recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken router (stofa internet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken router (stofa internet)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken router (stofa internet)
    Sendt: 24-Februar-2010 kl. 10:56
Hej

Har ikke meget ide om hvad jeg skal vælge af router når jeg har stofa internet.
Planen er at stream musik og film (gerne HD hvis det kan lade sig gøre uden probs) uden problemer.

Har selv kigget på disse, men håber nogen kan guide mig lidt.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=331590

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=446746

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=364934

Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 11:27
stofa internet har jo ikke i sig selv så meget at sige i valget af router. Tror generelt man mener at 1080p ikke kan streamer over trådløst netværk heller ikke n (ret mig hvis jeg tager fejl). 

Understøtter de enheder du har n?

Jeg ville nok vælge D-Link 655 som er den første du selv linker til. 

kan ikke se at du får noget ud af at vælge en dyrer model

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

stofa internet har jo ikke i sig selv så meget at sige i valget af router. Tror generelt man mener at 1080p ikke kan streamer over trådløst netværk heller ikke n (ret mig hvis jeg tager fejl). 

Understøtter de enheder du har n?

Jeg ville nok vælge D-Link 655 som er den første du selv linker til. 

kan ikke se at du får noget ud af at vælge en dyrer model

Tja du får da 5 gHz radio og usb stik med (bare et hurtigt kig). det er da også "noget" Wink

Hint til OP: Det er rart hvis du laver dine links klikbare da det gør det en del lettere at hjælpe.

BS
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 12:18
Nej de enheder jeg har nu understøtter ikke N, men er i gang med en større opgradering.
Men hvor meget skal opgraderes

Netkort i computeren og hvad ellers?

Planen er at købe en NAS til alt mine film og musik og så stream det med PS3.
Medmindre nogen mener det er total hul i hovedet og de har en anden løsning der er bedre uden at være MEGET dyre.

Nu skriver du 5ghz, radio og usb stik. Mener den linksys kan kører med 2,4ghz og 5 ghz samtidig, men i hvilket type opsæt får man brug for det?

Usb stik er vel meget rart så man kan slå en ekstern enhed direkte til routeren?

Måske nogle dumme spørgsmål imellem, men er ved at lære Embarrassed

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Klaus.S Klaus.S skrev:

Nej de enheder jeg har nu understøtter ikke N, men er i gang med en større opgradering.
Men hvor meget skal opgraderes

Netkort i computeren og hvad ellers?

Planen er at købe en NAS til alt mine film og musik og så stream det med PS3.
Medmindre nogen mener det er total hul i hovedet og de har en anden løsning der er bedre uden at være MEGET dyre.

Nu skriver du 5ghz, radio og usb stik. Mener den linksys kan kører med 2,4ghz og 5 ghz samtidig, men i hvilket type opsæt får man brug for det?

Usb stik er vel meget rart så man kan slå en ekstern enhed direkte til routeren?

Måske nogle dumme spørgsmål imellem, men er ved at lære Embarrassed

Jeg mener at du får 2 trådløse netværk. et på 2.4 gHz og et på 5 gHz. disse kan sende forskellige data evt. kan du bruge dit N/G/B  (2,4 gHz) netværk til at streame musik-film ect. og så bruge dit A (5 gHz) netværk til surf, email o.s.v så vil bånbredden ikke blive fyldt ud når du streamer og du kan stadig bruge netværket til noget andet.

Dine enheder skal selvfølgelig understøtte dette N til stream udstyr (afspillere) og A til Bærbare der skal bruge nettet til "andet"

Både den "dyre" dlink og linksys'en kan dette (dual netværk) og der er endda en fin tegning af setuppet til dlinken Big smile.

Jeg er mere til Linksys end Dlink hvis specs er de samme men det er bare min personlige erfaring.

OBS: undersøg lige hvad usbporten på dlink kan bruges til, jeg har været udsat for at det KUN var til backup af konfigurationen Dead

Når alt dette er sagt vil jeg bare anbefale at trække et kabel til PS'en det er billigere, lettere og mere stabilt.

BS

Redigeret af Bschmidt - 24-Februar-2010 kl. 12:48
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 13:12
Tak for svarende. Det hjalp en del Clap  Jeg vender tilbage hvis jeg har mere på hjertet Smile
Til top
act_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 13:22
Netgear WNDR3700 har fået rigtig gode ord med på vejen fra smallnetbuilder.. Så var måske værd at overveje..

Eftersigende har DIR655 haft lidt problemer efter v1.30 firmwaren.. v1.21 skulle dog være fin :)

Står selv i et valg mellem disse to - WNDR3700 er hurtigst og har dual-band wireless, men kan ikke dele printer over usb :/ DIR655 har -måske- lidt problemer mht. firmware, men tilgengæld er den billigere og kan dele en printer over usb..

Er egentlig mest interesseret i hvilken der er den mest stabile..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu