recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af DMR-E95 - slut.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af DMR-E95 - slut.

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Emne: Fælleskøb af DMR-E95 - slut.
    Sendt: 14-Juni-2004 kl. 06:53
Værsgo' Panasonic freaks - her kan I diskutere om fællesindkøb er en god idé, hvordan og hvorfor osv. osv.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mkauto Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2004 kl. 10:54
Ja lidt mere end måske
Til top
mkauto Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2004 kl. 10:14

Thorvald skriver: "Værsgo' Panasonic freaks". Hvor er de?

Jeg ved ikke om jeg er freaks, men udover TV, DVD og to DV kameraer fra Panasonic, har jeg da flere andre apparater fra andre fabrikanter.

Nu er det så at kæden er blevet lidt slap, men endnu ikke hoppet af.

Jeg var overbevist om at Panasonic var bedst til at "hente" DV optagelser, så derfor gik jeg "næsten" med på Panasonic "vognen" og står nu på købslisten. Jeg har ca. 50 stk 60 min optagelser på DV, som jeg har planer om:

1. Overspille til HD, rå-redigere, og så flytte til DVD-WR

2. Hente ind på PC, og slutredigere, med tekst-lyd-musik, og sluttelig brænde på en DVD-R

Hvad synes I med erfaring om dette?

Er JVC bedre eller lige så god til ovennævnte? Hvad nu hvis der ikke er tilslutning til Panasonic-køb? Kan jeg så skifte til JVC, eller ?????

 

 

 



Redigeret af mkauto
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2004 kl. 10:47

1) Umiddelbart er det en umiddelbart god nok idé at have en råredigeret sikkerhedskopi af dine originale DV-optagelser på DVD. Hvis du vil have det som sikkerhedskopi (hvis der sker noget med dine DV-bånd), kan du dog ligesågodt brænde på DVD-R. Dette kan en HDD-DVD optager udmærket bruges til.

2) Umiddelbart tror jeg dog at med mere "avanceret" videoredigering for øje, såsom tilføjelse af effekter og (under)tekster, giver det bedre kvalitet ved at indspille direkte fra det originale DV-bånd til videoredigeringsprogram som (f.eks.) Ulead VideoStudio på Pc'en. Jeg har selv Panasonic MiniDV kamera.

Om JVC er bedre? Ja, det er jo så spørgsmålet - men fakta er at de i forhold til tidligere har forbedret deres software markant for indspilning af DV og videobånd til HDD. Se her: JVC`s nye HDD+DVD Recordere Umidelbart tror jeg JVC har den bedste software til dette - men det er kun en løs vurdering.

Så længe der ikke er sat punktum for listerne, er det muligt at skifte til JVC. Om det er p.g.a. den dårlige timer i Panasonics modeller, at der ikke er større interesse for fællesindkøb af DMR-E95. Jeg kunne måske godt forestille mig at man venter på om ikke Panasonic gør noget ved det. Eller om det er fordi Panasonic freaksene hellere vil have DMR-E500H med 250 Gb HDD og ethernet - det er ikke til at sige. 

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mkauto Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2004 kl. 11:07

Det var et hurtigt svar TAK! Jeg troede at jeg havde læst næsten alle indlæg, men - nej. Nu har jeg nok skiftet mening, for good, så jeg vil gerne ændrer min "bestilling" fra "Ja lidt mere end måske " i Panasonic listen til "JA bestemt " i JVC listen.

Hvordan ???

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2004 kl. 12:49

Hej mkauto!

Jeg opdaterer listerne, så det behøver du ikke spekulere over, men jeg venter nok til i aften - jeg skal jo også passe mit arbejde...

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
gyppel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2004 kl. 21:23

 jeg kunne også være interresseret i en Panasonic DMR-E-95

hilsen Brugernavn..  Gyppel

Til top
SJOK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2004 kl. 10:42

998 € / ca. 7.500 DKK hos technikdirekt - det er pænt billigt! Men hvis den går i stykker i garantiperioden, er det måske ikke så sjovt at have købt i Tyskland?

http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={257D393D-D7 BF-42D9-90D3-101B8F15541D}&SESSIONID=246176202184&DS =2&TS=2610334403&type=focus&doctype=article& focus=660756&focuslayout=full5&focuslayout=full5& ;history=add

SJOK
Til top
FordPrefect Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2004 kl. 11:02

Hej SJOK

Ifølge Panasonics tyske hjemmeside (med forbehold for mine tyskkundskaber ) giver de 2 års europa-garanti, med reparation i det land man nu befinder sig.

Gå ind under 'Services' og derefter 'Garantieleistungen' (man kan ikke linke direkte):

http://www.panasonic.de

Men jeg ville prøve at få det bekræftet herhjemme før evt. køb...

Hilsen FordPrefect
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2004 kl. 15:43

Hvis ellers der var 5, der var interesserede i at købe DMR-E95, kunne I få den til 7.499 og hvis der var 10 interesserede kunne I få den til 6.999 - og det er dansk handel... Men tilsyneladende er der ikke så mange der er interesseret i E95, som der var ved fælleskøbet af JVC DR-MH30 (over 40).

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2004 kl. 16:38

Heja, heja - kom nu frem!! Butikspris 11.000,- tilbuds pris 7.499,- rabat 3.500,-  - det må da være noget, der kan få Panasonic brugere og andre interesserede op af sofaen!!  Hvor er I mon henne - hvorfor er I ikke med på dette fantastiske tilbud? Jeg er nysgerrig - fortæl, hvorfor interessen for DMR-E95 ikke er så stor?

DMR-E95 er ellers en helt fin maskine, et flot nyt flagskib fra Panasonic, se evt. også Nye (kommende) Panasonic HDD-DVD

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
oy-bsj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2004 kl. 22:27

Hej

 

Jeg er med på 1 stk. E95

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu