recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vedr. 2X-4X-6X-8X og 16X.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVedr. 2X-4X-6X-8X og 16X.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
finnolsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Vedr. 2X-4X-6X-8X og 16X.
    Sendt: 18-Marts-2006 kl. 14:49

Nu har jeg læst hele artiklen om DVD formater, og det var også udmærket, men der stod ikke noget om de forskellige hastigheder på disse skiver, og jeg kunne godt tænke mig at vide hvad man skal bruge.

Jeg har en sony HX710. Jeg skal mest bruge den til at optage nogle film, som jeg så kan afspille på en anden afspiller i vores feriehus. Jeg har købt nogle DVD+RW skiver, 4X certified. Er dette OK, eller er der nogen der kan anbefale en bedre løsning. RW skiven er valgt for at jeg kan genindspille  nye film efter at have set de film som først var optaget.

Hilsen Finn.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af finnolsen finnolsen skrev:

Jeg har en sony HX710.  RW skiven er valgt for at jeg kan genindspille  nye film efter at have set de film som først var optaget.

a-hva Du har købt en harddiskoptager - og så vil du overspille film til en rw-skive for derefter at overspille den, når du har set filmen. Hvorfor ikke se filmen fra harddisken og så slette den, når du har set den?

Hastigheden er iøvrigt ligegyldigt. Det er bare et spørgsmål om, hvor hurtigt dubbingen tager. Med en 4x kan du vist ikke udnytte quick-overførslen optimalt. Jeg har haft 4, 8 og 16x i min uden problemer.

Redigeret af Stampe - 18-Marts-2006 kl. 15:11
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 15:21
Jeg skal se filmen på en afspiller der befinder sig 10.000 km fra harddiskoptageren. Hvis jeg hele tiden sad hjemme i min stue, så kan jeg godt finde ud af at se filmen direkte på harddisken.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 15:26
Ellers tak for svaret, Stampe, det sidste du skrev gav mig noget af det jeg spurgte om.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 15:55

Hej Finn,

Skivetypen er perfekt til formålet, og på de genskrivbare er 4x normalt.

Til engangsbrændinger (fx. af optagelser, du absolut ikke vil miste), er 16x skiver tit både billigst og bedst. 4x og 8x er efterhånden bagud teknologisk, og drevet er klar til 16x skiver, brænder dem blot i max. 8x speed. Se. evt. side 8 og 9 i manualen.

Men det allervigtigste er altså kvaliteten, ikke alle de her tal eller et mærkat med "certified".

Er du i tvivl: Læs i de mange indlæg om mærker og erfaringer.

Jeg er ikke: Jeg er gået over til Verbatim Matt Silver. Ikke én eneste fejlbrænding eller en skive, der er svær at læse. Pris: 2-3 kr. stykket ved køb i tysk netbutik. Genskrivbare: Set til 9 kr. Sådan!

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 09:06

Hej Carser, det var et enkelt og udfyldende svar. Tak for det.

Venlig hilsen, Finnolsen.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 11:20
Jeg bruger Verbatim Full face printable 16x - både i en maskine, der er specificeret til 4x og en anden til 8x - ingen problemer!
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu