recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kender nogen Netgear Stora
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKender nogen Netgear Stora

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Supermikael Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Kender nogen Netgear Stora
    Sendt: 29-Januar-2010 kl. 15:19
Hej
Jeg er på jagt efter en NAS-server, hvor jeg kan opbevare mine iTunes-musikfiler. Den skal kunne snakke sammen med min Squeezebox Duet. Så faldt jeg over nedenstående hos Wupti.com. Det lyder utroligt billigt - men kan den snakke med Squeezebox? Kender nogen produktet?

Netgear MS2110-100PES

MS2110 Stora Netværks multimedia Server

Med NETGEAR Stora kan du nemt og hurtigt tilgå hele din samling af digitale billeder,
musik og film - uanset hvor du er!
  • NETGEAR Stora placerer din musik, billeder, og videoer i hjertet af dit hjemmenetværk
  • Nem deling af mediafiler til venner og bekendte
  • Med DLNA funktionaliteten er NETGEAR Stora kompatibel til alle fjernsyn med DLNA features
  • det betyder at du kan streame dine film, musik, og billeder op til dit TV
  • Stream din gemte musik direkte fra Stora til f.eks. din iPhone når du sidder i toget eller bilen
  • Beskyt dine værdifulde dokumenter med enkel backup af disse til en anden harddisk
NETGEAR Stora (MS2110) er en netværks multimedia server der placerer din musik, billeder, og videoer i hjertet af dit hjemmenetværk. Hvilket betyder at man har alle filer på et centralt sted som giver alle, med den rette adgang, mulighed for at tilgå disse uanset hvor du er i verden. Det eneste du behøver er en computer som er tilsluttet til internet.

Alle internet-tilsluttede enheder i dit hjem såsom PC, Mac, Xbox 360, PlayStation 3 og digitale fotorammer kan oprette forbindelse til NETGEAR Stora, der giver adgang til alle lagrede medier. 

Med NETGEAR Stora, kan du via en Internet-tilsluttet enhed til enhver tid (f.eks fra en iPhone) lytte til din yndlingsmusik som når du sidder i toget, i bilen eller i bussen. På samme måde kan du nemt dele alle dine gemte fotoalbums med familie, venner og bekendte. 

NETGEAR Stora kan også integreres med sociale netværkssider som Facebook og Flickr, så du ikke behøver at sende fotos og film via e-mail, men i stedet kan overføre disse automatisk fra Storan til ovenstående websider.
Stora deler og streamer mediefiler til alle enheder med DLNA-support, som Xbox 360, PlayStation 3, iPhone, Blackberry og fjernsyn som understøtter DLNA. 

NETGEAR Stora (MS2110) har to hotswap diskpladser med 1 x 1 TB harddisk preinstalleret.

Til top
Kongslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-December-2004
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 17:06
Nogle der har købt denne ?
Den er på tilbud i el-giganten i denne uge, med 1 TB disk.

Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 20:17
Den kan findes billigere på nettet her: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=660517

Men inden I køber den, så overvej lige hvor lukket en NAS I ønsker jer.
Tag og læs lidt på Netgears forum først. Det er ikke lutter lagkage med den Stora...

Svigerfar spurgte havde også set Stora og spurgte hvad jeg syntes om den. Efter at have læst på Netgears forum, bliver anbefalingen til ham at holde sig fra Stora'en og købe en rigtig NAS i stedet.

Fx kan man for ca. 1000,- mere* få en Qnap TS-210 Turbo + 2 x 1,5 TB diske.

* Stora + 1 (ekstra) 1 TB disk = 1500 + 600 = 2100 (Stora købt i Elgiganten som var udgangspunktet, hvis alt købes på nettet er forskellen 200,- mere.)
Qnap TS-210 + 2 x 1,5 TB diske = 1600 + 2 x 750 = 3100
Til top
Molbech Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2009
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 21:26
Bruger selv sådan en i et Sonos setup - og kan ikke finde noget dårligt omkring den, men det er også min første NAS. Så skal ikke kunne sige hvordan den er i forhold til andre Smile

Men som sagt, fungere perfekt til mit behov.
Til top
Kongslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-December-2004
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 06:52
kan den køre bittorrent ?
Til top
jaknils Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Februar-2010
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 10:34
Netgear Stora er en fin lille box, men den supporterer pt. ikke SqueezeCenter, da der ikke er releaset nogle API'er man kan kode op mod.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu