recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC tilslutning til Panasonic G20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC tilslutning til Panasonic G20

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Emne: PC tilslutning til Panasonic G20
    Sendt: 14-Marts-2010 kl. 20:04
Hej Folkens
 
Jeg skulle modtage mit nye 50" panasonic G20 med fragtmand i morgen.
 
Jeg er i tvivl om hvordan jeg opnår det bedste signal fra min HTPC på mit nye tv, når jeg skal køre i 1920x1080.
 
Jeg har både vga, dvi og hdmi på min HTPC, og så vidt jeg kan læse i den online manual jeg har fundet til mit kommende tv, kan jeg overføre 1920x1080 både via pc-indgangen (vga) og hdmi.
 
Jeg vil gerne have pixel-mapping til at virke, da det i hvert fald på mit gamle samsung med 1366x768 gav et væsentligt bedre billede med 1360x768 via vga end 1280x720 via hdmi.
 
Men jeg kan ikke finde ud af om jeg kan få det til at virke med pixel-mapping over hdmi med det nye tv - nu skal jeg jo bruge en opløsning der understøttes af hdmi.
 
Det betyder ikke noget at jeg ikke kan få lyd til tv hvis jeg ikke bruger hdmi, da jeg bruger en receiver til lyd alligevel.
 
Jeg har heller ingen problemer haft med HDCP indtil nu, så det er heller ikke vigtigt.
 
Jeg vil bare gerne have det bedste billede på mit nye tv når jeg ser både SD og HD materiale.
 
Jeg har placeret indlæget her, da jeg mener det handler mere om tv end htpc
 
på forhånd tak for hjælpen
 
mvh
Jacob
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 20:21
Hvis du vil have 1:1 pixelmapping skal du benytte HDMI eller DVI i 1920x1080 opløsning ved 50Hz eller 24Hz ved materiale der kører med 24 frames pr. sekund.

Uden at vide det vil jeg gætte på at der vil mangle en masse farveopsætninger og man ikke kan vælge 24Hz ved at benytte VGA porten.

Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 14:51
Nu har jeg fået sat mit nye fjernsyn til, og jeg har fundet ud af at hvis jeg bruger hdmi og vælger THX-tilstand for billede på den pågældende hdmi indgang, så passer billedet fra htpc'en præcist til skærmen
Til top
Dylmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 18:14
Tillykke med det nye tv... Clap En lækker sag... Hvor tydelig er den blå farve på fronten..??
Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 19:54
Den ser overhovedet ikke blå ud.
Min kone kiggede bare på mig, og sagde "er den blå?"
 
Så det skal du ikke være bange for.
Til top
mik_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 08:49

Har netop også købt samme G20. 1:1 pixelmapping virker også perfekt hos mig via HDMI og THX som indstilling.

MEN, er det muligt at lave 1:1 pixelmapping via VGA porten på min bærbar (som er uden HDMI udgang)? Ofte vil jeg foretrække at arbejde via den bærbar. Jeg har forsøgt med Powerstrip men kan ikke få det til at virke. Forslag eller tricks?

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af mik_ mik_ skrev:

Har netop også købt samme G20. 1:1 pixelmapping virker også perfekt hos mig via HDMI og THX som indstilling.

MEN, er det muligt at lave 1:1 pixelmapping via VGA porten på min bærbar (som er uden HDMI udgang)? Ofte vil jeg foretrække at arbejde via den bærbar. Jeg har forsøgt med Powerstrip men kan ikke få det til at virke. Forslag eller tricks?



Mange tv kan ikke køre så mange forskellige opløsninge rpå VGA og kun i 60Hz.

Så VGA er ikke anvendeligt til andet end mediapræsentationer i powerpoint...
Til top
mik_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 06:10
Oprindeligt skrevet af Serup Serup skrev:

Jeg har både vga, dvi og hdmi på min HTPC, og så vidt jeg kan læse i den online manual jeg har fundet til mit kommende tv, kan jeg overføre 1920x1080 både via pc-indgangen (vga) og hdmi.
 
G20 kan tilsyneladende godt håndtere 1920x1080 via VGA. I hvert fald er det min antagelse at problemet ligger på den bærbar/grafikkort (dell e6400).
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 11:09
I følge manualen (s. 86) er 1366x768@60 Hz det maksimale G20 kan klare via VGA - men jeg har hverken testet det eller 1920x1080.
Til top
akerman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 16:04
Skal man gøre noget specielt for at få lyd med via HDMI? Jeg satte HDMI kablet i mit G20, og i mit grafikkort i pc'en. Billede kom "nogenlunde med" - men der var ingen lyd. Burde det ikke kunne lade sig gøre?
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af akerman akerman skrev:

Skal man gøre noget specielt for at få lyd med via HDMI? Jeg satte HDMI kablet i mit G20, og i mit grafikkort i pc'en. Billede kom "nogenlunde med" - men der var ingen lyd. Burde det ikke kunne lade sig gøre?

Du skal ind i lydopsætning, "Afspilningsenheder" hedder det under Vista, og vælge HDMI porten som standard lydoutput.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu