recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugt MacBook Pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrugt MacBook Pro

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Storgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-December-2009
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Brugt MacBook Pro
    Sendt: 20-Marts-2010 kl. 12:47
Hej

Vi har i forvejen en ganske god bærbar pc, men min kone vil gerne have noget hun kan bruge når jeg arbejder på den pc'en. Hun er som så mange andre faldet for Mac's design. Derfor har vi kigget efter en brugt Mac, og så er vi så heldige at en af vores venner har en han vil af med. Vi har fået denne Mac tilbudt til 4.000 kr.:

Den er to år gammel.
MacBook Pro 15,4"
2,5 GHz Intel Core 2 Duo-processor
4 GB 667 MHz DDR2 SDRam
NVIDIA GeForce 8600M GT-grafikprocessor
250 GB Harddisk
Apple OS X Snow  Leopard 10.6.2

Så er mit spørgsmål om denne mac er god nok til vores behov, da jeg ingenting ved om mac. Hun bruger primært vores pc til at skrive opgaver på, internet, itunes og så må den også gerne kunne afspille nogle af ungernes børnefilm og nogle af deres spil. Kan denne klare dette eller er den allerede meget forældet? Og sidste spørgsmål: Ved ingenting om Mac styresystemer. Er dette styresystem okay, eller skal der allerede der bruges penge på et nyt?

På forhånd tak.

Storgaard
Til top
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2008
Sted: Denmark
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 12:54
Det burde være rigeligt til jeres behov. Vær dog opmærksom på at de spil i har, formodentligt
er PC/windows baserede. De kan altså ikke generelt afvikles i OSX medmindre man benytter en virtualisering af Windows eller programmet Crossover.

Snow Leopard er den nyeste udgave, så der er ikke noget at komme efter der.

Prismæssigt synes jeg også det lyder meget rimeligt.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 13:22
Det er en rigtig fin pris, og den vil være mere end egnet til at opfylde jeres behov.

Men som DarkStar skriver, så kan den nok ikke spille spil uden i har et program til at køre windows. Det lyder måske farligt, men det er rigtig nemt at gøre, og noget som i sagtens kan finde ud af.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 13:34
Hej. Som DarkStar skriver er den rigelig til jeres behov. Pro serien er de kraftige mac.

Se også denne side med tip til tidligere Windows brugere:
http://www.apple.com/dk/support/switch101/

Nogle børnespil kan godt gøre på Mac OS X, bl.a. Pixeline spillene.

Redigeret af Brixen - 20-Marts-2010 kl. 13:35
Venlig hilsen
KB
Til top
Baron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2007
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 14:09
Prisen er ganske fornuftig.

Du kan evt. have en dual boot via Bootcamp på OSX, dog er en mac bestemt ikke lavet til at spille pc spil på, men kan sagtens lade sig gøre (dog med undtagelser af de grafisk tunge spil).

Mac og deres styresystem er MEGET fornuftigt og bygget logisk op, plus at hvis du finder på at opgradere til sneleopard, så er priserne slet tosset for at opgradere.

Go for it .... once you try mac - you won´t go back .. (dog med undtagelse af spil) LOL
Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Baron Baron skrev:

Mac og deres styresystem er MEGET fornuftigt og bygget logisk op, plus at hvis du finder på at opgradere til sneleopard, så er priserne slet tosset for at opgradere.

Go for it .... once you try mac - you won´t go back .. (dog med undtagelse af spil) LOL

10.6.2 ER sneleopard Wink

Redigeret af Brixen - 20-Marts-2010 kl. 23:44
Venlig hilsen
KB
Til top
Baron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2007
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 10:22
[/QUOTE]
10.6.2 ER sneleopard Wink

[/QUOTE]

DoH... sorry, total blind i guess ..

Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-September-2008
Point: 300
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Storgaard Storgaard skrev:

Hej

Vi har i forvejen en ganske god bærbar pc, men min kone vil gerne have noget hun kan bruge når jeg arbejder på den pc'en. :

Du skal da snuppe den til dig selv Med mindre du bruger PC'en til noget som bare ikke kan lade sig gøre på en MAC, så giv det en chance og hop på MAC'en. Brug ikke tid på at få WIN til at køre på den, hvis du ikke har behov. Spring ud med iphoto, itunes og en masse andre fede programmer.

Jeg kører selv MAC og er meget glad for det, bruger kun WIN til min MediaPortal.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu