Jeg ved ikke om der er andre der har gjort forsøget, og købt M.A.G?
Efter demo'en var jeg lidt lunken ved det, men tænkte alligevel at nyskabelsen med så mange onlinespillere mod hinanden, på temmelig stor maps, det måtte jeg altså prøve - og så har man da lidt nyt at fylde tiden ud med, medens man går og venter på Battelfield BC2
Her til aften har jeg så fået taget hul på spillet - og her mine første indtryk.
Man starter op med at "lave" den spiller der skal følge en i alle kampe. Man kan fra side vælge mellem 3 fraktioner, og jeg valgte en US Marine (Valor), men kunne også være gået efter Raven (som er tysk østrisk kamptropper) og S.V.E.R (noget rebel agtigt ting).
Når man først har lavet det valg, så følger det en fremover - man kan altså unlocke våben og upgrades kun til den fraktion man vælger.
Når man skal igang med at spille, så er ikke alle spiltyper låst op fra start.
Først skal man lige igang med en smule træning, bare en kort træningsbane som man kender fra mange andre FPS'er.
Når den er overstået, og det tager ikke mange minutter, hopper man så igang med at spille online.
Man kan som udgangspunkt spille "Suppresion", som er en form for træning, hvor man spiller mod andre spillere online, men med samme fraktion - og så er det ellers team deathmatch, til tickets når 0 for det ene hold...
Det næste man kan spille fra start, er Sabotage, hvor det ene hold skal indtage først 2 "stationer". Holdet bliver delt op i grupper af 8 spillere (der er 4 grupper), og så skal hver gruppe så indtage sin station. Modstanderne deles også op, og skal så selvfølgelig forsvare hver deres station. Man er i alt 64 spillere, så man deles altså op i 4 grupper for hvert hold.
Når/hvis begge stationer bliver indtaget, rykke alle så vidre til station C, som så skal indtages samlet.
Det fungerer faktisk helt fint.
Jeg har også låst Acquisition op - det er for 128 spillere, men jeg har ikke prøvet det endnu
Det er hvad jeg har låst op til nu ved level 4 (Private)
Grafisk er spillet langt fra på højde med COD:MW2 og Battelfield BC2 - men det betyder faktisk ikke det helt store. Banerne er okay livagtige, men intet kan smadres - jeg har i hvert tilfælde ikke set et væltet træ eller smadret hus. Det er lidt ærgeligt, men nok nødvendigt med så store maps... men grafikken virker, masser at dække sig bag, og skjule sig i for lorte-sniperne
Styringen er tung! Kommer man fra COD:MW2 vil man nok skulle omstille sig en del - det skal jeg i hvert tilfælde. Og når man går fra at løbe og lave "hipfire", og så til at bruge scope, der synes jeg de har været uheldige med "animationen", eller bevægelsen. Den er der ikke. Du går fra hipfire, og så til at du har sigtet - men det er flyttet lidt, så du skal lige finde dit mål igen - ikke optimalt, men er nok tilvænning.
Bevægelsen/hastigheden du kan sigte med ændre sig også når du anvender scope/tager sigte - faktisk lidt for meget, men det skal man nok også bare omstille sig til.
En anden uheldig ting, i mine øjne er, at man spawner tilbage ved basen når man dør. Det er en smule tåbeligt, når man nu har lavet en squadleader (når man når en vis rang, kan man vælge at blive squadleader, eller platoonleader, og så give ordre til sine medspillere om mål) men hvorfor pokker ikke gøre det muligt at spawne ved ham, eller lade ham kunne lave et spawnpoint, som man kender i Battelfield 2142 på PC, eller tactical insertion i COD:MW2 - det er dødsmart, og der er satme ind i mellem langt at rende for at indhente sit squad igen - og man kan være HELT sikker på at den sniper der tog en ud første gang man løb rundt i et område, han tager en ud igen! og så kan man starte forfra igen!!
Der er IKKE killcams, så den eneste indikation af hvor han KAN være, er at han lyser op på kortet hvis ikke han har lyddæmper, og så kan man se på sin HUD fra hvilken retning skudet kom!
Nå, men bort set fra det, så er jeg mere positiv efter at have spillet nogle minutter