recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Laptop til let brug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLaptop til let brug

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Emne: Laptop til let brug
    Sendt: 14-Marts-2010 kl. 09:28
Hej
Min kone skal bruge en laptop til word, excel samt internetadgang. Og Excel brug etc. er i den absolut lette kategori. Så det må være det der karakteriseres som let brug Smile

Hvad er de bedste tilbud derude, som også holder?
Lenovo skulle være mest driftsikker og Dell skal man åbenbart holde sig langt fra??

Tak

Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 11:02
Jeps- kan klart anbefale lenovo thinkpad´s....
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 14:32
Asus's UL-modeller er også værd at tjekke ud. Fås i 13" uden drev og 14" samt 15" med drev. Syntes selv at de er superlækre. 
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 14:55
Jeg ved at jeg kommer til at blive smækket med en frossen laks for det her, men hvad med at overveje Apples ny iPad?

Du skriver at den skal bruges til "let brug", hvilket jo er lige hvad iPad er perfekt til.

Det kommer selvfølgeligt helt an på hvor meget excel og word som hun skal bruge. Til iPad kan du købe tilsvarende programmer (iWork Words = MS Word og iWork Numbers = MS Excel). Hvis hun skal sidde og skrive lange romaner så er det ikke optimalt, men det er heller ikke sådan jeg forstår "Let brug". Hvis hun bare skal skrive ønskesedler, invitationer eller lignende og rode med et budgetskema, så burde iPad være helt fin.

Og til internetbrug kommer den sandsynligvis til at blive fantastisk. Internet browsing på en iPhone er rigtigt lækkert og intuitivt, så hvis man ganger det op i en 10" skærm, så kan det kun blive langt bedre.

Fordelen ved en iPad fremfor en Laptop eller netbook er jo at den egner sig rigtigt godt til at sidde med i sofaen/lænestolen, så din kone ikke skal sidde gemt væk på kontoret, bare fordi hun lige skal tjekke facebook eller lægge budget.

Og for ikke at få alt for mange hug, så er er det jo fuldstændigt afhængigt af hendes behov, om en iPad vil være aktuel. Et andet issue er jo at den ikke er lanceret endnu, og vi ikke har nogen officiel dato på hvornår den kommer herhjemme, men der står heller ikke i din post at det haster.
Til top
afk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2005
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 15:04
Lenovo X100e mere end indfrier de flestes behov - let, SFF, god 11,6" HD skærm, fint tastatur, trackpoint (nogle få timers tilvænning, og du skal ikke længere slæbe en mus med rundt), rimelig batteritid (2-4 timer ift. belastning) og Win7 Prof.
Jeg har selv lige investeret i en, der overgår mine forventninger, idet jeg ønskede mig en netbook med trackpoint, en rimelig CPU og god skærm!
Eneste irritation er, at den bliver ret varm på  undersiden, så det er ikke en "laptop" computer, hvis det var det, der blev efterlyst, i ordets egentligste betydning!...

Redigeret af afk - 14-Marts-2010 kl. 15:05
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu