recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - M.A.G. - første indtryk!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketM.A.G. - første indtryk!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Emne: M.A.G. - første indtryk!
    Sendt: 23-Februar-2010 kl. 21:55

Jeg ved ikke om der er andre der har gjort forsøget, og købt M.A.G?

Efter demo'en var jeg lidt lunken ved det, men tænkte alligevel at nyskabelsen med så mange onlinespillere mod hinanden, på temmelig stor maps, det måtte jeg altså prøve - og så har man da lidt nyt at fylde tiden ud med, medens man går og venter på Battelfield BC2 Wink

Her til aften har jeg så fået taget hul på spillet - og her mine første indtryk.

Man starter op med at "lave" den spiller der skal følge en i alle kampe. Man kan fra side vælge mellem 3 fraktioner, og jeg valgte en US Marine (Valor), men kunne også være gået efter Raven (som er tysk østrisk kamptropper) og S.V.E.R (noget rebel agtigt ting).

Når man først har lavet det valg, så følger det en fremover - man kan altså unlocke våben og upgrades kun til den fraktion man vælger.

Når man skal igang med at spille, så er ikke alle spiltyper låst op fra start.

Først skal man lige igang med en smule træning, bare en kort træningsbane som man kender fra mange andre FPS'er.

Når den er overstået, og det tager ikke mange minutter, hopper man så igang med at spille online.

Man kan som udgangspunkt spille "Suppresion", som er en form for træning, hvor man spiller mod andre spillere online, men med samme fraktion - og så er det ellers team deathmatch, til tickets når 0 for det ene hold...

Det næste man kan spille fra start, er Sabotage, hvor det ene hold skal indtage først 2 "stationer". Holdet bliver delt op i grupper af 8 spillere (der er 4 grupper), og så skal hver gruppe så indtage sin station. Modstanderne deles også op, og skal så selvfølgelig forsvare hver deres station. Man er i alt 64 spillere, så man deles altså op i 4 grupper for hvert hold.

Når/hvis begge stationer bliver indtaget, rykke alle så vidre til station C, som så skal indtages samlet.

Det fungerer faktisk helt fint.

Jeg har også låst Acquisition op - det er for 128 spillere, men jeg har ikke prøvet det endnu Confused

Det er hvad jeg har låst op til nu ved level 4 (Private)

Grafisk er spillet langt fra på højde med COD:MW2 og Battelfield BC2 - men det betyder faktisk ikke det helt store. Banerne er okay livagtige, men intet kan smadres - jeg har i hvert tilfælde ikke set et væltet træ eller smadret hus. Det er lidt ærgeligt, men nok nødvendigt med så store maps... men grafikken virker, masser at dække sig bag, og skjule sig i for lorte-sniperne Smile

Styringen er tung! Kommer man fra COD:MW2 vil man nok skulle omstille sig en del - det skal jeg i hvert tilfælde. Og når man går fra at løbe og lave "hipfire", og så til at bruge scope, der synes jeg de har været uheldige med "animationen", eller bevægelsen. Den er der ikke. Du går fra hipfire, og så til at du har sigtet - men det er flyttet lidt, så du skal lige finde dit mål igen - ikke optimalt, men er nok tilvænning.

Bevægelsen/hastigheden du kan sigte med ændre sig også når du anvender scope/tager sigte - faktisk lidt for meget, men det skal man nok også bare omstille sig til.

En anden uheldig ting, i mine øjne er, at man spawner tilbage ved basen når man dør. Det er en smule tåbeligt, når man nu har lavet en squadleader (når man når en vis rang, kan man vælge at blive squadleader, eller platoonleader, og så give ordre til sine medspillere om mål) men hvorfor pokker ikke gøre det muligt at spawne ved ham, eller lade ham kunne lave et spawnpoint, som man kender i Battelfield 2142 på PC, eller tactical insertion i COD:MW2 - det er dødsmart, og der er satme ind i mellem langt at rende for at indhente sit squad igen - og man kan være HELT sikker på at den sniper der tog en ud første gang man løb rundt i et område, han tager en ud igen! og så kan man starte forfra igen!!

Der er IKKE killcams, så den eneste indikation af hvor han KAN være, er at han lyser op på kortet hvis ikke han har lyddæmper, og så kan man se på sin HUD fra hvilken retning skudet kom!

Nå, men bort set fra det, så er jeg mere positiv efter at have spillet nogle minutter Smile

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 22:09

Jeg har ikke selv prøvet det, da jeg næsten synes det er spil af penge når nu BC2 udkommer lige om hjørnet.

Ang. killcam er det stort set unødvendigt - med 128 spillere på hvert hold, er der en god garanti for at fjenden ikke er det samme sted som han skød dig. Dog synes jeg det virker lidt mærkeligt at du ikke kan spawne andre steder end i din base, det kan være at det kommer som et unlock senere.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Jeg har ikke selv prøvet det, da jeg næsten synes det er spil af penge når nu BC2 udkommer lige om hjørnet.

Havde selv samme overvejelser, men jeg trængte til noget andet end COD... Dantes INferno ligger også og venter til weekenden, så skal det prøves....

Citér
Ang. killcam er det stort set unødvendigt - med 128 spillere på hvert hold, er der en god garanti for at fjenden ikke er det samme sted som han skød dig. Dog synes jeg det virker lidt mærkeligt at du ikke kan spawne andre steder end i din base, det kan være at det kommer som et unlock senere.

Det er muligt at squadleader skal låse op for et eller andet?

Ang. snipere, så dækker 16 mand et stort område, så det kan godt lade sig gøre at ligge et godt stykke væk og gemme sig, men det er jo også meningen med snipere...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 18:35
Jeg har ikke fået det købt endnu - men der er mange gode tips her:
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 22:29
FUCK! Det spil er MEGA FRUSTRERENDE når man kommer på et virkelig dårligt hold, som INTET fatter af holdspil!

Jeg har for første gang quittet midt i et spil Domination. Holdet fattede INTET af at spille sammen så man kunne komme frem til den første bunker og få den smadret, så vi kunne komme til at tage det burnoff tower der var lige ved siden af, og ALLE på squaded rushede i hver sin retning, og APC's lå folk og prøvede at køre op af trapper, i stedet for at fylde den med folk, og køre frem til området VED bunkeren, så vi kunne rushe ud og tage det...

Squadleader var også 100% passiv... ikke et ord fra ham... han sad bare i APC'en og lavede nada...

Jeg var SÅ tæt på at smide med min controller til sidst.... det er længe siden det er sket!

Og så varer sådan en kamp 20-30 minutter - det holdt jeg altså ikke til...

Mine underboer må tænke jeg er idiot, når jeg har siddet og skreget "SÅ SPIL FOR HELVEDE SAMMEN I CensoredHOVEDER!!!"

Fårk jeg er arrig lige nu - det spil bliver lige lagt på hylden for nogle dage... det ødelægger fuldstændig MAG med sådan nogle spillere på ens hold - det ER ikke COD:MW2 hvor du godt kan vinde en kamp på at gå solo, det KAN man bare ikke her... man kan sagtens få masse XP ved at lege Rambo, og heale osv. - men vinde kampene gør man ikke, og folk har vist ikke forstået at der er en ballance indbygget i spillet, hvor hver fraktion får contracts...

TÅBER!

Nu er BF:BC2 på vej med posten fra England, så bliver det det der kommer i maskinen!

Redigeret af zulfo - 02-Marts-2010 kl. 22:30
Lars B

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 06:35

Ja, sådan er det desværre i teambaserede spil. Man kan aldrig vide sig sikker, og med et spil som MAG er det endnu sværere da der er så mange der skal ha' bare lidt forståelse for teamplay.

Hvor har du bestilt dit BC2 fra? Mit er nemlig ikke afsendt, havde lidt håbet på at få det inden weekenden, eller bare i det mindste til lørdag..

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Ja, sådan er det desværre i teambaserede spil. Man kan aldrig vide sig sikker, og med et spil som MAG er det endnu sværere da der er så mange der skal ha' bare lidt forståelse for teamplay.

Hvor har du bestilt dit BC2 fra? Mit er nemlig ikke afsendt, havde lidt håbet på at få det inden weekenden, eller bare i det mindste til lørdag..

Jeg bestilte mandag fra Shopto.net - og igår blev det så afsendt...
Lars B

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 10:13
Mann.. Det koster 350kr og jeg havde 330kr på kontoen så den havde de selv afbestilt uden at maile mig -.- jeg har så overført penge og bestilt LE hos elgiganten for 400kr, det er kun 50kr forskel.

Hvis jeg så kan ha' det til fredag ville det være rart, så kan det være at jeg kan nå at blive færdig med Heavy Rain. Men eh.. det er vist ikke det denne tråd handler om.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 23:04
Når mit BC2 kommer, er det slut med M.A.G....

Det er simpelthen umuligt at spille når folk ikke spiller bedre sammen end det jeg har oplevet de sidste par dage...

Det er bare ikke sjovt at se et squad spawne, og så ALLE 8 mand løber i hver sin retning, og en squadleader der ikke designerer targets, men selv bare løber rundt - og ikke bruger de muligheder han nu har for at bombe fjenden med artilleri osv...

Spillet KUNNE være mega fedt, hvis folk faktisk spillede det som det var ment, men som det er nu, så er man bare kanonføde - og er man heldig, spiller modstanderne lige så tåbeligt, og kampen bliver mere lige, men spiller modstanderne bare en anelse mere sammen, så er man på godt dansk fucked....

Synd, for spillet kunne til trods for sin ikke fantastiske grafik være taktisk bedre end MW2 - men lige nu, er det det ikke...

Og så er jeg faktisk skuffet over hvor meget infantri spillet er - man har en APC og en jeep, thats it - jeg synes de videoer der var ude lagde op til at man kunne flyve ind i områder med helikoptere, men det er bare spawnpoints som er stationære, som fjenden så kan skyde ned... skod...

Lars B

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu