Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mallibabz
Ny bruger
Oprettet: 07-Marts-2010
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: Problem med kanaler på Samsung LED Sendt: 07-Marts-2010 kl. 20:42 |
Hej.
Jeg har søgt lidt rundt på siden, og kunne se nogle har lidt det samme problem som mig, men fandt desværre ingen løsning.
Jeg har købt et Samsung UE40B6050V Alt virker fint bortset fra der er nogle kanaler jeg ikke kan se, f.eks.zulu og tv3+, Det underlige er at den sagtens kan finde kanalerne, men den siger bare svagt eller ingen signal når jeg går over på kanalen. Endnu mere underligt er at den godt kan se de kanaler som ikke virker på mit nye fjernsyn, på mit gamle phillips lcd TV. Jeg må ærlig talt sige jeg ikke fatter en skid af hvad det kan være, så håber nogle af jer kloge hoveder kan hjælpe mig. :)
|
 |
mallibabz
Ny bruger
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:18 |
Det skal måske også lige siges at den godt kan vise alle de analoge kanaler, så det er kun nogle af de digitale den er gal med.
|
 |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:27 |
Har du prøvet med et andet antenne kabel, jeg har selv haft problemer med et billigt kabel, hvor den sagde svagt eller ingen signal.
|
 |
mallibabz
Ny bruger
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:35 |
Har lige prøvet med et andet og det virker heller ikke, men det burde da ikke være kablet da den godt kan se kanalerne med kablet på det gamle tv??
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:47 |
Det kan man ikke altid stole på, mit 50B850 kan ikke bruges sammen med kabler fra Harald-Nyborg, mens det ikke gav problemer med mit tidligere tv. Købte så i stedet et billigt kabel fra Elgiganten, som virker uden problemer.
Er det YouSee du har?
Redigeret af kskruger - 07-Marts-2010 kl. 21:49
|
 |
mallibabz
Ny bruger
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:49 |
Okay, jamen det jeg har er nemlig et fra bilka til 29 kr, så det kan godt være det er der fejlen er, men den kan godt trække DR HD, burde den så ikke også kunne vise zulu?
|
 |
uhr91
Ny bruger
Oprettet: 22-Februar-2010
Point: 16
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:59 |
Umiddelbart vil jeg sige at det er fordi du har et svagt antenne signal. Prøv evt at tilslutte tv'et til første antenne udtag på strengen, hvor du mener at signalet er stærkest og mål signalstyrken på tv'et. Tror typisk det er der hvor antenne kommer ind i huset.
Som sammenligning har mit Samsung lcd har et signal på 83 på Zulu og 3+, men hvis jeg fytter det ind i mit soveværelse hvor det er meningen at det skal hænge er signalet lavere så jeg blandt andet ikke kan se tv3. Min løsning er indtil videre at jeg skal have en antenne forstærker, til at forstærke signalet.
Hvis der er andre der har erfaringer eller mulige løsninger så kom endelig med dem, inden jeg køber en antenneforstærker.
|
 |
mallibabz
Ny bruger
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 22:03 |
Jeg har lige fundet svaret på mit problem, det var bare kablet som var for billigt, fandt nemlig et kabel fra elgiganten til 129, kan ikke huske hvad forskellen er men det løste i hvert fald problemet.
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 22:11 |
mallibabz skrev:
Jeg har lige fundet svaret på mit problem, det var bare kablet som var for billigt, fandt nemlig et kabel fra elgiganten til 129, kan ikke huske hvad forskellen er men det løste i hvert fald problemet. |
I de billige kabler, kan måske ha en forkert impedans, som måske kan ødelægge signalet.
|
 |