recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 50 PX70. Lodret streg igen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket50 PX70. Lodret streg igen.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Emne: 50 PX70. Lodret streg igen.
    Sendt: 07-Marts-2010 kl. 06:28

Jeg har før haft de kendte lodrette streger, hvor jeg så fik skiftet panelet. Men nu har jeg igen fået en lodret streg.

Så mit spørgsmål er om garantien på panelet ikke gælder fra da det blev skiftet? Jeg står lige i flytterod, og jeg har selvfølgelig mine papire i det nye hus lige nu, så kan ikke se hvornår det blev lavet, men vil gætte på for ca 1.5 år siden.
 
Og så det også købt ved godpris, som jo er gået konkurs.
Så det vel bare Panasonic jeg skal kontakte.
Det skal forresten lige siges jeg købte en 4 års garanti på det.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 10:12
så burde du jo være dækket ind via forsikringen uanfægtet af at godpris er lukket, eller den almindelige garanti skulle være udløbet... men det er da en træls fejl der kommer igen og igen... det er da ikke betryggende... har joda en px70 i soverværelset som jeg ikke håber får stregen... for der er garantien udløbet
Mvh

René
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 10:18
Ja håber at der er noget som dækker det, men kan så heller ikke huske om det er over 4 år gammelt det tv, jeg købte det lige lidt før der var et fælleskøb her inde.
 
Men det undre mig lidt at jeg får den fejl igen, da jeg hørte dengang det kun var en fejl på de første der kom ud.
så troede jo de havde rettet den fejl.
 
Edit: Nej du må håbe det ikke sker, det skete for mig da det var ca 1 år mener jeg det var.


Redigeret af Susperia - 07-Marts-2010 kl. 10:20
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 10:46
Tv'et kan ikke være 4 år. Der kommer en ny model hvert år og efter PX70 - PX80 -X10- X20.
Det må altså være godt 3 år.
Til top
Kasch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 10:59
Jeg har også næsten lige haft problemet med en lodret streg på mit 37px70, mit tv er over 2,5 år, dvs. reklamationsretten var udløbet, dog blev det hentet, repareret og afleveret igen uden nogen omkostninger for mig. Det forløb i korte træk således;
- ringede en onsdag og snakkede med panasonic servicecenter, de bad bl.a. om følgende info via mail; købskvittering, billeder af skærmen (problemet).
- Torsdag hentede deres personlige fragtmand skærmen.
- Fredag sendte jeg en mail om at tv'et nu var repareret og klar til aflevering
- Tirsdag modtog jeg igen mit tv

Så mit bedste bud er at du kontakter et panasonic servicecenter, de er yderst behjælpelige.
Panasonic 37PX70EA,HarmanKardon AVR 255, 2x B&W DM685, 2xB&W DS3, BK XXLS400, Playstation 3, Nintendo Wii,
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 11:23
det var da flot service, men jeg vil også sige det er sådan en fejl som hvis ikke man forholder sig seriøst til den virkeligt kan skade ryet.. og skabe mistillid til især holdbarheden på panasonics skærme... men altså igen syntes jeg faktisk det er betryggende at høre... en ting er skærmen går istykker.. en anden er at vide der faktisk er en leverandør som gør noget ved det... også udover garantien... dvs havde du købt den i et panasoniccenter har de jo tidligere reklameret med udvidet garanti (var det ikke 30mdr?)... det er måske den du har fået der Thumbs Up
 
Jeg er ikke sikker på man fortsat har den mulighed ved nye skærme
Mvh

René
Til top
Kasch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 14:11
Mit tv blev købt hos Elgiganten, så der er ikke tale om en udvidet garanti, så det var et spørgsmål om Panasonic ville betale for reparationen.. Ham jeg talte med fra service centeret sagde at ved den fejl på netop den model (px70) vælger Panasonic at dække omkostninger på ca 90 % af tilfældene (hvor garantien er udløbet), så det kan man kun kalde god service.

Redigeret af Kasch - 07-Marts-2010 kl. 14:21
Panasonic 37PX70EA,HarmanKardon AVR 255, 2x B&W DM685, 2xB&W DS3, BK XXLS400, Playstation 3, Nintendo Wii,
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 19:25
Det lyder godt de har så god service.
Har lige fået set på mine papier, og tvet er 3 år gammelt her den 29/3. Og det er 2 år og en måned siden det sidst blev lavet for fejlen.
 
Så tror først jeg prøver den forsikring jeg har på det.
 
Men tak for jeres svar Smile
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2010 kl. 18:11
Nu har jeg så snakket med den forsikring, men jeg skal åbenbart selv få det til kbh eller århus.
Så har prøvet at skrive til panasonic, men de har stadig ikke svaret, her 3 dage efter.
 
Hvor lang tid var de om at skrive tilbage til jer andre?
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2010 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

det var da flot service, men jeg vil også sige det er sådan en fejl som hvis ikke man forholder sig seriøst til den virkeligt kan skade ryet.. og skabe mistillid til især holdbarheden på panasonics skærme... men altså igen syntes jeg faktisk det er betryggende at høre... en ting er skærmen går istykker.. en anden er at vide der faktisk er en leverandør som gør noget ved det... også udover garantien... dvs havde du købt den i et panasoniccenter har de jo tidligere reklameret med udvidet garanti (var det ikke 30mdr?)... det er måske den du har fået der Thumbs Up
 
Jeg er ikke sikker på man fortsat har den mulighed ved nye skærme

Man har stadig 30 mdr. reklamationsret såfremt man køber hos et pana center og er medlem af Club Panasonic.

www.panasoniccenter.dk
 
Til top
Kasch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 09:08
Det tog dem ca. en time om at svare... Men ringede også personligt til dem først, for at høre hvilken mail man skulle anvende, der fremgår vist lidt forskelligt inde på deres hjemmeside.. Så vil klart anbefale at du lige giver dem et kald først, for at være sikker på at du bruger den rigtige.. Samt de kan fortælle dig hvilke informationer du skal vedlægge mailen..

Fandt lige den mail jeg brugte da jeg kontaktede dem; info@servicecentergruppen.dk

Mvh


Redigeret af Kasch - 16-Marts-2010 kl. 09:11
Panasonic 37PX70EA,HarmanKardon AVR 255, 2x B&W DM685, 2xB&W DS3, BK XXLS400, Playstation 3, Nintendo Wii,
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 09:16
Tak for linket Kasch.
Jeg droppede at få svar, selvom det så kom 5 dage efter, med et svar på at de ikke kunne hjælpe med det, jeg skulle kontakte forhandleren eller et servicecenter.
 
Nu kommer de så på torsdag fra det firma der skal lave det.
Og så vil de give et tilbud til forsikringen, men da jeg sagde det var panelet der skulle skiftes, mente han det måske blev skrottet. Og det håber jeg da på en måde også, da jeg ikke gider det pis tv mere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu