|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Ozzy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Andst, Denmark Status: Offline Point: 698 |
![]() Sendt: 21-Februar-2010 kl. 17:26 |
||
Hej gutter,
findes der noget software som kan conventere fra avi til pvr.??
Mine svigerforældre har en Denver DVB105HD boks som kun kan afspille .pvr format, men har nogen avi filer jeg gerne vil have over på den, så svigerfar kan se nogen af de optagelser mv. jeg har.
Men finders der et tools som kan klare dette, evt nogen links mv. ???
Ozzy
|
|||
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
|||
![]() |
|||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
||
Lidt indlæg flyttet fra tråden Fejl og ønsker til Denver DMB-105HD:
|
|||
Redaktør, recordere.dk
|
|||
![]() |
|||
Ole B ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 77 |
![]() |
||
Hej er ved kigge på det,
kommet frem til PVR ikke er et desideret format men en betegnelse for digital video recording, og det normalt er et råt format i enten mpeg-2 eller mpg-4 format. og ved der er 2 formater alt efter om det er mux1 eller mux2 har længe kæmpet med konvertere til et spiseligt .avi format men mit problem er, et lille testklip afspilles men et stort et ikke gør det. så må være noget med hvordan streamen er , tror den bliver for stor til hukommelsen vil kendes ved den, Denvers datasheet skriver detsværre kun den afspiller AVI så ikke til blive klog på ad den vej, og kode store filer er som bekendt en tidskrævende affære, en 1½ times spillefilm på min maskine tager ca 1½ time og virker filen så ikke bagefter kan man hurtigt blive træt af prøve. så stoppede og håber på næste firmware understøtter .avi bedre. men nu du har startet en tråd vil jeg gi den et forsøg til, ![]() venlig hilsen Ole Dahl Redigeret af Ole B - 21-Februar-2010 kl. 19:15 |
|||
![]() |
|||
raketten ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
||
Jeg har ikke haft held med at få Denver'en til at vise andet end det, den selv har optaget.
ProjektX er fin til at redigere og gemme PVR'en som en ts (eller mpg) fil, som kan afspilles i f.eks VLC .. eller i min SoSmart! Som selvom den ikke er så SoSmart, at det gør noget .. tilfældigvis kan afspille .ts filer! HD-filer har jeg ikke haft held til at redigere - på den anden side kan det være lige meget sålænge Denver'en har kuk med sync efter ca. en halv times brug...(Det skal altså laves!!) OK det svar giver IKKE svar på ret meget... ![]() |
|||
Raketten
Panasonic 42PX80E WDTV Live Yamaha rx-665 Surround Denver dvb-t dmb 113 Sagem DTR 94160HD 160 GB (nu 250 :-) ) Gale højtalere Tøjbøjle DVB antenne (home made :-)) |
|||
![]() |
|||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
||
Nogle der har prøvet TMPGEnc MovieStyle?
Jeg vil tro at Denver boksen giver færrest fejl med H.264/MPEG4 eller MPEG2 materiale (i modsætning til DivX/HD?) Angiveligt skulle MovieStyle kunne danne H.264 (til PSP, PS3 eller iPod). I første omgang kunne MovieStyle afprøves i Trial udgaven. /Lars |
|||
Redaktør, recordere.dk
|
|||
![]() |
|||
Ozzy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Andst, Denmark Status: Offline Point: 698 |
![]() |
||
laursen, tak fordi du flyttede de andre indlæg hertil :)
I bund og grund er det blot en alm sd format optagelse, jeg vil afspille på denver boksen :)
Svigerfar er stor fan af formel 1, og det er det som jeg vil optage hos mig selv, også vil jeg conventere det til "pvr" så det kan afspilles på hans denver boks :)
Og her snakker vi ikke HD eller noget :)
|
|||
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Ozzy,
Nej, ok - MovieStyle kan nu både danne SD og HD video. Hvordan optager du? Hvis du i forvejen optager på en DVB-T modtager (MPEG2/4) - eller DVD optager (MPEG2) - kan det optagne vel overføres og afspilles direkte fra USB (uden konvertering)?! /Lars |
|||
Redaktør, recordere.dk
|
|||
![]() |
|||
Ole B ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 77 |
![]() |
||
_slettet af bruger. irellvant for opnå det ønskede
![]() Redigeret af Ole B - 06-Juli-2010 kl. 09:16 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |