recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SSOTS + SB Duet til NAS TS219P
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSSOTS + SB Duet til NAS TS219P

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Emne: SSOTS + SB Duet til NAS TS219P
    Sendt: 28-Februar-2010 kl. 20:28

Hej,

en stribe spørgsmål til dem af jer med QNAP NAS og Logitech Squeezebox Duet.

1:
jeg skal have installeret Squeezecenter på min NAS (TS219P), og har fundet en guide som jeg tror er den rigtige, med mindre I kender en bedre? (http://wiki.qnap.com/wiki/SSOTS_Installation)

...men, hvilken version af følgende komponenter er dem jeg skal gå efter, det nyeste version jo ikke altid er den bedste, og de måske skal være kompatible med hinanden??

2a:
QPKG plugin SSOTS...
Ver. 4.2 tilbydes som download inde fra Web Admin Application delen, ved tryk på "Get QPKG
Men mener at have set en version 4.4 inde fra Qnaps website?
så hvilken version til en NAS TS219P ?

2b:
Squeezebox Server (Squeezecenter?)
- Hvilken Version??    Jeg antager version v.7.4.2, men hvad er meningerne om beta versionerne?
Mine nuværende version hedder Squeezecenter 7.3.3. Udover nanveforandringen til Squeezebox Server, er der så væsentlige forskelle?

2b PS:
Der foreslås en del systemer og jeg er faktisk lidt i tvivl om hvilket jeg skal vælge af disse to af foreslagene?
.Debian/Ubuntu Linux?  (mit gæt)
.Linux RPM

Mit linux kendskab er som I kan se af spørgsmålet, meget lille, så jeg vil helst ikke ud i al for meget afinstallering og re-installation.

mvh.

Thomas
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 22:11
Til 2b: Som der står under "Download og install SqueezeCenter 7...." så skal du vælge Perl Source Code (tar.gz)
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 00:49
Du kan ikke bruge mindre end V. 4.6 af SSOTS sammen med Squeezebox Server 7.4.2 - så fungerer det ikke pga. modulet Audio::Scan.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Thomasl Thomasl skrev:

Hej,

en stribe spørgsmål til dem af jer med QNAP NAS og Logitech Squeezebox Duet.

1:
jeg skal have installeret Squeezecenter på min NAS (TS219P), og har fundet en guide som jeg tror er den rigtige, med mindre I kender en bedre? (http://wiki.qnap.com/wiki/SSOTS_Installation)

...men, hvilken version af følgende komponenter er dem jeg skal gå efter, det nyeste version jo ikke altid er den bedste, og de måske skal være kompatible med hinanden??

2a:
QPKG plugin SSOTS...
Ver. 4.2 tilbydes som download inde fra Web Admin Application delen, ved tryk på "Get QPKG
Men mener at have set en version 4.4 inde fra Qnaps website?
så hvilken version til en NAS TS219P ?

2b:
Squeezebox Server (Squeezecenter?)
- Hvilken Version??    Jeg antager version v.7.4.2, men hvad er meningerne om beta versionerne?
Mine nuværende version hedder Squeezecenter 7.3.3. Udover nanveforandringen til Squeezebox Server, er der så væsentlige forskelle?

2b PS:
Der foreslås en del systemer og jeg er faktisk lidt i tvivl om hvilket jeg skal vælge af disse to af foreslagene?
.Debian/Ubuntu Linux?  (mit gæt)
.Linux RPM

Mit linux kendskab er som I kan se af spørgsmålet, meget lille, så jeg vil helst ikke ud i al for meget afinstallering og re-installation.

Seneste Squeezebox Server software: http://www.mysqueezebox.com/download vælg Pearl source code.

Først installerer du QPKG'en og starter denne fra dit NAS interface. Derefter går du via linket på NAS'et ind på SSOTS hvorfra du installerer SqueezeBox server.

Easy as pie..
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 11:03
DavidP: Versionen af Audio::Scan er opdateret i denne udgave af SSOTS og giver ikke problemer med v. 7.4.2 ? (Se min post ovenfor)
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

DavidP: Versionen af Audio::Scan er opdateret i denne udgave af SSOTS og giver ikke problemer med v. 7.4.2 ? (Se min post ovenfor)

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med "se min post ovenfor"? Siger du at den ssots4.2 som DavidP linker til er blevet opdateret iht scan-issuet? Jeg downloadede ssots4.2 for et par dage siden og der virkere den ikke sammen med 7.4.2! 
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 21:03
ehh, jeg er superglad for alle svar, men i modsiger lidt hinanden :-)

Skal jeg hente og installere SSOTS version 4.2 eller 4.6 eller???
mvh.

Thomas
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med "se min post ovenfor"? Siger du at den ssots4.2 som DavidP linker til er blevet opdateret iht scan-issuet? Jeg downloadede ssots4.2 for et par dage siden og der virkere den ikke sammen med 7.4.2! 
Sorry - lidt dårlig formulering fra min side! Det er et spørgsmål (deraf spørgsmålstegnet), men jeg har bare ikke formuleret det som et spørgsmål... - intentionen var at sætte spørgsmål ved den procedure som DavidP beskriver netop pga den manglende kompatibilitet! Så for at der ikke er tvivl, så tvivler jeg også stærkt på at det kan virke med SSOTS < v. 4.6, men jeg VED det ikke, da jeg ikke selv bruger QNAP.
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 21:34
ok, nu er jeg ved at hente SSOTS 4.6, hvilket tager sing tid med under 5 kb/sekund fra qnaps ftp... hmmm...
så det bliver vel først engang i morgen det skal installeres :-/
mvh.

Thomas
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 21:18
SSOTS 4.6 x19 installeret på TS-219P, ikke de store problemer.
SB server 7.4.2 installeret ovenpå, også uden problemer.
Alt spiller indtil videre,så tak til "Tipsen" :-)
mvh.

Thomas
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 07:44

Thomasl - kunne jeg få dig til at teste om din qnap stadig kan gå i standby (hvilket var et af de problemer jeg løb ind i da jeg prøvede at opgradere til SBS7.4.2)?
Derefter har jeg et par spørgsmål?
1: Kan du oplyse link til SSOTS4.6_x19?
2: Jeg ville gerne vide lidt mere om hvordan du har opgraderet (eller er det første gang da installere SSOTS&SBS)? Går ud fra at du først afinstallerede SBS og hvad gjorde du så? Lavede ru REMOVE af SSOTS eller lagde du den blot ovenpå den eksisterende SSOTS?
- men dejligt det virker for dig!
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Thomasl - kunne jeg få dig til at teste om din qnap stadig kan gå i standby (hvilket var et af de problemer jeg løb ind i da jeg prøvede at opgradere til SBS7.4.2)?
Derefter har jeg et par spørgsmål?
1: Kan du oplyse link til SSOTS4.6_x19?
2: Jeg ville gerne vide lidt mere om hvordan du har opgraderet (eller er det første gang da installere SSOTS&SBS)? Går ud fra at du først afinstallerede SBS og hvad gjorde du så? Lavede ru REMOVE af SSOTS eller lagde du den blot ovenpå den eksisterende SSOTS?
- men dejligt det virker for dig!

1:
2: det var en ny-installation.

har lidt knas med album covers (navngivet som Folder.jpg i hver album's musikmappe), der ikke umiddelbart vises i oversigten over mine albums.
Derudover kan jeg ikke afspille ved at trykke play på et hel album, men skal "ind" i albummet først, og playe en sang, hvorefter de andre sange spilles.
Lidt underligt.

men nu har jeg sat den til fuld genopbygning af index, og så genstarter jeg det hele når jeg kommer hjem (router, SB duet, NAS)
ellers må jeg jo google.
mvh.

Thomas
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu