|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() Sendt: 16-Marts-2010 kl. 20:48 |
|
...jeg ved godt, vi har diskuteret det herinde før, men jeg er lidt usikker på mulighederne for en 'work-around'. Kan jeg fx bede gode venner i USA købe et Rhapsody-abonnement med deres amerikanske kreditkort og så stikke mig koden, hvorefter jeg kan tilgå Rhapsody her - https://secure.rhapsody.com/signin.html - og via min Sonos-controller (som er Rhapsody-samspillende). Jeg synes jeg kan huske, at jeg har læst, at Rhapsody-adgangen styres mere af kreditkortets udstedelsesland end af IP-adressens hjemsted...
Eller vil min pc's IP-nummer stadig forhindre mig... det ville bare være så fedt at få adgang til Rhapsody fra min Sonos for sølle 75 kr. om måneden....
PS: Denne tråd gør mig da lidt optimistisk - http://forums.sonos.com/archive/index.php?t-5646.html - men hvis jeg får venner i USA til at købe det for mig, kan jeg stadig ikke lige gennemskue, hvordan jeg slår Rhapsody til på mit Sonos-system... jeg har prøvet, men optionen er der ikke i den danske opsætning ... måske man skal ændre sin Sonos-account til USA også...
/kris
Redigeret af kris - 16-Marts-2010 kl. 21:04 |
||
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
||
![]() |
||
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
|
Hej Kris
Jeg kan bekræfte/oplyse mit setup som er på Squeezebox - købte adgang med DKVISA kort på hjemmeside via Hotspot Shield - mit konto har en US adresse - på mit squeezenetwork har jeg indlagt brugerid og password - og kan tilgå rhapdsody direkte fra controller. - jeg har efterfølgende ændret abb. fra månedsvis til årlig betaling - og her skulle jeg ikke engang bruge Hotspot Shield. - har downloaded (til PC) deres musikafspillerprogram - dette kunne jeg gå downloade når jeg tilgik siden med Hotspot Shield. - når programmet er installeret behøves jeg ikke at bruge Hotspot Shield. Min konklusion - der er alene "restriktioner" ved første gangs oprettelse/download af software - og disse kan evt. undgås ved brug af Hotspot Shield og lign. Ingen problemer at bruge Dansk kreditkort. Jeg kender ikke Sonos tilgang til Rhapsody - men formoder ikke der i denne kan være indbygget restriktioner - derfor er det mit gæt, at du ved brug af ovenstående vejledning kan få dig en rhapsody konto i løbet af en halv time :-) God fornøjelse :-) /Jesper |
||
![]() |
||
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
|
Tak, tak og atter tak! Det virker saftsuseme - Hotspot Shield Rocks. 13 dollar om måneden for 8 mio. sange streamet direkte igennem mit Sonos-setup via mit trådløse netværk... taaaaaaaaaaaaaaaaak
![]() Kun én fejl i vejledningen ovenfor: Det tog 10 minutter...
![]() /kris Redigeret af kris - 17-Marts-2010 kl. 20:55 |
||
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
||
![]() |
||
sorensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Status: Offline Point: 450 |
![]() |
|
kan man streame derfra igennem sonos uden at computeren skal være tændt
|
||
![]() |
||
![]() |
|
jada! det foregår gennem netforbindelsen fuldstændig som med netradio... (derfor tager det selvfølgelig også nogle sekunder ekstra at finde musik sammenlignet med din lokalt lagrede musik).
/kris
|
||
|
||
![]() |
||
sorensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Status: Offline Point: 450 |
![]() |
|
ligger der også dansk sange der? og hvad med kvaliteten på sangene er den i top?
Redigeret af sorensen - 17-Marts-2010 kl. 23:35 |
||
![]() |
||
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
|
Det tillægger jeg, at vejledningen var for detaljeret ![]() Fedt at høre at det spiller - og ja, det er super ![]() /Jesper |
||
![]() |
||
![]() |
|
en som gider at lave en guide fra bunden af hvordan man opretter den konto og hvordan man får det ind på mit sonos?
Redigeret af sorensen - 18-Marts-2010 kl. 16:27 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det ligger også dansk musik - fandt fx 10 Gasolin'-plader og de to Swan Lee-skiver.
/kris
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg downloadede bare det der shield-program, startede det og sikrede mig at 'privacy' i shield-programmet var sat til. Så gik jeg ind på rhapsody.com og bestilte 14 dages gratis prøvetid, herunder indtastede min hotmail, en tilfældig amerikansk adresse, mit visa-kortnummer osv. - og så dukkede Rhapsody op som en valgbar music service på min Sonos (husk at sætte Rhapsody til på Sonos desktop-controlleren under file -> preferences -> advanced).
/kris
|
||
|
||
![]() |
||
clas ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2008 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
|
Og land skal være US på ens konto på sonos.com, ellers får man ikke mulighed for at vælge Rhapsody tjenesten under "More Music" i Sonos Controller.
|
||
![]() |
||
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
|
Rhapsody har flere kvaliteter tilgængelig. Den højeste er 192kbps CBR mp3, hvilket Squeezebox anvender. Jeg vil næsten tro det samme for Sonos. Af dansk dansk-sproget musik synes jeg nu de 10 Gasolin' plader er undtagelsen snarere end reglen - forsteåligt nok... Generelt er udbudet af dansk musik ikke særligt godt. Nogle af de store "P3'ere" er der, men ellers er kataloget langt fra dækkende. Dog skal det siges at udbudet er meget bedre nu end for et par år siden - så hvis blot dette er en tendens, ser det lovende ud.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |