recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Backup af VHS.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBackup af VHS.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Aagaard1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Emne: Backup af VHS.
    Sendt: 11-Marts-2006 kl. 22:12

Jeg har disse tilslutninger på fronten af kabinettet på min computer.

Hvis jeg vil lave backup af mine VHS film skal jeg så bruge andet udstyr eller kan jeg så bare tilslutte computeren og videomaskinen via de der tre stik til scart?

 

Evt.  Hvordan gør jeg helt præcist?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2006 kl. 22:21

 

 Du tilslutter bare din video til de 3 Phonobøsninger på PCen, åbner din capture enhed, vælger composite Input samt vælger den mappe eller drev hvortil du vil optage. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2006 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Aagaard1000 Aagaard1000 skrev:

Hvis jeg vil lave backup af mine VHS film skal jeg så bruge andet udstyr eller kan jeg så bare tilslutte computeren og videomaskinen via de der tre stik til scart?


Du skal have noget software, der kan optage - ellers er du klar.

Men .................. det er ikke besværet værd. For det første skal du sikkert kæmpe i timevis med at få det til at køre. For det andet - de indgange er sikkert til dit grafikkort (og ikke et dedikeret grabberkort), ganske givet et standardkort og resultatet bliver noget l*rt! Bare du taber en frame er lyden ude af sync.Og bagefter skal du have optagelsen igennem noget dvd-authorsoftware.

Køb en recorder: det er bedre, hurtigere, billigere, lettere oma.

Skal du slå en recorder i kvalitet skal du ud og bruger mindst 2 gange (mere sandsynligt meget mere) prisen på en recorder og så skal du stadig slås med ting der ikke spiller sammen på pc.


Til top
Aagaard1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2006 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Du tilslutter bare din video til de 3 Phonobøsninger på PCen, åbner din capture enhed, vælger composite Input samt vælger den mappe eller drev hvortil du vil optage. 

Tak for svaret.

Vil du please ikke godt være venlig at forklare på "børnesprog"?

Jeg ved seriøst intet om det så du taler nærmest for døve ører.

Til top
Aagaard1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2006 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Aagaard1000 Aagaard1000 skrev:

Hvis jeg vil lave backup af mine VHS film skal jeg så bruge andet udstyr eller kan jeg så bare tilslutte computeren og videomaskinen via de der tre stik til scart?


Du skal have noget software, der kan optage - ellers er du klar.

Men .................. det er ikke besværet værd. For det første skal du sikkert kæmpe i timevis med at få det til at køre. For det andet - de indgange er sikkert til dit grafikkort (og ikke et dedikeret grabberkort), ganske givet et standardkort og resultatet bliver noget l*rt! Bare du taber en frame er lyden ude af sync.Og bagefter skal du have optagelsen igennem noget dvd-authorsoftware.

Køb en recorder: det er bedre, hurtigere, billigere, lettere oma.

Skal du slå en recorder i kvalitet skal du ud og bruger mindst 2 gange (mere sandsynligt meget mere) prisen på en recorder og så skal du stadig slås med ting der ikke spiller sammen på pc.


Også tak for svaret til dig.

Hvilken vil du så anbefale?

 

Men uanset hvad vil jeg lige prøve det.

Så hjælp er stadig meget ønsket.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2006 kl. 22:52

 

 Ja til kopiering af videobånd er en recorder best, men til redigering af video så vil jeg aldrig bruge en Recorder, men bruge en PC.

 For at kunne optage i god kvalitet, så skal man have et videokort eller en TV tuner i PCen, har man ikke det, så er det spild af tid. Der må være nogle specifikationer om din PC, hvilke hardware enheder der er, og hvilket software der er. Vær opmærksom på at konvertering af det du indspiller, til DVD format, kan tage lang tid.

 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Aagaard1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2006 kl. 23:06
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2006 kl. 23:26

 

 Det ser godtnok ud, men lige hvordan softwaren bruges ved jeg ikke, da mit er anden software. Prisen er da vel høj, er den ikke.? Med kun 160 Gb HDD, Har selv 250 Gb intern og 250 Gb extern, og efter hvad jeg kan se, software og hardware der kan det samme. Prisen lidt over 6000,- Kr. Dog en lidt langsommere Processor og kun 512 Mb Ram. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Aagaard1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2006 kl. 09:59
Jo den var dyr i forhold til hvad en samle selv ville koste men for mit vedkommende var computeren gratis.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2006 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Ja til kopiering af videobånd er en recorder best, men til redigering af video så vil jeg aldrig bruge en Recorder, men bruge en PC.

 


Rørende enig, så derfor kopierer jeg på recorder og de optagelser jeg vil have en pæn menu på eller andet ripper jeg og redigerer på pc. Så får jeg det bedste fra begge verdner

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2006 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Aagaard1000 Aagaard1000 skrev:

Også tak for svaret til dig.

Hvilken vil du så anbefale?



Du får pænt meget for pengene i dag. Både Sony, JVC og Pioneer er kendt i forummet for god kvalitet. Kik dig lidt omkring, der er masser af tråde om de enkelte maskiner og også masser af anmeldelser.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2006 kl. 12:06

#Aagaard1000

Din pc indeholder en Asus TV7131 TV tuner

Den har ikke noget hardware mpeg chipset, men benytter udelukkende softwarekomprimering via det tv-software/videoredigerings/capturesoftware der benyttes på pc'en. For at lave optagelser i rimelig kvalitet i fuld opløsning og uden problemer kræves et capturekort med et dedikeret hardware mpeg chipset. I særdeleshed hvis det gælder konvertering af VHS bånd som er noget af det sværeste at kovertere uden synkroniseringproblemer hvor billede og lyd ikke følges ad.

Du vil sikkert godt kunne benytte dette kort til at konvertere i lav opløsning og kvalitet som videocd eller til nød supervcd, men vil du mere end dette (og det vil du når du har forsøgt og set resultatet) så kræver det enten et langt bedre capturekort eller en DVD eller HD recorder.

Handler det blot om at konvertere disse bånd, og du ellers ikke er specielt ude efter en HD recorder, kan du løse problemet med en billig dvd-recorder som eks. min lumatron til en tusse, den optager fra videobånd i fuld dvd-kvalitet uden problemer.

 

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu