recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til de sidste PC dele
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til de sidste PC dele

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til de sidste PC dele
    Sendt: 27-Februar-2010 kl. 18:58
Jeg har nu næsten fundet de dele jeg skal bruge til min nye PC til HD-video redigering, men mangler lige det sidste og håber nogen kan hjælpe mig.

Det bliver flg:
Intel i7 930
Asus P6T bundkort
Asus ENGTX275/2DI/896MD3

1. Strømforsyning:
Jeg formoder at 600W er nok, og hvis man søger i den billige ende finder man sådan noget som denne:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=535303
Har den de stik der skal til, altså til bundkort og grafikkort??

2. CPU køler:
denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=505491
skulle være blandt de mest lydløse, men passer den til bunkortet? Der er nemlig noget med 3- og 4 pin, men det står ikke på denne.

Mvh
Thomas

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Jeg har nu næsten fundet de dele jeg skal bruge til min nye PC til HD-video redigering, men mangler lige det sidste og håber nogen kan hjælpe mig.

Det bliver flg:
Intel i7 930
Asus P6T bundkort
Asus ENGTX275/2DI/896MD3

2. CPU køler:
denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=505491
skulle være blandt de mest lydløse, men passer den til bunkortet? Der er nemlig noget med 3- og 4 pin, men det står ikke på denne.

Med mindre du vil overclocke, er der ingen grund til at købe speciel køler til CPU. Den der følger med er ganske udmærket, og rimelig lydløs.
Men hvis du alligevel vil, så har jeg selv en Scythe køler - dog ikke samme model, men den har 3 benet stik som passer til ASUS bubdkort, så det er sikkert det samme for denne - det plejer at være standard.

Edit: Strømforsyningen ser ud til at være OK.
/PF

Redigeret af pfugl - 28-Februar-2010 kl. 11:05
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 11:12
Har selv haft en LC Power i min gamle PC.

1 år, så stod den af.

Den er stille
Kraftfuld (ikke helt hvad der loves, men OK)
Ok pæn i design

Når jeg ser tilbage synes jeg det var dumt ikke at bruge lidt flere penge på en god PSU - den jeg købte som erstatning har kørt i 3 år uden problemer, selv da min far kom tilat montere den forkert (han klippede nogle af stikkene til.. DOH!)

Det er en Corsair et eller andet. Den er også væsentlig tungere = godt.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 11:29
Ville nok også selv smide de 200kr oveni og så få en corsair 650. evt tag en modulær hvis du vil spare på ledningsrodet. 

angående køler så ser den udemærket ud den du linker til. Selv har jeg gode erfaringer med noctua som efter min mening laver nogle rigtigt gode "lydløse" blæsere. 

Redigeret af Briam - 28-Februar-2010 kl. 11:37
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Med mindre du vil overclocke, er der ingen grund til at købe speciel køler til CPU. Den der følger med er ganske udmærket, og rimelig lydløs.
Men hvis du alligevel vil, så har jeg selv en Scythe køler - dog ikke samme model, men den har 3 benet stik som passer til ASUS bundkort, så det er sikkert det samme for denne - det plejer at være standard.

Edit: Strømforsyningen ser ud til at være OK.
/PF

Jeg har ikke OC-planer (tør ikke rigtig da jeg aldrig har rodet med det)
Ok, følger der køler med, er du sikker?? For så starter jeg da nok bare med den.

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Har selv haft en LC Power i min gamle PC.

1 år, så stod den af.

Den er stille
Kraftfuld (ikke helt hvad der loves, men OK)
Ok pæn i design

Når jeg ser tilbage synes jeg det var dumt ikke at bruge lidt flere penge på en god PSU - den jeg købte som erstatning har kørt i 3 år uden problemer, selv da min far kom tilat montere den forkert (han klippede nogle af stikkene til.. DOH!)

Det er en Corsair et eller andet. Den er også væsentlig tungere = godt.

Ok tak for info, det kunne godt være at jeg heller ikke skulle spare der så ....ligesom jeg har sagt med de fleste andre ting! :)
Jeg vil dog godt have en med  blæser i toppen, for jeg tror jeg køber dette kabinet:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=469403

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Ville nok også selv smide de 200kr oveni og så få en corsair 650. evt tag en modulær hvis du vil spare på ledningsrodet. 

angående køler så ser den udemærket ud den du linker til. Selv har jeg gode erfaringer med noctua som efter min mening laver nogle rigtigt gode "lydløse" blæsere. 

Ok, men ved du om det giver problemer mht 3 eller 4 pin ??
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 21:08
Der plejer at følge omformere med til kølerne hvis det er. Har aldrig selv oplevet at jeg ikke har kunne få sat strøm til en køler så tror ikke du skal være bange for det.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 22:14

Der plejer at følge omformere med til kølerne hvis det er. Har aldrig selv oplevet at jeg ikke har kunne få sat strøm til en køler så tror ikke du skal være bange for det.

Ok, men jeg har totalt overset at den selvfølgelig er "boxed", så jeg starter bare med standard køleren, så må jeg købe til senere hvis støjen bliver for meget - eller jeg skal overclocke ;o)

Hvad er risikoen egentlig ved OC, hvis man køber en god køler og nøjes med at overclocke moderat, er det så rimelig sikkert at man ikke blæser CPU'en af? ....eller er det stadig en lidt risky ting at gøre?

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 22:20
chancen for at du brænder cpu'en af er minimal da de fleste slukker selv inden det går så galt. 

Der skulle være en del OC potentiale i den cpu du køber hvis du får en ordenlig køler på. Vil ikke mene det er sindsygt risky hvis du bare har en lille smugle styr på hvad du laver og clocker den stille og roligt op.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 22:29

chancen for at du brænder cpu'en af er minimal da de fleste slukker selv inden det går så galt. 

Der skulle være en del OC potentiale i den cpu du køber hvis du får en ordenlig køler på. Vil ikke mene det er sindsygt risky hvis du bare har en lille smugle styr på hvad du laver og clocker den stille og roligt op.

Ok.
Jeg har intet forstand på det, da jeg aldrig har prøvet det, men det kan man vel læse sig til :o)

Tak for svarene, jeg overvejer lige hvad PSU jeg vil købe, så er der ved at være styr på det. Men 600W burde vel være nok?

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 22:45
ja 600w er helt sikkert nok. Nu ved jeg ikke hvad dine grafik behov er men tror du vil få meget ud af at give 200kr mere og få et ati hd 5850 istedet. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu