|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jannikmariager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() Sendt: 18-Marts-2010 kl. 19:28 |
Hej JEg har lige fået en CG3200 N touter fra Netgear - den sidder forbundet til Yousee´s kabelnet. Dertil er min Imac trådløstforbundet og i routeren sidder en NAS HD og en Apple TV - desværre så oplever jeg ikke hurtigere streaming mellem min Imac og routeren end før hvor jeg havde en g-router - jeg kan overføre mellem Imac og NAS HD trådløst med ca 2-3 mb/s men det kunne jeg også med min g-router - troede jeg ville få bedre performance med n-routeren - burde jeg ikke det ? Jannik
|
|
![]() |
|
Romer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
![]() |
Du opnår kun hurtigere hastighed hvis du også har et trådløst N netværkskort.
/Carsten |
|
![]() |
|
jannikmariager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() |
hov glemte lige at sige at der selvfølgelig er n-netværkskort i min Imac - så alt udstyr er af n-standard - så skal jeg sætte noget op i settings på routeren eller burde den bare speede up (selv om den ikke har gjort det ??? Jannik
|
|
![]() |
|
Romer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
![]() |
I routeren kan du sikkert sætte op om den skal bruge G, N eller begge dele. Ellers burde der ikke være noget.
|
|
![]() |
|
![]() |
nej der er desværre ikke rigtig nogen settings der tilbyder man kan vælge mellem N eller G der er tale om en Netgear CG3200
|
|
![]() |
|
![]() |
er der et program jeg kan måle forbindelsen mellem imac og router med (kører MAC)
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Prøv at sætte et kabel i og mål hastigheden - det kan være andre faktorer der spiller ind - på den måde kan du med sikkerhed konstatere om det er det trådløse netværk der er synderen eller du skal se efter noget andet.
EDIT : du er ikke alene!
BS Redigeret af Bschmidt - 18-Marts-2010 kl. 20:46 |
|
![]() |
|
![]() |
hmm
bare irriterende at hastigheden trådløst overførsel mellem Imac og Apple TV med N netværk kun er 1.2-1,5 mb/s - det lyder alt for lavt nåt der er tale om en max teoretisk hastighed på ca 40 - nogle fifs ??
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |