|
|
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | |||
René ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() Sendt: 29-September-2005 kl. 23:46 |
||
Hej Jeg står og skal vælge mellem en Sony RDR HX710 og en Pioneer DVR-530H-S Hvad skal jeg vælge ?? René
|
|||
![]() |
|||
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
![]() |
||
Tjek eventuelt dette topic: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6701&P N=1 Ud over dette topic, findes der masser af info - for og imod om begge recordere. Det er tæt på at være en smagssag, om man vælger den ene frem for den anden model. Men ja, du har da alligevel fat i lange ende, eftersom Sony & Pioneer vidst nok skulle være dem som er længest fremme i skoene m. deres 2005 modeller. Selv er jeg til Sony, selvfølgelig for jeg selv har en og kender den for noget godt gennemarbejdet kram. Ikke så meget bøvl, enkelt og lige til m. dansk menu system. Søg lidt på forummet, og tjek de forskellige for/imod indlæg Mvh. Moef |
|||
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Hej René Hvis du spørger rundt i forummet om hvilken mærke/model du skal gå efter, vil du møde mange svar. Men hovedparten vil være enten Sony eller Pioneer, da de har tidens måske bedste bud på en recorder. Sådan noget er selvfølgelig altid subjektivt, men de er ihvertfald de populæreste lige nu. Pioneers modeller er det mest tekniske af alle. Dem hvor du finder flest redigeringsmuligheder, kopieringsmuligheder, bedst understøttelse af 16:9, flest konfigurationer osv. Den er 100% stabil. Til gengæld ingen "easy mode" (selvom de nu ikke er komplicerede som sådan), ingen danske menuer, en fjernbetjening som ser lidt teknisk ud o.lign. Der er ikke så mange kritik punkter, men der er dog enkelte. I 530/630 er timeren et kritik-punkt, da betjeningen ikke er nær så nem som tidligere hvilket skyldes Guide+ systemet. Sonys modeller er blevet det populære valg som den advancede recorder for hele familien. Den virker mere tilgængelig for dem i familien som ikke er så teknisk kyndige. Dens fjernbetjening er mere overskuelig, og den har danske menuer. Menuernes layout er nok bedre, har samme betjening/udseende overalt. Den klarer de flestes behov, og er ligeså stabil som Pioneer. Et sikkert valg. I direkte sammenligning vil nogle måske savne Pioneers hurtighed i betjeningen (når man først kender den), de mange flere tekniske muligheder. Sony støjer også lidt mere. Ikke noget kritisk, men Pioneer modellerne er bedst af de to på det punkt. Andre vil finde Sonys menuer nemmere og dens mange funktioner tilstrækkelige. Så er der WAF - Wife Acceptance Factor - for de af jer som har brug for det. Jeg ved ikke hvad den tilsvarende hedder for alle vores kvindelige brugere her - måske HAF (Husband Acceptance Factor) Umiddelbart er Sony vinderen på WAF og HAF værdierne. Simpelthen fordi de har danske menuer, og er nem og ensartet i betjeningen og menuerne. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
![]() |
|||
johnlindgreen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Oktober-2004 Status: Offline Point: 459 |
![]() |
||
SAF (Spouse Acceptance Factor) - ellers kommer hende der (hvad var det nu hun hed) efter dig |
|||
![]() |
|||
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
![]() |
||
nina, hed hun, og det hedder hun vel stadigvæk /Nils |
|||
![]() |
|||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
||
Tak Lars, For en "sober" sammenligning af de to maskiner. De andre tråde om emnet bære præg af religionskrig mellem ejerne af hhv. Pioneer og Sony. Lyt til Lars, han har set rigtig mange recordere, og ikke uvæsentligt i denne sammenhæng, rent faktisk prøvet begge to (modsat mange andre). Fremover bør der henvises til Lars' korte opsummering når folk spørg om de to maskiner fra Pioneer og Sony. /Letten
|
|||
![]() |
|||
Maria ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
![]() |
||
Helt enig |
|||
Mvh Maria
|
|||
![]() |
|||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
||
Hej, Jeg er også ret enig med Lars. Og Maria. Og Letten. Men der er noget, der mangler: MAF = Media Acceptance Factor. Jeg har netop researchet mig frem til, at Pioneer kun understøtter -R og -RW diske som optager. Det er en begrænsning, man helt sikkert vil møde med blanke +medier. Det har været oppe her for ganske nyligt om den som afspiller er +kompatibel eller ej. Desuden er der noget med dobbeltlagsskiver, der ikke er klart på siderne her. Manualer og sammenligningsskema (under optageformater) nævner overhovedet ikke understøttelse hos Pioneer . Det gør Lars i en artikel, og to brugere har kommenteret det og fået dette at vide: Citat: Oplysningen om Dual Layer stammer fra Pioneer Danmark. Det er ikke nævnt i disse udgaver af manualerne, så det må være et "sidste øjebliks ændring" - sikkert fordi Sony tilbyder double layer i deres modeller og selve DVD-brænderen kan. Så ved Lars noget, der ikke står nogen steder her? Eller skal der opdateres/redigeres i artikel eller skema? ”Må være” er lidt løst, og vi er ude i noget anden-tredjehånds noget, der har meget at gøre med optagekvalitet og brænding af lange film og serier m.m. Jeg kan ikke nu ½ år efter læse her i forummet, om en Pioneer kan brænde dobbeltlagsskiver eller ej og vide mig 100% sikker. For en god ordens skyld: Dette er et spørgsmål om noget så grundlæggende som kompatible medier, korrekt og opdateret oplysning og slet ikke et om "religion". PS: "MAF" opfandt jeg til lejligheden. PPS: Editeret for at skelne mellem optage- og afspillekompatibilitet med +medier. Redigeret af Carser |
|||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Nej, det står såmen også på Pioneers hjemmeside. Sony understøtter DVD+R Double layer. Pioneer understøtter DVD-R Dual Layer. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
||
Hej Lars, Tak for hurtigt svar og link. Nu håber jeg for alle Pioneer-købere, at det passer! Hvis ja: Skal DVD-R Dual Layer ikke med i sammenligningsskemaet? Så er der dit indledende indlæg i tråden her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4752&P N=1 Citat: "Desværre ingen Dual Layer eller HDMI i de nye modeller Igen: Det er ikke let at vide, hvad der er korrekt Who to trust? Endelig: Kommer der ikke snart tester af et par af Sonys og Pioneers 2005 modeller her? |
|||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Øh, det er det da.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4752&P N=1 Citat: "Desværre ingen Dual Layer eller HDMI i de nye modeller Tjo. Men det er et forum indlæg skrevet næsten 3 måneder før modellerne kom på markedet. Dengang var Dual Layer ikke en del af specifikationerne, men Pioneer nåede at få det med aligevel.
Sony, måske. Pioneer, nej, dem springer vi nok over. Vi har testet så mange Pioneer modeller efterhånden, og der er flere hundrede brugere her som har dem. Så hellere kigge mere på andre modeller/mærker. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ved du hvad - det kan jeg både se og ikke se! For Sonys modeller står listet i første spalte, optageformater, at de kan bruge +R DL. I Pio's 1. spalte står der intet om DL. At der så er en kolonne med DL - ja, det overså jeg denne gang. Den siger desværre intet om DL + eller -. Eller om den inkluderer optagelse eller blot afspilning. Så jeg opfordrer til
På forhånd tak.
Redigeret af Carser |
|||
M.v.h. Carser
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |