recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken løsning?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken løsning?
    Sendt: 02-Marts-2010 kl. 08:25
Jeg søger en løsning til at se mine dvd'er direkte på tv'et.

Jeg har læst de fleste tråde om emnet herinde men synes altid det ender meget teknisk.

Jeg har INTET forstand på filformater, men når jeg brænder en dvd (dvdfab) ned på pc'eren dannes der 2 mapper (AUDIO_TS og VIDEO_TS). AUDIO_TS er tom mens der i VIDEO_TS ligger der en række .bup, .IFO og vts filer.

Det er disse der skal afspilles eller også skal jeg have en nem mulighed for at konvertere dem til et format der kan bruges.

Jeg forestiller mig en ekstern harddisk hvor alle film lægges ned. Om det hentes via wifi eller kabel er ligegyldigt bare det er simpelt.

Jeg bruger Yousee boks til tv-optagelser og Apple TV til musik så løsningen skal være målrettet mod film alene.

Håber i kan komme med nogle bud.

mvh. Jesper

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 12:38

Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Jeg søger en løsning til at se mine dvd'er direkte på tv'et.

Jeg har INTET forstand på filformater, men når jeg brænder en dvd (dvdfab) ned på pc'eren dannes der 2 mapper (AUDIO_TS og VIDEO_TS). AUDIO_TS er tom mens der i VIDEO_TS ligger der en række .bup, .IFO og vts filer.  
 Det er jo en ganske normal DVD filstruktur, og kan derved afspilles på enhver DVD afspiller. Så brænd dem på en DVD, og de kan afspilles. En SL DVD kan rumme 4,7 Gb og en DL 9,4 Gb.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 13:20
Tak for svaret men hele pointen er jo at få dvd'erne gemt væk og have det hele liggende på en server/harddisk/medieplayer.

mvh. Jesper
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 13:29

Ligesåvel som du kan spille en DVD på din PC, så kan du også afspille den fra HDDen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 13:29

du skal have dig en ordentlig afspiller.. enten i form af et mediecenter/maccube eller en NMT feks Popcornhour c-200 (a-200) de kan alle afspille dvdfoldere uden de store problemer

Mvh

René
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 14:04
Jeg har en WD TV med extern HD. DVD ripper jeg med MAKEMKV, så der er undertekster/lydspor med. Det har virket fint på de fleste film jeg har lavet til knægten.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu