recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - timer fjernudløser til Canon - modifikation?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettimer fjernudløser til Canon - modifikation?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Emne: timer fjernudløser til Canon - modifikation?
    Sendt: 25-Februar-2010 kl. 22:45

Er der nogen her der ved noget om dette:

Hvis man køber sådan en timer fjernudløser til Canon EOS7:
http://sog.dell.dk/1/2/4774-canon-tc-80n3-fjernstyring-af-kamera-kabel.html  (eller den uoriginal)

altså den med det lille runde 3-polet stik der også passer til 40D, 50D osv. osv. , kan man så ikke klippe stikket af, sætte et et 2,5mm jack-stik på og lave et lille kabel med et hun jack i den anden ende af det afklippet stykke, således at den kan bruges til både EOS350 og 7D?

Med andre ord, hvad gør de tre ledninger? Det er vel bare halv tryk og hel tryk lagt til stel?

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 22:53

Ahh Google giver mig sgu nogle hits på konvertere, så det må kunne lade sig gøre:
http://www.dangl.at/ausruest/tc_80n3c.jpg

Jeg mener nemlig at Kamerahuset havde en uoriginal timer med stikket oven for på til 500,- , men jeg vil gerne kunne bruge den til begge kamera, så det må være måden at gøre det på at lodde et jack-stik på og lave en adaptor.
Skal nok lige give et pip om det lykkes :)

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu