recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af Pana model.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af Pana model.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kkkoustrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af Pana model.
    Sendt: 14-Marts-2010 kl. 10:09
Sidst jeg købte et fjernsyn, fik jeg vejledning herinde - hvorfor jeg nu håber at i kan hjælpe mig igen.

Jeg havde sat mig fast på et Panasonic TX-P50X10Y, men så skete der det at Panasonic TX-P50X20 kom på markedet.....

Nu har min kammerat købt TX-P42G20E, som jeg er utrolig positiv over, men den er "kun" 42" - og jeg kan godt li et stort billede.

Hvad vil være mest optimalt, jeg får ca. 3,5 m over til skærmen, og jeg skal primært se blueray film på det (og lidt hverdags fjernsyn)?

På forhånd tusind tak.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 10:13
Hej og velkommen til recordere.dkSmile...Jeg sidder ca 3m væk og har bestilt et 50G20 , og har lige nu et 42" . 95% af de film jeg ser er Blu-ray og de fleste af dem har jo sorte bjælker i top og bund , som jo unægteligt gør billedet mindre , derfor 50"....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
kkkoustrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 10:16
Hopgreve, tak for det - jeg har nu været herinde, har bare kun fulgt med på side linien :-)

50G20 ryger desværre over mit budget :-( Derfor jeg står og springer i mellem ovenstående. Syntes du at de 42" har været forlidt?
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 10:19
Ja jeg synes at 42" er for småt til den afstand , især hvis prioriteringen er HD/Blu-ray...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 10:28
Du kan jo gå hele vejen og købe 50" G20, hvis pengene rækker til det, som dog koster omkring de 10.000 Kr. Det bør være markant bedre end både X10 og X20, specielt med THX-Profilen.

Med din siddeafstand er en 50" hel fin, man vænner sig til det, hvorimod du med en 42" måske i sidste ende vil syntes er for lidt til dig:)

Et X10 er efter min mening ikke særligt imponerende, men det er jo så bare mig der måske bare stiller for store krav, for der er dog alligevel mange som er yderst tilfredse med Tv'et. Det er dog stadigvæk et rigtig godt tv til prisen, og det vil egentlig meget godt opfylde dit behov. En X20 er eftersigende ikke rigtig forbedret særlig i forhold til X10, men du kunne jo evt. vente på anmeldelsen af X20 på flatpanels.dk, og dernæst vurdere om det er det værd. Prisforskellen er dog ikke ret høj.
Til top
kkkoustrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 10:37
Jeg tænker bare om 50" ikke bliver for "overkill" og udnødvendigt med den afstand?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 10:40
er selv gået fra 42 tommer til 50 tommer. Nej det er ikke spor overkill.
sidder 3-3.5 meter fra
har siden købt projektor fordi blu-ray blev for lille på en 50 tommer.

men vil også vente lidt og måske spare lidt op til 50g20 model
de falder sikkert lidt i pris overtid

tror ikke på der er sket meget mellem x10 og x20.
men der kommer jo en test af den på flatpanels


Redigeret af xcardman - 14-Marts-2010 kl. 10:43
Til top
kkkoustrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 10:45
Okay, jeg kan godt høre på det hele at jeg måske skal tage og spare op til 50" af G20 modellen...hmmm, nu er der da noget at bruge søndagen på (tænke tænke tænke)
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 10:48
Ingen af delene, som sagt, man vænner sig hurtigt til det, dermed ikke sagt, at en 42" ikke er fin, men du siger jo selv, at du kan lide store skærme, og din siddeafstand berettiger egentlig også til det. Der er dog helt klart også en idé i at vælge en 42" G20, simpelthen fordi billedkvaliteten mm, er markant bedre, eller ihvertfald burde være det, i forhold til X10 eller X20. Jeg kan læse, dit budget ikke rækker til 50" G20, så havde jeg nok hoppet på 42" G20. Det er bestemt ikke alt der ser for kønt ud på f.eks. en X10.


Redigeret af vasif - 14-Marts-2010 kl. 10:48
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af kkkoustrup kkkoustrup skrev:

Okay, jeg kan godt høre på det hele at jeg måske skal tage og spare op til 50" af G20 modellen...hmmm, nu er der da noget at bruge søndagen på (tænke tænke tænke)
Det er bestemt ikke tosset at spare op samtidigt med at prisen falder. Det er i hvert fald bedre end at betale renter.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
twilight Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 15:43
Jeg sidder også ca. 3,5m fra en 50" (V10) - og jeg synes bestemt heller ikke at det er overkill...

De første 2 dage virkede det lidt overvældende (kom fra 29" billedrør) men nu synes jeg det lige akkurat rækker.

Jeg plejer at sige at "der er én grund til at jeg har en 50" - jeg havde ikke råd til en 60´er..." Wink


Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Ja jeg synes at 42" er for småt til den afstand , især hvis prioriteringen er HD/Blu-ray...
MVH


Hej, jeg venter måske på næste model til maj, størrelse afgør
om jej køber en G20 nu ?
Hvad synes I:

Har en supergodt 42" PX80 på fod ,seafstand = 2,60 m, kan vægmontere og komme på 2,75 m
Hvor stor skærm skal jeg købe?, ser mest tv.

(er egentlig godt tilfreds med afstanden nu), men et nr. større
er ligesom at få en ny skærm.
Alternativ er at beholde mit PX80 og få en You See box.
(men er pisse træt af multi/flere fjernbetjeninger)
E.L.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu