recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billige Solid State Disk? Hvorfor ikke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillige Solid State Disk? Hvorfor ikke?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Emne: Billige Solid State Disk? Hvorfor ikke?
    Sendt: 16-Marts-2010 kl. 12:17
Jeg undrer mig meget over at man kan få usb-disks kastet i hovedet. 8 GB for måske 70 kr eller lignende.

Men hvis man så meget gerne kunne tænke sig en SATA harddisk på samme størrelse(til Operativ System) så synes jeg slet ikk at kunne finde noget i en billig ende.

Leder jeg ikke godt nok, eller er der en særlig grund?
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 12:31
Intel har lige udgivet deres X25-V på 40GB. Du kan få sådan en til ca. 800kr. Jeg dog ikke læst nogle tests af den endnu.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 12:51
der er nu også en særlig grund. og ikke mindst flere årsager. - de chips der bliver brugt i usb-sticks og i SSD'er er rent faktisk forskellige - de fås i forskellige grader, hvor man i de biligste SSD'er bruger nogle der er bedre end dem der er i USB og ikke mindst i highend SLC SSD'er så er de endnu bedre end dem i de billige SSD'er (når jeg siger bedre så er det både mere stabile chips som er testede og bygget anderledes. hurtigere chips kører singlelayer, mens "billigere" kører flere lag). Derudover er der også en voldsom forskel i den controller der skal læse/skrive på dem. Her er der ligeledes stor forskel. alt i alt betyder det at der endnu er temmelig lang vej til at man ser SSD'er til priser der matcher usb-nøgler. Men ja - til prisen er x25-v og kingstons SSDNow-V ganske gode til prisen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu