|
NAS harddisk |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
SilverLine
Guld medlem Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 710 |
Emne: NAS harddisk Sendt: 06-Marts-2010 kl. 16:49 |
Hey forum.
Ved ikke om jeg har placeret mit topic det rigtige sted, men ellers må det flyttes. Nå men jeg påtænker at købe en logitech squeezebox touch, når den engang lander i dk. Af dens spændene funktioer, kan bla. Nævnes USB tilslutning. I den nye reklame fra computer City, har de på side 22, en nas harddisk fra verbatim på 1tb til 1399kr. Vil det med denne, kunne lade sig gøre at koble den til touchen, via USB. Og når jeg så skal tilføje musik til harddisken, kan jeg gøre det over netværket? Og så efterfølgende afspille det direkte fra squeezebox touch'en ?? |
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 06-Marts-2010 kl. 17:16 |
USB tilslutning og NAS har ikke ret meget med hinanden at gøre.
Jeg har ikke sat mig helt ind i hvad Touch tilføjer til Squeezebox universet, men er det ikke muligheden for at tilslutte en USB harddisk så man undgår en server/NAS der kan køre Squeezecenter applikationen? |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
SilverLine
Guld medlem Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 710 |
Sendt: 06-Marts-2010 kl. 17:52 |
Jo. Og den omtalte harddisk, ser jeg egentlig også som en USB hdd, men med netværkstilslutning oven i.
De muligheder man har, for at sende og modtage filer fra hardisken, via netværket, må man da på samme måde også have på dens USB port ? Altså så touch'en kan læse musikken fra hardisken, og jeg kan overføre musikken til harddisken, via netværket?? Redigeret af SilverLine - 06-Marts-2010 kl. 18:38 |
|
|
|
kris
Guld medlem Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 11:49 |
NAS'en skal tilsluttes din trådløse router, hvis du skal tilgå den over netværket. Ift. Touch'en kan du tilslutte en alm. ekstern harddisk og på den måde være uafhængig af en centralt placeret medieserver (Squeezecenter). Om Squeezecenter kan etableres på Verbatim ved jeg ikke.
/kris
|
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
SilverLine
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:20 |
Dvs. du tror ikke, ved at tilslutte "NASén" med usb mellem den og Toucèn, at den ville kunne læse på den, som en alm. ekstern usb harddisk ?
Redigeret af SilverLine - 07-Marts-2010 kl. 12:21 |
|
|
|
kris
Guld medlem Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:23 |
...det ved jeg simpelt hen ikke. Men hvorfor skulle du gøre det, når NAS-egenskaberne alligevel går tabt? Hvorfor så ikke købe en alm. ekstern harddisk?
/kris Redigeret af kris - 07-Marts-2010 kl. 12:24 |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
Kurt Poulsen
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 13:39 |
Når du tilslutter en usb-disk til en Touch så vil den "offentligøre" disken på netværket, som var det en NAS, MEN jeg tror ikke at du skal regne med at du kan bruge den til andet end musik. Du skal ikke forvente at den kan bruges som en rigtig NAS og lagre billeder og andre ting på den. Det er Touch'en ikke kraftig nok til at drive
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
SilverLine
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 18:06 |
Jeg vil udelukket bruge den til musik til Touchèn.
Det er jo en enkelt og billig løsning. Overføre musikken til harddisken fra computeren via netværket, og så har Touchen efterfølgende adgang til musikken, vha. det usb kabel der går fra harddisken og til Touchen. Kan dette scenarie ikke godt tænkes at kunne lade sig gøre ?
|
|
|
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 18:15 |
Hvis netværksharddisken både kan agere usb-disk og netværksdisk, kan Touch'en vel fint snakke med din via usb mens du kan snakke med den over netværket fra resten af dine enheder - måske ikke samtidig... Men ellers er ideen vel fin nok i stedet for at betale for en netværksharddisk som er kraftig nok til at afvikle squeezecenter.
|
|
SilverLine
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 18:55 |
Ja lige præcis, det er der jeg vil hen :-) Men hvordan finder jeg ud af om den kan begge dele
|
|
|
|
Kurt Poulsen
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 19:50 |
Den beskrivelse jeg har givet har jeg læst på http://forums.slimdevices.com/showpost.php?p=505200&postcount=2
Snarlydwarf som skriver dette er en beta-tester på Touch, så han må vide hvad han taler om. |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 19:59 |
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |