|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
DonBirger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 592 |
![]() Sendt: 21-Februar-2010 kl. 18:32 |
Jeg har et stykke tid, kigget efter en anden løsning til at spille musik end min nuværende som er.
Jeg spiller min musik fra en USB harddisk som er koblet til en WDTV hd player, musikken er rippet i flac, og det nyeste som kommer bliver desværre købt i MP3 (Da man ikke kan købe musik i flac/lossless format, desværre) Og hver gang jeg lige vil høre musik. skal jeg tænde min harddisk, min WDTV player, og så fjernsynet, og jeg vil gerne have en nemmere/smartere løsning. Da jeg ikke ønsker behoveet for at tænde tv´et hver gang. Og den eneste løsning jeg kan finde frem til er SONOS, men har et pat spørgsmål ang. opsætning.
1: Jeg har stofanet trådløs, Kan man sætte sonos zp90 direkte i den ene indgang i stofanet´s modem, og virke på den måde?
2: Kan man sætte en NAS harddisk direkte i Zonos enheden?
Eller skal jeg ud i en løsning med seperat router og switch, som jeg helst ville undgå.
|
|
![]() |
|
rigo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2006 Sted: Slangerup, DK Status: Offline Point: 763 |
![]() |
2: nej
|
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Det kunne være et alternativ http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/wireless_music_systems/devices/5745&cl=dk,da Den er lige på trapperne, har den fordel at du sætter din USB-disk direkte i enheden. Hvis du senere vil udbygge med flere enheder, streamer den til dem over dit eget netværk. Det sidste kan være en ulempe ift. Sonos som kommer med sit eget netværk.
|
|
![]() |
|
DonBirger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 592 |
![]() |
Har kigget lidt på den logitech, men kan godt lide ideen om at styre/se det hele på en fjernbetjening.
Hmm efter hvad jeg kan læse står der herunder: http://sonos.com/whattobuy/zoneplayers/zp90/default.aspx?rdr=true&LangType=1033
at man kan koble en anden enhed i den sidste ethernetport???
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
yes, typisk bruger man den ene port til routeren og den anden til NAS'en. man kan dog også tilslutte NAS'en til routeren, men Sonos anbefaler (det har de i hvert fald anbefalet mig!), at man tilslutter NAS'en direkte til Zoneplayeren/Zonebridgen/S5...
/kris Redigeret af kris - 21-Februar-2010 kl. 22:33 |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Er også muligt på begge løsninger. |
|
![]() |
|
sorensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Status: Offline Point: 450 |
![]() |
kan den ikke vise mere end 65000 tracks?hvad gør man så? |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
En lille andet spørgsmål: kan man får de cover der er laget ind i iTunes med over i fx. Sonos eller Squeezebox touch og på samme tid blive viste i iPhone/Ipod touch, når de blive bruge som remote
![]() Redigeret af Startrek - 22-Februar-2010 kl. 16:10 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Squeezebox Server håndterer albumcovers for min musiksamling og de kommer automatisk med over på iPhone/iPod Touch i iPeng - forøvrigt cachet, så det går hurtigt når først det hele er indlæst! Jeg bruger dog ikke iTunes, så ved ikke om den automatisk kan pille covers herfra, men mon ikke.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ingen der kan svarer på spørgsmålet om man kan koble den første zone direkte til stofanets modem, da det har en indgang som jeg ikke bruger, da mine zaptor bokse og bærbare kører via trådløst, så hvis man kunne bruge den ene indgang til den første zone, så tror jeg jeg er solgt...
![]() Redigeret af DonBirger - 22-Februar-2010 kl. 18:05 |
|
![]() |
|
HenrikH ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 733 |
![]() |
Hvis udgangen på din Stofamodem er alm. ethernet og der tildeles IP fra Stofamodemmet så JA. (og det tror jeg det er - altså alm. Ethernet - det er jo til at sætte kablede pc til).
|
|
mvh
Henrik |
|
![]() |
|
![]() |
Ja kablet pc eller en kablet zaptor boks, som jeg havde til at starte med før jeg fik trådløst... Så du siger det burde virke... :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |