|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
fishytank ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() Sendt: 13-Marts-2010 kl. 09:07 |
Hej, jeg kan ikke få gigabit hastighed i min router. har lige smidt penge efter linksys WRT610 og portene som min pc og 219P'en er tilsluttet er grønne (Megabit). Nu sad jeg lige og kiggede mens min WD tv live boks blev koblet op, og den lyser blåt for gigabit... Er der nogen der kender lidt til den router og nas'en for hvilke indstillinger der ska være slået til. For jeg er ærlig talt lidt træt af de små overførselshastigheder, npr man kan komme op over 50 MB/S.
Mit netværkskort siger gigabit i computeren, men routeren siger noget andet... Ville lige prøve jer inden supporten må stå for skud mandag. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
![]() |
Hvordan måler du hastigheden ?
Jeg kører gigabit med min 219P sammen med en Dlink Dir 655 og synets ikke at jeg har hastigheds problemer.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg syntes helle ikke jeg har haft hastighedsproblemer, dog bemærkede jeg godt at det på visse enheder ikke altid gav rigtig farve for linket.. men jeg overførte data med hastigheder til den pågældene enhed med hastigheder som man ikke kan opnå med 100mbit... så selvom du ikke har rigtig farve så kan du godt have den rigtige hastighed |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
fishytank ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Jeg rodede lige lidt med instillingerne igen, og under netværk har jeg nu stillet netværkshastigheden til 1000 mbps fast. Det har hjulpet lidt. Nu ligger den kablede overførselshastighed mellem 12-20 mb/s. ikke helt tilfredsstillende, og den svinger meget.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
mon ikke du mener 12-20 MB/s?
jeg har lært at mb/s = megabit pr. sekund og MB/s = megabyte pr. sekund.
Der kan være mange andre faktorer der gør at du ikke har hastighed nok Kan pc'en levere hastigheden - kabler - samlinger - anden trafik bare for lige at nævne et par stykker
BS
|
|
![]() |
|
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
m = milli
M = mega b = bit B = byte (De to sidste er ikke helt standardiserede) -Kent |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Nemlig (overser selv det lille M i Mb/s
![]() BS
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
Nu ved jeg ikke hvilken RAID du kører - jeg vil dog gætte på at du kører RAID 1 for sikkerheden.
Afhængigt af hvad du kopierer vil hastighedenvære imellem 8,5 til 25 MB i sekundet, så når du skriver 12-20 så er det vel ikke helt i skoven? Se en performance test her: http://www.xbitlabs.com/articles/networking/display/qnap-ts219p_10.html#sect1 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej. ja det er RAID 1. men iflg. den artikel jeg baserede mit køb på lå hastigheden noget højere med hvad de testede med samme set-up (raid 1 + formateret i ext-4). Ikke at de giver de store problemer, for alle filer er kopieret over nu, men derfor skal det jo spille max alligevel: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72794&KW=219p&title=anmeldelse-af-qnap-ts219p-turbo-nas
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
Benytter du jumbo frames på Gigabit?
Det kan give nogle procent hastighed oveni. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg havde det slået til med har slået det fra igen da min router kun supporter MTu op til 1500, så det ville nok bare give flere tablte pakker at slå det til. Så vidt som jeg har forstået princippet.
|
|
![]() |
|
![]() |
Har indkøbt cat 6 ethernet kabler, og nu sker der ting og sager. Skriver med omkring 25 MB/s og læser med omkring det, dog periodisk op til 50 MB/s.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |