recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 802.11n router til Logitech Squeezebox Duet (54g)?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket802.11n router til Logitech Squeezebox Duet (54g)?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Emne: 802.11n router til Logitech Squeezebox Duet (54g)?
    Sendt: 26-Februar-2010 kl. 16:48
Hej,
 
jeg har en SB Duet, og skal udskifte min gamle router (802.11g, hawking) med "sandsynligvis" en WNDR3700. ("sandsynligvis" = har ikke bestemt mig endnu, mangler stadig svar på min anden tråd:
 
 
Men ifølge SmallNetBuilder er det måske en skidt combo??
"Fix #3: Don't Connect Draft 11n and 11b/g clients to the same router
A draft 11n router can also work with 802.11g and even 11b devices. But these much slower devices force the router to slow down to talk to them, which means a big throughput hit. Fortunately, the "legacy" mechanisms are pretty efficient and reduce throughput only when the slower devices are actively transmitting or receiving.
As we showed in Add, Don't Replace When Upgrading to 802.11n, mixing draft 11n and "legacy" clients can reduce throughput by 50 to 80%. So if you are mixing old and new devices, you could be shooting yourself in the (throughput) foot. Either upgrade to all draft 11n clients, or use a separate 802.11g router to handle your "legacy" stuff."
 
Er der nogle af jer med SB Duet som har 802.11n router, og har erfaringer?
 
Ville det hjælpe at sætte selve musikenheden på kablet netværk? Så tænkte jeg at det kun er ved nummerskift og andet, at jeg benytter G-netværket og dermed, jfr. artiklen, sløver resten ned?
 
 
mvh.

Thomas
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 17:29
Ja en G enhed vil bremse dit N netværk. Hvis det er et problem for dig så brug din gamle router som ap efter din nye router så kan du have 2 trådløse entværk samtidigt der, hvis de er sat rigtigt op, sagtens kan leve side om side Smile.
 
EDIT: Træk et kabel. Kabel til stationære enheder - trådløst til transportable. (har jeg ikke hørt det et sted før?)
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 26-Februar-2010 kl. 17:31
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Ja en G enhed vil bremse dit N netværk. Hvis det er et problem for dig så brug din gamle router som ap efter din nye router så kan du have 2 trådløse entværk samtidigt der, hvis de er sat rigtigt op, sagtens kan leve side om side Smile.
 
EDIT: Træk et kabel. Kabel til stationære enheder - trådløst til transportable. (har jeg ikke hørt det et sted før?)
 
BS
 
har du selv prøvet dette med SB Duet, og hvor godt virker det?
Havde rigeligt med vanskeligheder med bare at få det til at virke som det gør nu.
Kræver blot at jeg dagligt, nogen gange måske kun ugentligt, slukker og genstarter min hawking router (og lever med "lag")
mvh.

Thomas
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 19:33
Istedet for to netværk, så skal du bare have fat i en dual-band router, så nedsætter du ikke dine n-enheder. Apple extreme kunne være en løsning. 

Jeg kører med samme setup, dog med en time capsule (back-up nas) hos mig, og det fungere bare.
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Istedet for to netværk, så skal du bare have fat i en dual-band router, så nedsætter du ikke dine n-enheder. Apple extreme kunne være en løsning. 

Jeg kører med samme setup, dog med en time capsule (back-up nas) hos mig, og det fungere bare.
 
ahh ok. Ser nu at Netgears WNDR3700 faktisk er dual band. (gik efter den udelukkende pga. positiv omtale)
måske det simpelthen løser issuet :-)
 
Skal dog lige tjekke apple extreme også, men WNDR3700 får jo rigtig god omtale på smallnetworkbuilder.
mvh.

Thomas
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af Thomasl Thomasl skrev:

Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Istedet for to netværk, så skal du bare have fat i en dual-band router, så nedsætter du ikke dine n-enheder. Apple extreme kunne være en løsning. 

Jeg kører med samme setup, dog med en time capsule (back-up nas) hos mig, og det fungere bare.
 
ahh ok. Ser nu at Netgears WNDR3700 faktisk er dual band. (gik efter den udelukkende pga. positiv omtale)
måske det simpelthen løser issuet :-)
 
Skal dog lige tjekke apple extreme også, men WNDR3700 får jo rigtig god omtale på smallnetworkbuilder.

Okay, jamen så er der ingen problemer, så får du ikke nedsat hastighed nogen steder..
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 20:51
Ja! Både extreme og WNDR3700 er dual band routere. Men det er på 2,4 gHz og 5 gHz båndet. SB er en g enhed så hvis du vil udnytte dual skal dine andre enheder være 802.11a enheder. Det kan godt være du har dette, det fremgår ikke ud fra din oprindelige post. Jeg læste (frit oversat): "jeg vil gerne have N netværk med fuld hastighed men stadig kunne bruge min SB DUET"
 
Du skriver: har du selv prøvet dette med SB Duet, og hvor godt virker det? og svaret til dette er NEJ! Men jeg kan garantere dig for at du kan have fuld hastighed på dit g netværk med SB og ved siden af have fuld hastighed på dit N netværk til dine N enheder hvis du vælger at følge mit råd.
 
Beklager hvis jeg har misforstået spørgsmålet Embarrassed.
 
EDIT: 802.11a understøtter også "kun" 54 (21) Mb/s
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 26-Februar-2010 kl. 21:01
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 21:20
Har godt nok ikke SB, men har en WNDR3700. Til den er koblet 4 stk. 'g' computere, 2 stk 'n' computere, 1 iPhone, TDC Samsung box, PS3, blu-ray afspiller og fra tid til anden et par andre enheder. Der streames både musik, SD/HD film, spilles online, downloades, surfes, etc...

WNDR3700 klarer det hele uden så meget som et enkelt 'hik'. Den kan du roligt købe Wink
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Ja! Både extreme og WNDR3700 er dual band routere. Men det er på 2,4 gHz og 5 gHz båndet. SB er en g enhed så hvis du vil udnytte dual skal dine andre enheder være 802.11a enheder. Det kan godt være du har dette, det fremgår ikke ud fra din oprindelige post. Jeg læste (frit oversat): "jeg vil gerne have N netværk med fuld hastighed men stadig kunne bruge min SB DUET"
 
 
ja, jeg mente implicit at resten kører 802.11n. (Bærbare+fremtidigt udstyr)
SB duet kører 802.11g og dermed på  2.4 GHz band.
 
 
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Du skriver: har du selv prøvet dette med SB Duet, og hvor godt virker det? og svaret til dette er NEJ! Men jeg kan garantere dig for at du kan have fuld hastighed på dit g netværk med SB og ved siden af have fuld hastighed på dit N netværk til dine N enheder hvis du vælger at følge mit råd.
 
Beklager hvis jeg har misforstået spørgsmålet Embarrassed.
 
EDIT: 802.11a understøtter også "kun" 54 (21) Mb/s
 
BS

jeg ønsker fuld hastighed på mine N enheder. bærbare m.v., og selvom jeg måtte sende lidt til SB Duetten, som er g.
Altså så skal N-enhedernes hastighed ikke tilsvarende droppe ned til g-hastighed, og i så fald de gør det, så skal det kun være rimeligt kortvarigt.

Men jeg må indrømme jeg har lidt mere research at gøre, på hele det med dual band, 2,4 vs. 5 ghz :-)

mvh.

Thomas
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Har godt nok ikke SB, men har en WNDR3700. Til den er koblet 4 stk. 'g' computere, 2 stk 'n' computere, 1 iPhone, TDC Samsung box, PS3, blu-ray afspiller og fra tid til anden et par andre enheder. Der streames både musik, SD/HD film, spilles online, downloades, surfes, etc...

WNDR3700 klarer det hele uden så meget som et enkelt 'hik'. Den kan du roligt købe Wink
rart at høre.
Hvor stabil er den?
Skal den ligesom mine 4 forrige routere, og genstartes af og til for at virke?
 
(en kollega foreslog mig fornuftigt nok at købe et tænd/sluk ur..... hmmm tankevækkende at vi kun er kommet dertil med al vor teknologi-dimser)
mvh.

Thomas
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Thomasl Thomasl skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Har godt nok ikke SB, men har en WNDR3700. Til den er koblet 4 stk. 'g' computere, 2 stk 'n' computere, 1 iPhone, TDC Samsung box, PS3, blu-ray afspiller og fra tid til anden et par andre enheder. Der streames både musik, SD/HD film, spilles online, downloades, surfes, etc...

WNDR3700 klarer det hele uden så meget som et enkelt 'hik'. Den kan du roligt købe Wink
rart at høre.
Hvor stabil er den?
Skal den ligesom mine 4 forrige routere, og genstartes af og til for at virke?
 
(en kollega foreslog mig fornuftigt nok at købe et tænd/sluk ur..... hmmm tankevækkende at vi kun er kommet dertil med al vor teknologi-dimser)

Jeg er meget lidt tilfreds med den netgear router jeg har fået af fullrate, den mister forbindelse 2-3 gange om dagen, dog er den desværre påkrævet til deres 40 mbit linie.. Min apple derimod er klippe stabil, den har aldrig lavet noget forkert.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Thomasl Thomasl skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Har godt nok ikke SB, men har en WNDR3700. Til den er koblet 4 stk. 'g' computere, 2 stk 'n' computere, 1 iPhone, TDC Samsung box, PS3, blu-ray afspiller og fra tid til anden et par andre enheder. Der streames både musik, SD/HD film, spilles online, downloades, surfes, etc...

WNDR3700 klarer det hele uden så meget som et enkelt 'hik'. Den kan du roligt købe Wink
rart at høre.
Hvor stabil er den?
Skal den ligesom mine 4 forrige routere, og genstartes af og til for at virke?
 
(en kollega foreslog mig fornuftigt nok at købe et tænd/sluk ur..... hmmm tankevækkende at vi kun er kommet dertil med al vor teknologi-dimser)

Har vel haft den i ca. 3 måneder. Den kører døgnet rundt og jeg har endnu ikke været ude for at skulle genstarte den.

Det eneste problem med den, er dens mediaserver funktion, men det bruger jeg ikke, da jeg har en NAS m. mediaserver.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu