Jeg har desværre ikke et fra en sommerdag, men der er det i hvert fald helt galt! Pladen foran panelet reflekterer, efter min overbevisning, lys meget mere end et lcd-panel
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 13:37
Jeg har sgutte heller nogen problemer med, at se fjernsyn i dagslys.
En lille tur hen til træpersiennerne og så er det "kæmpe problem" ordnet.
At nogen, gang på gang, gør det til et kæmpe problem, er imo ubegribeligt.

Og sjovt nok så er mange af dem, ejere af et LCD TV. Sorry, men på mig virker den form for argumentation, som om et forsøg på, at retfærdiggøre deres køb af netop dette.

Helt ærligt, ka' vi ik' blive enige om, at vi hver især har hver sin smag og hver sine prioriteringer !
Nogle går op i billede kvalitet, andre går efter udseendet + dem der går på kompromis og sidst men ikke mindst, dem der lader prisen styre valget.

Så'n er der så meget - livets pølse er speget.Wink

Sku' vi ik' alle sammen - isf. glæde os over, hver vores fjernsyn og så droppe det her ævl og kævl om, hvad der er hvad og hvorfor det ene er bedre end det andet ?
Det s.. den samme gang gøjemøg, som ved Canon versus Nikon - eller Pc contra Mac - ATI eller Nvidia osv. osv. !! 

Have a nice weekend.

Hilsen Roland.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 13:56
Det er jo fordi det er eneste "argument" for IKKE at vælge plasma.... Og så er det endda ikke engang et problem som flere påpeger...
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 14:59
Jeg er skam også glad for mit tv, men er da også glad for at jeg er på vej til at flytte, så det måske kan komme til at hænge mere optimalt - synes det går en hel del ud over den ellers meget bedre billedekvalitet. Manden spurgte til hvad der kunne anbefales, og jeg viste blot et billede af mit setup med baggrundslys - kan ikke se hvordan dette skulle kunne starte "religionskrigen" op igen, jeg leverer bare fakta på et billede.

Nok om det, tv'et er købt, luk tråden :)

I øvrigt, så skal det da lige siges at jeg er plasma-fanboy
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu