|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Bankz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() Sendt: 31-Januar-2010 kl. 15:19 |
|
Jeg har en opsætning med et Terratec Cynergi XS HD, MC7 samt DVBlink/TVSource samt DVB-C fra Stofa. Har fået det til at virke første gang! Har måtte geninstallere for at finde samtlige kanaler grundet et svagt antennesignal, men nu siger MC kun 'No signal'.
Nogen ide om, hvorfor det har virket og nu ikke gør? Og jeg har stadigvæk 16 dage tilbage før licensen på TVSource skal fornyes ![]() |
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
![]() |
|
Hvis du mener du har dårligt TV signal så vil jeg i første omgang starte med at forbedre det via ordentlige installationer. Fjern overflødige splittere, brug dobbeltskærmet kabel, sæt evt. en forstærker op osv. Hvordan dette gøres er meget afhængig af din faktiske installation.
Jeg oplevede selv i starten at det kunne være svært at finde kanaler osv. og måtte selv igang med at forbedre min installation. Og der er væsentlig forskel på om man har gjort det rigtigt eller om der er for mange split etc. involveret.
|
||
![]() |
||
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
|
Jeg har oplevet det samme, en anden bruger "GKev" har også det samme problem (se evt hans tråd), efter scanning i MCE virker ALT, men efter genstart, NO SIGNAL
Efter en geninstalation af win7 + source sker det samme.
Hardware: Hauppauge HVR930c / Terratec H5, også testet med FireDTV-C i BDA mode, samme problem (bare for at valide om det er et Tuner eller TV-Source problem)
TV source 1.2
Source2 Beta crasher ved kanal scan.
Hvis nogen har en løsning, feel free to post.
Mvh
Gigabyte
|
||
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
||
![]() |
||
Bankz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() |
|
For netop at kunne udelukke signalvejen har jeg i bogstaveligste forstand placeret maskinen op ad antennestikket. Når jeg anvender Terratecs eget program kan jeg finde samtlige kanaler og tilmed se dem uden at opleve nogen for for crash. Når jeg laver samme operation med DVBserver og TVSource kan jeg scanne mig frem til samtlige kanaler og lave en mapning i win7, men lige så snart jeg gerne vil se TV får jeg meddelelsen om 'No Signal'.
Det HAR virket, men problemet er opstået efter en ny kanalsøgning - netop fordi signalvejen var for lang, så stationer på de høje kanaler ikke kom frem - f.eks. BBC og 3+. Jeg har både haft afinstalleret og restoret PC'en til et punkt før DVBlogic produkterne kom ind i billedet, men lige lidt har det hjulpet. Jeg har faktisk også prøvet med DVBlink2, der ligger som en RC i deres forum - også uden held.
Jeg skal ikke bruge maskinen som mediecenter, men alene som harddisk optager, så hvis nogle kan anbefale et egnet program til det isolerede formål er jeg efterhånden meget modtagelig
![]() |
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Så kan DVBviewer klare opgaven. Eventuelt suppleret med den gratis udvidelse Recording Service, som bl.a. gør det muligt at opsætte timeroptagelser via browser. Genialt hvis man er væk hjemmefra og pludselig kommer i tanker om noget, man gerne vil have optaget. |
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Hvis man tør eksponere sin server mod det farlige internet og de mange script kiddies out there. ![]() Understøtter den indbyggede webserver i DVBviewer SSL, eventuelt med selv-signeret certifikat? (så man ikke skal betale "skat" til CA kartellet). |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Det mener jeg ikke den gør, den er vist ret simpel. Den er dog beskyttet med brugernavn og password. |
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Men uden SSL sendes dit password i klartext... Ok, det er ikke det amerikanske missilforsvarssystem, men det skader ikke at tænke sikkerhed i alle applikationer. ![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Harddisk har nu været formatteret og OS er geninstalleret. Stadig "no signal" - og så virkede DVBviewer forresten heller ikke.
Nogen der vil købe en "kasse" med lidt Zotac ION, 2 gb ram, Blu-ray, 1 TB disk og et silverstone kabinet ![]() |
||
![]() |
||
wedelgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() |
|
hmm jeg har også haft en del problemer med WMC7 og TVSource. Det skal siges at jeg har DVB-T med BoxerTV. Problemet opstod når TVsource havde fundet flere af samme kanal. Fx havde jeg 2x Kanal 5. Det var dog kun den ene der virkede. Det underlige var at hvis jeg i WMC7 kom til at skifte over på den "forkerte" kanal som ikke virkede sagde WMC7 at kanalen var krypteret. Det ville den så gøre med alle kanaler efterflg. også dem som plejede at virke. Det eneste der hjalp var at genstarte computeren. Nu har jeg efterhånden fundet ud af hvilke af de "dobbeltkanaler" jeg har som driller og fået fjernet dem fra TVsource. Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men det var ihvertfald et stort irritationsmoment for mig indtil jeg fandt ud af at løse det :) Jeg troede det virkede sporadisk først, men der var en løsning på det :)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har ingen kanaler, der fremgår dobbelt. Derimod har jeg overvejet om det kan være EPG, der driller? Jeg synes at have læst, at et svagt EPG signal på blot én kanal kan skabe den situation, hvor programmet siger at der ikke findes noget tv signal? Er det blot en Vista skrøne eller er der andre der har oplevet tilsvarende?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
@wedelgaard
Dit indlæg inspirerede mig til, at prøve med kun én kanal, CNN, og ingen EPG - og så var der pludselig hul igennem...... Så nu går resten af aftenen med at tilføje én kanal af gangen indtil synderen er fundet. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |