recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live, NAS serverog DLNA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV Live, NAS serverog DLNA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2009
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV Live, NAS serverog DLNA
    Sendt: 18-November-2009 kl. 00:45
Hej,

Jeg har kigget lidt på denne NAS server: Thecus N2200 http://www.thecus.com/products_spec.php?cid=12&pid=178&set_language=english
Den understøtter uPnP, men er ikke DLNA certificeret.
Yderligere overvejer jeg at købe en WD TV Live enhed, så jeg kan streame mit indhold fra NAS serveren til mit TV og stereoanlæg.

Jeg har dog følgende spørgsmål:
- Angående DLNA certificering... Er det blot en standard for brug af uPnP protokollen? Jeg er helt ny på streaming-området.
- Er det smart at satse på, om N2200 vil fungere med WD TV Live, eftersom N2200 ikke er DNLA certificeret? Nogle erfaringer?
- Er der nogen der evt. kender alternativer til N2200 som er DLNA certificeret og har nogenlunde de samme features?

Jeg håber ikke at mine spørgsmål tager for lang tid at besvare.
På forhånd mange tak for hjælpen!
Mvh,
Mathias Brandt
Til top
Maini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 14:01
Opdatering:

Der står dette på Thecus' hjemmeside:

"Rich and Friendly Multimedia Features
Designed for home use, the N2200 packs some useful features under the hood, including an iTunes server, a photo web server, and a media server (DLNA/uPnP compatiable). Sony's Playstation 3TMand other DLNA certified digital media players can automatically discover and stream content instantly from the N2200."

Det betyder vel stadig ikke at den er DLNA certificeret?
Til top
avminarm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-September-2006
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 23:09
Hejsa

Har du købt techus'en?? og i så fald hvad synes du om den?
Kan du give et kort review

hilsen
Kenneth
Til top
Maini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 23:43
Hej Kenneth,

Jeg endte med ikke at købe Thecus'en, bl.a. fordi den ikke er DLNA certificeret.
Jeg købte istedet en Synology DS209 som jeg er godt tilfreds med. Hvis du har nogle spørgsmål til dén, skal jeg gøre mit bedste for at besvare dem :)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 00:02
Jeg har også overvejet 209'eren - hvad version har du købt (+ eller alm)?

Jeg tror jeg holder mig fra techus - den ser bare lokkende ud pga pris Smile

Har du 2,5" diske i 209 eller 3,5"
er du tilfreds med den?
Til top
Maini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 12:46
Jeg har købt den "almindelige" 209'er. Jeg kender dog en der har købt 209+II. Den eneste forskel er, at +II har mere RAM. Performancemæssigt er der ingen forskel, før der er mange brugere der bruger disken samtidig. Så til normalt hjemmebrug er 209'eren tilstrækkelig, og den er jo også billigst :)

Jeg har indtil videre kun sat en enkelt 3,5" 500GB harddisk i.
Systemet fungerer overraskende godt. Jeg har NAS'en kørende døgnet rundt, og den er ikke brudt sammen eller blevet for varm eller hvad man ellers kunne forestille sig. Og så larmer den heller ikke (kun en lav summen).

Det eneste minus jeg umiddelbart kan komme i tanke om, er følgende: Man kan ikke tilknytte roden af drevet til computeren. Man skal istedet oprette et såkaldt "share" (som er en mappe i roden af drevet) og tilknytte det. Hvis man så vil bruge de indbyggede "stations" som fx Photostation, bliver der oprettet et share mere til det indhold. Det vil altså sige at det første share vil du bruge til dokumenter, film, musik og hvad du ellers lægger over, men for at dine billeder skal blive vist i Photostation skal du smide dem ind i det tilhørende share. Det hele ender ud i, at du har to drevbogstaver tilknyttet din Synology - en til hvert share. Jeg ved ikke om ovenstående er til at forstå, men det er også lidt kringlet at skulle forklare :)
Men det er bestemt ikke noget der skal afholde en fra at købe en Synology NAS. Man skal blot være opmærksom på det :) Det er i hvert fald ikke noget problem for mig.

En sidste ting der er værd at nævne er backupsystemet. Jeg prøvede at tage backup til en USB harddisk og det forløb helt smertefrit.
Alt i alt er det en rigtig god NAS med nogle lækre funktioner. Og så har den også fået nogle flotte anmeldelser rundt omkring på nettet.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 20:41
tak for svar - jeg har selv en 106j (som jeg er ok tilfreds med) - men vil gerne køre noget raid pga - jeg tidl har prøvet en HD der "stod" af - pænt surt.

Til top
Maini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 22:11
Okay, ja, det er jo aldrig sjovt at miste data. Jeg kender en der har købt en DS209+II og kører med 2 diske i RAID. Der er så hvidt jeg har hørt ingen problemer med det :)

Held og lykke med valget ;)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 10:02
nej specietl ikke når det var programmering af en hjemmeside gennem 3 måneder - og rigtige mænd tager jo ikke backup Dead - eller dvs det gør de så nu Tongue
tak for info
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu