recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox 360 Elite - stor skuffelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox 360 Elite - stor skuffelse

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Deucalion Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox 360 Elite - stor skuffelse
    Sendt: 07-Marts-2010 kl. 19:59
Jeg købte i efteråret en Xbox 360 Elite (bundle med 250GB harddisk, 2 controllere og Forza 3 for 2.499 kr.). I forvejen har jeg haft en PS3 siden 23. marts 2007, som jeg har været vældig godt tilfreds med. Da den første blev stjålet, købte jeg en 40GB model, som jeg opgraderede med en 200GB harddisk - hvilket gik utrolig nemt. PS3'en har hele tiden været koblet til mit surround-anlæg via den optiske udgang samt til min fladskærm via hdmi.

Den nye xbox blev i første omgang placeret i soveværelset, hvor den bare var koblet til en fladskærm via hdmi. Jeg var noget overrasket over, hvor meget Eliten støjede - og jeg havde endda gjort mig umage for at sikre mig, at det var en model Jasper, som udover et mindre strømforbrug efter sigende skulle støje mindre - not! Jeg havde dog placeret den i hovedhøjde, og gav til dels det skylden for at støjen virkede overvældende, selv når jeg installerede spillene på harddisken. Konsollens plastic-kvalitet og særligt den skramlende dvd-skuffe henleder i øvrigt tankerne på et stykke legetøj - hvilket det vel også er, men sammenlignet med PS3'en virker Eliten kvalitetsmæssigt noget skrabet.

Her til weekenden flyttede jeg Eliten ind i stuen, for at kunne spille Bad Company 2 med ordenlig lyd på. Men til min store overraskelse, er der ingen optisk udgang på Elite-modellen! Der er en hdmi-udgang samt xboxens standard audio/video udgang. Desværre er udgangene placeret så ufatteligt åndssvagt, at man ikke kan have det medfølgende standardkabel koblet til samtidig med et hdmi-kabel, da stikket til standard-kablet er ret tykt og derfor dækker for hdmi-udgangen. Derfor kan det ikke lade sig gøre at få billede og lyd ud separat, hvis man vil bruge hdmi-udgangen. 
Jeg har læst på nettet at man kan købe et officielt Microsoft kabel, som er smallere og har indbygget optisk udgang, men hvorfor skal man ud og betale ekstra for så simpel en funktion, som burde være til stede fra starten i en konsol, som Microsoft selv kalder  "det digitale midtpunkt i dagligstuen"?
Den nye placering nærmere gulvet og længere væk fra mig selv, har ikke fjernet støjproblemet. Tværtimod er det nu endnu mere tydeligt, hvor meget konsollen støjer i forhold til PS3'en - det er nærmest en skandale.

Står man idag og skal ud og vælge mellem PS3 og Xbox 360 - kan jeg kun anbefale PS3'en. Xboxen har Live, som er en velfungerende service, men man betaler også en pris svarende til et spil om året, for at benytte den. PS3'en halter lidt efter på nogle områder, f.eks. muligheden for at tale med vennerne på tværs af spillene, men den bliver til stadig opdateret med nye funktioner, og hardwaremæssigt er den altså tilpas elegant og støjsvag til, at den hører hjemme i stuen, hvorimod Xboxen - uanset at man vælger "elite-modellen", passer bedst til et støvet drengeværelse.

Til top
kmoller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Juli-2006
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Deucalion Deucalion skrev:

Jeg har læst på nettet at man kan købe et officielt Microsoft kabel, som er smallere og har indbygget optisk udgang, men hvorfor skal man ud og betale ekstra for så simpel en funktion, som burde være til stede fra starten i en konsol, som Microsoft selv kalder  "det digitale midtpunkt i dagligstuen"?

Du kan også skrælle lidt af standard av kablet, så er der plads til begge :

http://www.youtube.com/watch?v=FptCB_3DOz4

mvh
Kristoffer
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:16
Smag og behag. Jeg hører ikke larmen, skruer bare op. :-) Live-tjenesten syntes jeg er værd at betale for. Spiludvalget er igen smag og behag, multiformats-titlerne er tit ens og hvis den pågældende titel så har en god onlinedel, så trækker den vel imod 360'eren. Syntes ikke at eksklusiv-titlerne har været der endnu selvom Uncharted 2 og Heavy Rain godt kunne spilles. :-) 
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:27
så længe man installere spillene på Elite´en så er den faktisk samme niveau støjmæssigt som min ps3 250gb slim.

den gamle 60GB fat ps3 larmede en DEL mere end min ELITE.

Med hensyn til maskinen, så er jeg da klar xbox360 fan, synes klart grafikken på multiplatformspil er bedre på størstedelen af titler, og frame tearing + fps under 30 er alt for tit set på ps3, og i nogle spil absymalt dårlige textures, Fallout var direkte elendig på ps3.

Men det er jo ikke en multimedia konsol, hvilket PS3 gør bedre, det er en gamer konsol, og det er den genial til.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af kmoller kmoller skrev:

Du kan også skrælle lidt af standard av kablet, så er der plads til begge :

http://www.youtube.com/watch?v=FptCB_3DOz4

mvh
Kristoffer
Tak for linket Smile. Men knægten på videoen har et AV-kabel med indbygget optisk udgang - hvilket der ikke engang er på mit.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Smag og behag. Jeg hører ikke larmen, skruer bare op. :-) 
Fint for dem, der kan. Men da jeg har kone og 3 børn og derfor kun spiller, når de er gået i seng, kan jeg ikke bruge lyden som dække.

Live-tjenesten syntes jeg er værd at betale for. Spiludvalget er igen smag og behag, multiformats-titlerne er tit ens og hvis den pågældende titel så har en god onlinedel, så trækker den vel imod 360'eren. Syntes ikke at eksklusiv-titlerne har været der endnu selvom Uncharted 2 og Heavy Rain godt kunne spilles. :-) 

Jeg betaler med glæde for en ordentlig online-platform - jeg mener bare, at i forhold til at Sony leverer deres ydelse gratis, er det ikke mange funktioner man går glip af der.

Mener du at der findes bedre eksklusiv-titler på Xboxen end Uncharted 2? I så fald vil jeg da meget gerne vide, hvilke du mener, for så er jeg gået glip af en god oplevelse Smile

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 09:02

Smag og behag. Jeg hører ikke larmen, skruer bare op. :-) 
Fint for dem, der kan. Men da jeg har kone og 3 børn og derfor kun spiller, når de er gået i seng, kan jeg ikke bruge lyden som dække.

Live-tjenesten syntes jeg er værd at betale for. Spiludvalget er igen smag og behag, multiformats-titlerne er tit ens og hvis den pågældende titel så har en god onlinedel, så trækker den vel imod 360'eren. Syntes ikke at eksklusiv-titlerne har været der endnu selvom Uncharted 2 og Heavy Rain godt kunne spilles. :-) 

Jeg betaler med glæde for en ordentlig online-platform - jeg mener bare, at i forhold til at Sony leverer deres ydelse gratis, er det ikke mange funktioner man går glip af der.

Mener du at der findes bedre eksklusiv-titler på Xboxen end Uncharted 2? I så fald vil jeg da meget gerne vide, hvilke du mener, for så er jeg gået glip af en god oplevelse Smile

Jeg tror mange ville pege på Gears Of War Smile

Jeg er selv til PS3 - min Xbox 360 bliver meget meget sjældent brugt. Lige nu står den, ikke tilsluttet, i mit soveværelse, sammen med min PS3 nummer 2, som er sluttet til Wink
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

så længe man installere spillene på Elite´en så er den faktisk samme niveau støjmæssigt som min ps3 250gb slim.

den gamle 60GB fat ps3 larmede en DEL mere end min ELITE.

Med hensyn til maskinen, så er jeg da klar xbox360 fan, synes klart grafikken på multiplatformspil er bedre på størstedelen af titler, og frame tearing + fps under 30 er alt for tit set på ps3, og i nogle spil absymalt dårlige textures, Fallout var direkte elendig på ps3.

Men det er jo ikke en multimedia konsol, hvilket PS3 gør bedre, det er en gamer konsol, og det er den genial til.

Jeg har ikke hørt en PS3 slim, så den kan jeg ikke sammenligne med, men jeg kan sammenligne min fede PS3 40gb model med min Elite. De kan begge to høres, men hvor PS3'en udsender en behagelig dæmpet summen, vel mest fra blæseren,  kan Elitens "kværnen" vel bedst sammenlignes med strømforsyningen i en ældre stationær pc. Det gør det ikke bedre, at Elitens strømforsyning er ekstern og udsender sin egen støj, selvom både strømforsyningen og dens støj er reduceret i forhold til de tidligere xbox-modeller. Jeg har aldrig forstået hvorfor Microsoft ikke har inkluderet strømforsyningen i konsollen, men har valgt en ekstern strømforsyning på størrelse med en mursten.

At visse multiplatformspil er dårlige på PS3 fortæller vel ikke andet end at de to platforme er forskellige, og at nogle udviklere nedprioriterer PS3'en, enten af ressource- eller evnemæssige årsager. F.eks. har DICE med Battlefield Bad Company 2 vist det kan lade sig gøre at skabe et næsten identisk resultat på begge konsoller. Når det kommer til eksklusiv-titler - har jeg ikke set noget spil på xboxen som kan hamle op med Uncharted 2. 

Redigeret af Deucalion - 08-Marts-2010 kl. 09:44
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 13:15

well.. nej du har ret i multiplatforms spil, det betyder ikke PS3 er dårlig, men det betyder, at de spil jeg kan købe er bedre på XBOX360, så er jeg da egentlig ligeglad med hvad grunden er..

jeg har i 3 år nu hørt på at UHH nu bliver PS3 bedre til multiplatform, og nej det gør den ikke. så jeg køber spillen til 360 fordi den som sagt levere bedst grafik og ydelse, det er en DØDSSYND når man laver spil som ikke kører smooth 30FPS på en konsol.

Med hensyn til 40gb så har jeg aldrig hørt en af dem endnu, ved min 60GB fat larmede som en støvsuger, endag mere end min GAMLE zephyr 20gb LAUNCH konsol,når den hamrede 200km/t afsted på en disk.

min 250 er VÆSENTLIGT mere lydsvag end 60GB... men den larmer stadig meget.

så har jeg hørt man kan bytte sin konsol 5-6 gange og kan være heldig at få en der spinner ned i speed, og som man kan spille og se film på uden larm. men så er der noget galt når forskellen er så stort og der kun er 20% chance for at ramme gode konsoller.

har også et par mates med 40gb, de har samme støjissues som jeg havde på min 60´er. dog ikke HELT så slemt.

Jeg synes begge konsoller er fantastiske, men ingen af dem er Multimedia konsoller, grundet støj. jeg ville ALDRIG leje en film i Zunestore på Xbox360 selvom billedkvaliteten er ok.

OG jeg vil snart have en BD650 Cambridge så jeg kan slippe for min PS3 som bluray afspiller.

MEd hensyn til uncharted 2.. ja det er en FANTASTISK oplevelse, og har da PS3 pga disse titler, synes ikke grafikken er bedre end f.eks. MASS effect 2.

Der er bare meget FÅ af dem, Uncharted er et, Killzone var IKKE en har aldrig set så elendige textures før, selv gears 2 var en bedre titel.

så basere det på at PS3 har ofret ressourcer og en ENORM god spil afdeling på uncharted, den er bare VEL produceret, og færdiggjort.

PS3 er stadig krøblet af GFX´et den har et fantastisk CPU setup. og programmeringsproget.

JEg synes stadig grunden med at UHH den er anderledes at programmere til, er den dårligste undskyldning.

kan man ikke lave en konsol som folk kan udvikle til, uden at kunne få lov til at tjene penge på tværs af platformer, så har man fejlet.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

kan man ikke lave en konsol som folk kan udvikle til, uden at kunne få lov til at tjene penge på tværs af platformer, så har man fejlet.

Altså med den tankegang vil al innovation da stille visne væk Wink
Jeg synes det er fint, at Sony forsøgte at tænke "out of the box", udviste et stort mod og skabte en helt ny arkitektur. Den har vist sig at have sine styrker og svagheder, og det kan man jo så tage ved lære af, og gøre næste version bedre. Havde den lignet xbox'en - hvordan skulle den så kunne sælge? Jeg gider da ikke købe 2 produkter som kan præcis det samme.

Ja det kræver evner og store ressourcer at skabe en multiplatform-titel i denne generation, men udviklerne vælger trods alt selv, hvilke platforme de vil sælge deres produkter til.  Dem der forsøger at sælge et spil til ps3 platformen, uden at optimere det til den, gør det vel mest af grådighed. Jeg vil da håbe at det ikke kan betale sig for dem. Dem der formår at lave et ordenligt stykke arbejde, bliver jo også belønnet for det i form af store salgstal - både for det nuværende spil og fremtidige udgivelser.

Men nu er det slet ikke softwaren, jeg er utilfreds med, men hardwarekvaliteten på Eliten Smile
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 15:31
Jeg har en af hver, så er den evige konsol krig overstået... Der er fordele og ulemper ved begge konsoller, og den ene er ikke markant bedre end den anden, der hvor den største forskel er, er eksklusiv titlerne og det er også grunden til jeg har begge to .. 

Min elite 120gb larmer men efter at det blev muligt at installere spillene på disken, så er det til at holde ud, min ps3 siger derimod tæt på ingen ting.

Selvom man kan købe giftcards billigt til xbox live, så synes jeg stadig det er feesent at online muligheden skal koste penge når den fylder så meget at spilleoplevelsen, men igen 250kr for 12mdr. så er det vist til at overkomme :) 

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 17:08
Min søn har også en Xbox360 Elite. Her var der en adapter med, så han kan godt have HDMI og optisk samtidig. Det er denne adapter der var med: http://i16.tinypic.com/4r7rej7.jpg 
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu